Lihaserottuvuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wicca
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on kokemusta tosta kuukautisten poisjäännistä: sairastin vaikeaa anoreksiaa noin vuoden verran, minkä seurauksena menkat jäi pois. Siitä taas seurasi osteoporoosi lannerangassa, joka kylläkin on jo korjaantunut lähes täysin... eli ei mikään ihan pikku juttu se menkkojen poisjäänti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jemelyn sanoi:
Kuinkahan terveellistä on että menkat vuoden pois pelistä? sehän on eriasia jos esim pillereillä siirtää...mutta jos ne on alhaisten rasvojen takia yhtäjaksoisesti pitkään pois niin luulis että ei voi olla hyvä juttu!? sehän ei ole mikään ns. normaalitila elomistölle... Vaikka itselläni on rasvat jatkuvasti suht alhaalla (ei silti puhuta mistään kisakunnosta...) niin ei kyllä noin ole käyny... (jostain "mutu" kuulin että yleensä jos rasvat alle 9,saattaa kuukautiskierto häiriintyä...toki varmaan riippuu henkilöstä..) sori tää oli vähän :offtopic: asiaa, mutta pakko oli tarttua tähän...

Ei ole terveellistä ei, kyllähän sen tietää, silti ei halua rasvaa kehoon... luulen että menkat jää pois jo jossain 15% tienoilla, henkilökohtasta ihan varmasti, mutta en usko olevani alle 10% rasvoissa. Vaikee arvioida.

Mites te joilla jäänyt menkat pois, onko tullu takas ihan vaan nostamalla kehon rasvoja vai onko vaatinut jotain hormonihoitoa?

No minulla on ollut ongelmia vähän toisesta syystä. Mutta sanoisin, että kannattaa ensiksi kokeilla ratkaista ongelmaa tuon syömisen ja rasvaprosentin noston kautta. Lääkärin konsultointi ei koskaan ole pahasta.

Ardilla sanoi:
Ei ole terveellistä ei, kyllähän sen tietää, silti ei halua rasvaa kehoon... luulen että menkat jää pois jo jossain 15% tienoilla, henkilökohtasta ihan varmasti, mutta en usko olevani alle 10% rasvoissa. Vaikee arvioida.

Nii varmasti riippuu ihmisestä...itselläni rasvat jatkuvasti jotain 11-15 ja kroppa toimii aivan normaalisti...ei oo ikinä jääny menkat pois tms. epänormaalia.

Se ei kyl pidemmän päälle oo hyvä juttu,niinku totesit, jos menkat poissa yhtäjaksoisesti pitkään. (hyvänä esimerkkinä eräs "tuttu" jolta menkat oli poissa yli pari vuotta,kun rasvat oli jotain reilusti alle 10. ja hyvin mahdollista lapsettomuus tänäpäivänä...) Tokihan jokaisella eri tavotteet elämässä.

Mut kyllä varmaan kannattas hakeutua lääkäriin,ja tarkastaa tuo tilanne...johtuuko rasvojen vähyydestä vai mistä.

Zone-sarja -42%
Ardilla sanoi:
Mites te joilla jäänyt menkat pois, onko tullu takas ihan vaan nostamalla kehon rasvoja vai onko vaatinut jotain hormonihoitoa?

Mulla palasi kuvioihin rasva% noustessa, kun painoakin tuli lisää. Usein on niin, että esim. lasten hankkiminen voi olla hankalaa, jos on joskus ollu menkat pidempään poissa. Oon kuitenkin elävä esimerkki tosin siitä, että näin ei todellakaan välttämättä ole. :)

Ennen dieettiä vuodot oli mitä sattui,niukat yms.ei tulleet
(lääketieteellinen selitys on jo asialle olemassa,ollut vuosia)
Dieetillä menkat jäi kokonaan pois n. 3 kk ennen kisoja.
Kisojen n. 2kk jälkeen tuli ekat menkat ajallaan ja tulivatkin sitten takaraivosta saakka!!! Ja seuraavat myös..
(mutta siihen ovat sitten melkein jääneet)

Kyllä ne siitä palautuu,tai pitäisi palautua,jokainen kun on yksilö.

Muuten kyllä kannattaa käydä tohtorilla jos ns. normaaleissa oloissa menkat kauan pois. Se kun aiheuttaa juuri nuorille naisille ennen aikaista osteoporoosia sekä valitettavasti sitä lapsettomuutta.

Rasvaprossa n.12-14 luokkaa ollut ja menkkoja ei kuulunut melkein vuoteen. Keltarauhashormonilla käynnistettiin ja nyt syön e-pillereitä jotta kierto pysyisi normaalina. Kuukautisvuoto on tosin ihan olematonta. Selviän kuukautisista parissa päivässä ja pelkillä pikkuhousunsuojilla!

En haluaisi noita pillereitä syödä, kun tuntuu että ne vaikuttuvat niin paljon mielialaan. Saan uskomattomia raivokohtauksia noin viikkoa ennen kuukautisia ja samoihin aikoihin myös ruokahaluni on aivan valtava! Mutta eipä noita uskalla poiskaan heittää...

Ardilla sanoi:

Lääkäri kirjoitti mulle Microgynon-pillereitä, mutta en koskaan syönyt niitä, vaan aloin nostaa painoa. Kun paino normalisoitui, menkat palasi säännöllisiksi. Se on kyllä jännä että mulla on semmonen tietty painoraja, että kun sen alle menee niin kierto häiriintyy...ja mulla se raja on kyllä aika paljon yli sen alipainon ja normaalipainon välisen rajan. Voihan se olla että keho ja kierto on jotenkin herkistynyt sen syömishäiriön takia.

breathe sanoi:
Lääkäri kirjoitti mulle Microgynon-pillereitä, mutta en koskaan syönyt niitä, vaan aloin nostaa painoa. Kun paino normalisoitui, menkat palasi säännöllisiksi. Se on kyllä jännä että mulla on semmonen tietty painoraja, että kun sen alle menee niin kierto häiriintyy...ja mulla se raja on kyllä aika paljon yli sen alipainon ja normaalipainon välisen rajan. Voihan se olla että keho ja kierto on jotenkin herkistynyt syömishäiriön takia.

Mutta säikäytti kyllä niin paljon se osteoporoosi, että pysyttelen jatkossa turvallisesti täällä plussan puolella... :)

Back
Ylös Bottom