Lihas ei kasva, rasvaa kertyy!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caicu
  • Aloitettu Aloitettu
Tuosta rasvan määrästä sain tänään tarkennuksen eli 30 g lisättyä rasvaa + siihen sitten ruoan oma rasva. Se on varmaan hyvä määrä vuorokaudessa.

Juu, sittenhän se onkin aivan eri juttu, jos rasvaa tulee 30g ruokien rasvan lisäksi. Tsemiä sulle lihastalkoisiin, malttia ;)

Et oo vieläkään vastannut millaisia liikkeitä sinulla on, ja erityisesti, millaiset ovat toistomäärät/liike?
Se kertoo jo paljon. :)

Jos sun PT on oikeasti pätevä ja luotat häneen, miksi et käy tätä keskustelua hänen kanssaan? Mitä aamuvaaka näyttää - onko painoa tullut 1kg ja siitä kaikki rasvaa? Ei yhtään ole tullut nesteitä? Mitä peili kertoo? Jos olo on hyvä ja treeni kulkee ja oot tyytyväinen, niin en ymmärrä, mikä sulla on vikana?

Juu kyllä olen keskusteluja käynyt PT:n kanssa ja eilen sainkin lisäohjeistuksia ruokavalioon. Ja viime viikolla mittauksen jälkeen viilattiin treenejäkin sen verran, että toistomäärä pidetään tästedes kympissä (jaloille hieman enemmän toistoja, koska polvia yritetään säästää). En jaksa lähteä tässä sen enempää ruotimaan treeniohjelmaa. Se ei minussa aiheuta mitään epäilyksiä.

Assis: Joo tosiaan 1 kg täyttä rasvaa tuli lisää. Treeni kulkee hyvin, olen täysillä nauttinut näistä 3 kuukaudesta ja löytänyt ihan uusia puolia itsestäni. Siksi mittaustulos harmitti, että miksi en saa mitään kehitystä aikaan, vaikka kaikki pitäisi olla ok. Mutta koitan nyt unohtaa tuon mittauksen.

En jaksa lähteä tässä sen enempää ruotimaan treeniohjelmaa. Se ei minussa aiheuta mitään epäilyksiä.
No miksi sitten edes aloitit tämän jos et halua valottaa koko tilannettasi?
Pelkästä ruokavaliostakaan tuo ei voi johtua jos ohjelma ja muu tekemisesi on kunnossa.

No miksi sitten edes aloitit tämän jos et halua valottaa koko tilannettasi?
Pelkästä ruokavaliostakaan tuo ei voi johtua jos ohjelma ja muu tekemisesi on kunnossa.

Ihan siksi, että olen treeniohjelmasta maksanut, joten en aio sitä tänne laittaa kaikkien nähtäville.

Voi hyvä luoja. :D
Aattele jos joku vaklaa salilla mitä teet ja tekee samat? Ilmaiseksi...!
Mitä se sinulta on pois? No mutta, paha kenenkään neuvoa tai edes arvailla mikä menee mönkään jos tietää vain puolet tilanteesta...
Ja ne ois vielä olleet ilmaisia neuvoja ja ajatuksia mitä täältä ois saanut.. Mutta kannattaa toki varoa, joku ohjelmavaras varmasti on liikkeellä.

Minkä verran olet saanut painoissa progressiota tuossa treeniajassa? Ei tarvi kaikista liikkeistä edes mainita, mutta jos vaikka "isommista pääliikkeistä" (esim. kyykky, penkki, mave/SJMV, ylä-/alatalja) mainitset pari esimerkkiä niin auttaa hahmottamaan tilannetta.

Veikkaisin todennäköisimmiksi syiksi liian vähäisen energiansaannin tai liian vähäisen progression, vaikka ohjelman "runko" olisi hyvä.

Nyt täytyy kyllä vähän avata sanaista arkkuani tämän asian suhteen...
Olen nimittäin itse ihan samassa tilanteessa sun kanssasi, Caicu.
Aloitin noin 4 kk sitten PT:n kanssa treenaamisen. Tehtiin inBody-mittaus, tsekattiin ruokapäiväkirja ja tehtiin treeniohjelma. Siitä lähtien olen mm. syönyt lisää proteiinia, treenannut salilla 3-4 krt/vko ja lisännyt kovatehoista intervalliharjoittelua. Herkut ja napostelut ovat jääneet ihan minimiin ja olo on koko ajan hyvä ja energinen. Olen sisäistänyt oikean ruokavalion merkityksen ihan eri lailla.
Mutta... Marraskuussa tehtiin ensimmäinen inBody ja tammikuun puolessa välissä toinen. Mittaus väittää, että painoa olisi tullut yli kilo lisää ja kaikki pelkkää läskiä. Rasvaprosentti pomppasi 21.4:stä 24.3:een. Ja kehtaa vielä väittää, että lihaksista olisi lähtenyt kokonainen kilo! Bullshit, sanon minä.
Olen treenannut ahkerasti ohjeiden mukaan niin, että jokaisen treenin jälkeen on kyllä lihaksissa tuntunut. Salipainot ovat nousseet koko ajan, koordinaatio on parantunut jne. Aerobista rajoittaa kolmisen viikkoa sitten satutettu jalka, mutta tämä ei siis ole vaivannut minua kuin vähän aikaa.
Kummallisinta tässä on, että mitat (vyötärö, maha, reidet, hauis jne.) eivät ole muuttuneet oikein mihinkään, mutta peilistä katsoo kyllä huomattavasti hoikempi mimmi. Käsivarsissa alkaa jo näkyä lihasta ja maharöllykkä on selkeästi pienentynyt.
Olen totaalisen hämmentynyt tästä. Puhuin pt:ni kanssa epäilyttävästä tuloksesta ja hän ehdotti, että jatkan samalla linjalla, ja tehdään mittaus parin viikon päästä uudestaan. Yritän tietysti olla tuijottamatta kaiken maailman numeroita ja lukuja, mutta kun ihmismieli on niin tyhmä, että juuttuu helposti tällaisen "faktan" vangiksi.
Toisaalta, treeni kulkee, olo on mitä parhain, makeanhimo on ihan minimaalinen ja herään lähes joka aamu kropassani ihana treenikipu. Niin kauan kun fiilis on näin hyvä, en kyllä aio moittia itseäni jonkun typerän vaa'an tuloksen takia.
Hämmentävää tämä kyllä on...

Unohtakaa nyt ne mittaukset :rolleyes: hei oikeesti. Saatte näköjään vaan pahan mielen, vaikka itsekin huomaatte et ne näyttää päin persettä..

Caicu, saatkohan noin pieniin osiin pilkotusta treenistä lihasten kasvulle riittävän hormoonivasteen, jos lihasmassan määrä on pienehkö (näin luin rivien välistä)?

Meikäläisellä ainakin jo pelkät vaa'an lukemat heittelevät 2 kg:n sisällä vaikka olisin ns. ylläpitomoodissa. Samoin oikein kovan jalkatreenin seuraavana päivänä farkut kinnaavat reisistä mutta parin päivän kuluessa tilanne taas täysin normaali. Johonkin tuollaiseen mittaukseen mennessä pitäisi olla aina niin vakioidussa tilassa syömisten, juomisten, treenin, nukkumisen, kuukautiskierron ym. suhteen että taitaa olla normaalielämää elävälle mahdotonta :)

Onko teidän mittaukset tehty täysin samoissa olosuhteissa? Eli tyhjä maha, ei juomista, aamulla ilman vaatteita ja ei treeniä edellisenä päivänä + sama kuukautiskierto? Jos on, niin sitten tietysti voi vaan ihmetellä tilannetta ja etsiä syitä treenin kovuudesta / oikeasta tuntumasta sekä ruokavaliosta (nimen omaa määrä). Mikä on ollut kalorimäärän laskentaperuste? Mielestäni ketjun aloittajalle ainakin 2100 kcal on liian vähän jos oikeasti lihasmaassa ollaan kasvattamassa (eli kalorimäärä pitäisi olla +300 - 500). Ja miten pitkään olet treenannut? 4-jakoinen ohjelma on järkevä massankasvatukseen vasta muutaman systemaattisen ja kovan treenivuoden jälkeen kun kroppaa osataan oikeasti rastittaa oikein ja tuntuma menee sinne minne pitääkin.

Toisaalta kun rasvaa kuitenkin on tarttunut (jos siis näin oikeasti myös silmä sanoo), niin sitten hakisin syytä treenin laadusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom