Nyt täytyy kyllä vähän avata sanaista arkkuani tämän asian suhteen...
Olen nimittäin itse ihan samassa tilanteessa sun kanssasi, Caicu.
Aloitin noin 4 kk sitten PT:n kanssa treenaamisen. Tehtiin inBody-mittaus, tsekattiin ruokapäiväkirja ja tehtiin treeniohjelma. Siitä lähtien olen mm. syönyt lisää proteiinia, treenannut salilla 3-4 krt/vko ja lisännyt kovatehoista intervalliharjoittelua. Herkut ja napostelut ovat jääneet ihan minimiin ja olo on koko ajan hyvä ja energinen. Olen sisäistänyt oikean ruokavalion merkityksen ihan eri lailla.
Mutta... Marraskuussa tehtiin ensimmäinen inBody ja tammikuun puolessa välissä toinen. Mittaus väittää, että painoa olisi tullut yli kilo lisää ja kaikki pelkkää läskiä. Rasvaprosentti pomppasi 21.4:stä 24.3:een. Ja kehtaa vielä väittää, että lihaksista olisi lähtenyt kokonainen kilo! Bullshit, sanon minä.
Olen treenannut ahkerasti ohjeiden mukaan niin, että jokaisen treenin jälkeen on kyllä lihaksissa tuntunut. Salipainot ovat nousseet koko ajan, koordinaatio on parantunut jne. Aerobista rajoittaa kolmisen viikkoa sitten satutettu jalka, mutta tämä ei siis ole vaivannut minua kuin vähän aikaa.
Kummallisinta tässä on, että mitat (vyötärö, maha, reidet, hauis jne.) eivät ole muuttuneet oikein mihinkään, mutta peilistä katsoo kyllä huomattavasti hoikempi mimmi. Käsivarsissa alkaa jo näkyä lihasta ja maharöllykkä on selkeästi pienentynyt.
Olen totaalisen hämmentynyt tästä. Puhuin pt:ni kanssa epäilyttävästä tuloksesta ja hän ehdotti, että jatkan samalla linjalla, ja tehdään mittaus parin viikon päästä uudestaan. Yritän tietysti olla tuijottamatta kaiken maailman numeroita ja lukuja, mutta kun ihmismieli on niin tyhmä, että juuttuu helposti tällaisen "faktan" vangiksi.
Toisaalta, treeni kulkee, olo on mitä parhain, makeanhimo on ihan minimaalinen ja herään lähes joka aamu kropassani ihana treenikipu. Niin kauan kun fiilis on näin hyvä, en kyllä aio moittia itseäni jonkun typerän vaa'an tuloksen takia.
Hämmentävää tämä kyllä on...