Lihasten katoaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rime
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka helposti tai nopeasti lihakset pystyy "katoamaan", kun on liikuntakiellossa?
Peittyykö lihakset heti painon noustessa (painon pitäisi nousta niin, että kuukautiset taas alkaisivat) jollain läskillä?

Mun vartalotyyppi taitaa olla x. Mulle tulee siis helposti lihasta ja oon aina ollu lihaksikas.

Eikä ole mahdollista syödä mahd. proteiinipainotteisesti, koska ravitsemusterapeutti on tehny mulle ruokalistan.

Ennen harrastin siis juoksua, punnerruksia ja pientä vatsatreeniä.
Mutta juoksu piti parhaiten sixpäkin näkyvissä.

Nyt ei oo enää sikspäkkiä, ja käsivarsiin on tullu löllöä..

Tukala ja turvonnut olo.
Ei kiva.

Kaipaan todella faktoja että saan mielelleni rauhan ja pystyn noudattamaan liikuntarajoituksia, joka on siis pelkkää kävelyä.

Öh, mä en ole tehnyt varsinaisesti kovaa ja riittävää treeniä vuoteen, eivätkä näkyvät lihakset (ne vähät mitä on saavutettu) ole nähdäkseni mihinkään kadonneet. Painonnoususta huolimatta. Riippuu tietysti tilanteesta, kehon muutoksen suuruusluokasta ja kehonkoostumusmuutoksen laadusta tämäkin, mutta voin luvata, että muutama viikko ja kuukausi ei tunnu missään. Ja sitten kun tuntuu, voimatasot reagoivat ensimmäisenä. Kunnolla on tietysti hyvä syödä ja muutenkin pitää huolta itsestään, ei missään tapauksessa ainakaan riuduttautua.

Sinänsä retorinen kysymys, että minusta liikuntakiellon noudattaminen ei ole mikään mielipideasia. Kyllä ne varmaan on ihan tarkoitukseen määrätty. :rolleyes:

Kuinka helposti tai nopeasti lihakset pystyy "katoamaan", kun on liikuntakiellossa?
Peittyykö lihakset heti painon noustessa (painon pitäisi nousta niin, että kuukautiset taas alkaisivat) jollain läskillä?

Mun vartalotyyppi taitaa olla x. Mulle tulee siis helposti lihasta ja oon aina ollu lihaksikas.

Eikä ole mahdollista syödä mahd. proteiinipainotteisesti, koska ravitsemusterapeutti on tehny mulle ruokalistan.

Ennen harrastin siis juoksua, punnerruksia ja pientä vatsatreeniä.
Mutta juoksu piti parhaiten sixpäkin näkyvissä.

Nyt ei oo enää sikspäkkiä, ja käsivarsiin on tullu löllöä..

Tukala ja turvonnut olo.
Ei kiva.

Kaipaan todella faktoja että saan mielelleni rauhan ja pystyn noudattamaan liikuntarajoituksia, joka on siis pelkkää kävelyä.

Fakta numero 1, vaihda ravintsemusterapeuttia jos listalla ei ole proteiinia.
Fakta 2, mitä isommat lihakset, sen paremmin ne näkyvät rasvan alta.
Jokainen näkee itsensä eri tavalla peilistä. Sikspäkki on kaikilla, kun rasvaa ei ole -ei siis tarvita kummoista treeniä. Juoksulla, punnerruksilla ja pienellä vatsatreenillä ei varmasti saada lihaksikasta vartaloa, eikä varsinkaan kun naisia ollaan.

Syömishäiriö lähtee päästä, jossa se sun tukala ja turvonnut olo on. Hoida pääsi kuntoon ja aloita sitten kunnon treenaaminen -enkä tarkoita nyt mitään kehonrakennusta - kunnon ruokavaliolla varustettuna.

Listallani on proteiinia, mutta siis ymmärtääkseni ihan normaalien ravitsemus-suosituksien mukaan.
Ja mun mielestä hiilareita pitäis just vähentää, ja panostaa enemmän proteiinin määrän.
Mutta ei se oo mahdollista saada tollasta "erikoisruokavalioo", joita "bodarit" käyttää.
Huoh..

Pelottaa vaan että kaikki vaivalla hankitut lihakset muuttuu löllöks kun yhtäkkiä syö niin paljon hiilihydraattia.
Ennen söin vaan vähän hiilaria hedelmien muodossa ja puurona aamulla, mutta on kuvioissa kaikki pastat, risotot, riisit ja perunat.
ja leipää, piimää.. joskus jälkiruokakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom