lIhaa Afrikkaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lIhaa
  • Aloitettu Aloitettu
Onnea matkaan...

Lääkkeitten sun muiden kanssa, muistaakseni City-lehdessä oli taannoin erään lääketieteen opiskelijan/lääkärin coast-to-coastista afrikassa (tosin leveyssuunnassa jos oikein muistan), ja hänet oli kuulemma ryöstetty säännöllisesti (luokkaa n. 5-10 kertaa). Lisäksi kun paikalliset olivat kuulleet lääketieteilijätaustasta, he olivat vaatineet "lääkettä", joten varokaa vain ettei pillerit mene sosialisointiin heti kärkeen. Lahjuksiin ehkä syytä varautua.

En ole afrikakassa käynyt lukuunottamatta lomamatkaa Tunisiaan, mutta mitä siitä ym. artikkelista jäi mieleen, niin ei kannata suuria summia pitää mukanaan koskaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onnea matkaan täältäkin suunnalta, itseäkin kiinnostaisi joskus lähteä ns. omalle matkalle eikä millekään Aurinkomatkojen rantalomalle. Pitää katsoa milloin siihen aikaa ja rahaa löytyy...

Se tuossa vaan ihmetyttää, että jos noin suureen matkaan olette varautuneet niin miksi tuo matka pitää tehdä noin kiireellä? Kuusi viikkoa on aivan liian vähän, jotta ehtisitte tutustua matkan varrella olevien maiden kulttuureihin. Itse varaisin matkaan aikaa vähintään pari kuukautta (mielellään puoli vuotta), sen verran monipuolista tuo Afrikan kulttuuri on. Tuota tahtia teidän pitää ajaa parisataa kilometriä päivässä joka kuulostaa aika tiukalle tahdille.
Mutta jokainen tyylillään, kyllähän tuossa näkee pienen vilauksen joka maasta ja tuolla tapaa matka tulee halvemmaksi.
 
PeKsE sanoi:
Se tuossa vaan ihmetyttää, että jos noin suureen matkaan olette varautuneet niin miksi tuo matka pitää tehdä noin kiireellä?
Miksiköhän se Kimi aina vetää sitä rataa ympäri niin hirveellä kiireellä? Jäis nyt vähän maisemiakin katselemaan kun on kerran jonnekin kauas matkustanut... ;)

Tässä taidetaan nyt yrittää rikkoa aiempaa 7 viikon nopeusennätystä.

Onnea matkaan, siitä tuskin tulee haittaakaan olemaan!
 
Arvid sanoi:
Miksiköhän se Kimi aina vetää sitä rataa ympäri niin hirveellä kiireellä? Jäis nyt vähän maisemiakin katselemaan kun on kerran jonnekin kauas matkustanut... ;)

Tässä taidetaan nyt yrittää rikkoa aiempaa 7 viikon nopeusennätystä.

Onnea matkaan, siitä tuskin tulee haittaakaan olemaan!

Joo tuosta ennätyksen rikkomisesta luinkin, ja onhan se sinällään ihan hieno saavutus mutta itselleni olisi tärkeämpää tutustua vieraiden maiden kulttuureihin. Mutta kuten sanoin, jokainen tavallaan. F1-kilpailun voittaminen ja nopeusennätys Kairosta Kapkaupunkiin ovat kuitenkin vähän eri asioita (tai no saahan tuolla nopeusennätyksellä nimensä ehkä Guinnessin ennätysten kirjaan :jahas: )
 
PeKsE sanoi:
Joo tuosta ennätyksen rikkomisesta luinkin, ja onhan se sinällään ihan hieno saavutus mutta itselleni olisi tärkeämpää tutustua vieraiden maiden kulttuureihin.
Voihan siinä käydä niinkin, että kun tutustuu hieman tarkemmin niihin paikallisiin kulttuureihin, niin oppii, että tiettyjen paikkojen ohi kannattaa ajaa niin kovaa kuin Nissan kulkee. :)

Ilhaa hei, Cole puhu jotain että teidän piti ottaa sieltä Budapestistä mukaan joku hullu magiaari. Ja keila.
 
PeKsE sanoi:
F1-kilpailun voittaminen ja nopeusennätys Kairosta Kapkaupunkiin ovat kuitenkin vähän eri asioita
No shit?! lIhaa, jos olitte budjetoineet matkaan F1-kilpailun voitosta ropsahtavat rahat (ja pimppaloorat), niin kannattaa kuulemma laskea uusiksi...
 
Arvid sanoi:
No shit?! lIhaa, jos olitte budjetoineet matkaan F1-kilpailun voitosta ropsahtavat rahat (ja pimppaloorat), niin kannattaa kuulemma laskea uusiksi...
Johannesburgiin asti kun pääsee niin siellä on kuulemma The Gem -niminen kapakka missä on pillu puoleen hintaan!

Ja sitten Colen Formula-terveiset:
NotF1.jpg
 
14.3.2006 - Ikävä sattumus Belgradissa

lIhaa sanoi:
Yritämme päivittää matkan aikana kotisivuille matkapäiväkirjaa mahdollisuuksien mukaan. Jos joku pakkislainen innostuu seuraamaan sivuja http://www.smart-travel.org/a/index.html
aktiivisesti, arvostaisin sitä, jos hän laittaisi copy-pastella päiväkirjamerkintöjä tähän threadiin.
Pyynnöstä:
"Ajoimme maistissa olleen Serbin kanssa kolarin. Kuormansidonta osoitti toimivuutensa - n. 200 kg nesteitä ja 300 kg kamaa pysyi karkeasti juuri niille varatuilla paikoilla. Lauri oli slaavien kanssa kamarilla seitsemän tuntia selvittämässä liikenneonnettomuuden syitä ja seurauksia. Patrollin etupuskuri vääntyi ja runkopalkki taipui läheltä etupyörän tuennan kiinnitystä, mutta itse eturenkaan tuenta on ok ja raskas Nissan on täysin tieliikenne kelpoinen. Onneksi autossamme on teknistä pelivaraa. Vastapuolen Lada ei enää liiku ominensa.

Toivottavasti huono onnemme päättyy tähän ja loppumatka Belgradista Kapkaupunkiin sujuu ilman tämäntyyppisiä täysin arvaamattomia takaiskuja.

Diecelin hinnat ovat olleet seuraavia: Viro, Liettua ja Serbia 0,9 €. Latvia, Puola ja Unkari 1€. Slovakiassa 1,1€.

Unkarissa oli tietullit, mutta ei puomeja. Serbiassa on ollut paljon puomeja."
 
17.3.2006 - Turkin Alanya

Matkailutredistä tulikin mieleeni, että jokohan puskuri on korjattu. :D

Bulgarissa lapi ajoimme nopeasti. Irrotimme pahoin vääntyneen puskurin korvakkeista ja hakkasimme sen suoraksi raksalta löytyneellä betonielementillä. Näin se ei enää herättänyt viranomaisten mielenkiintoa.

Bulgarian ja Turkin raja Svilengradissa oli suljettu tulvan takia. Jouduimme kiertämään pienemmalle rajaylityspaikalle, jota ei ollut kartassa pikkuteita n. 100km. Rajanylitys turkkiin kesti 3 tuntia. Muodollisuudet olivat melko suoraviivaiset joskin aasialainen epäjärjestys tuntui jonotuksessa.

Onneksemme emme täyttäneet polttoainereserviä tynnyriin ennen rajaa sillä turkkilaiset olivat tynnyreistä hyvin kiinnostuneita.

Totesimme että emme ehdi hakea Jordanian viisumia ennen viikonloppua. Bulgarian rajan lahella vietetyn yön jälkeen jatkoimme Istanbulin kautta suoraan etelään ohittaen Ankaran länsipuolelta. Nukuimme viime yön Eurkin vuoristossa ja aamulla ajoimme Antalien kautta Alanyaan jossa nyt olemme.

Sää on ensimmaista kertaa koko matkalla inhimillinen täällä Alanyssa. Ei sada rantää eika lunta. Maksoimme matkamme ensimmäisestä hotellihuoneesta 15 euroa. Huomenna jatkamme kohti Damaskusta, josta haemme Jordaanian viisumit.

Diesel maksaa turkissa hintavat 1.3 euroa litra. Auto on toiminut suorastaan käsittämättömän hyvin. Ennimmillään kulutus oli vuoristossa 10.3 l/100km. Öljyä ei ole lisätty kertaakaan. Voimme varmaan lahjoittaa Etiopian krisitilliselle käännytystyölle mukaan ottamamme 25l täyssynteettistä moottoriöljyä.

Turkissa tiet ovat pää-asiassa Itä-Eurooppa tasoa. Muutamilla pätkilla tasoa "ryssä".
 
PeKsE sanoi:
Se tuossa vaan ihmetyttää, että jos noin suureen matkaan olette varautuneet niin miksi tuo matka pitää tehdä noin kiireellä?
Enemman aikaa tarkoittaa enemman kuluja. Tata voi pitaa tiedustelureissuna, jotta tulevaisuudessa tietaa minne menna tutustumaan rauhassa. Esimerkiksi Damaskos, jossa nyt ollaan, on jees! Hunnutettuja naisia. :kuola:

reino sanoi:
Matkailutredistä tulikin mieleeni, että jokohan puskuri on korjattu.
Jysaytin Belgradissa Passatin keulaan ja etupuskuri vaantyi hiukan. Kaannyin stop-merkin takaa parin bussin valista pienella riskilla isommalle tielle. Riskinotto ei kannattanut. Ajettavuuteen tormays ei vaikuttanut mitenkaan. Kuutisen tuntia meni poliisilaitoksella, jossa sain pikatuomion pykalan 85 momentin 3 rikkomisesta ja sakkoa 200 euroa. Yksi paiva meni Turkissa polttoaineputkien vaihtamiseen.

Eniten tassa vituttaa se, ettei kuvia olla saatu Suomeen palvelimelle digikamerasta.
 
Mike sanoi:
Halpaa lystiä yöpyä hotellissa, mutta varmaan taso nyt ei vastaa täkäläistä. 100 euroa vähemmän yöltä kuin kotomaassa.
Thaimaassa olen ollut hotellissa yötä 5 eurolla, eli 2.5e/nuppi. Huone vastasi täkäläistä hotellia, paitsi että oli koko ajan lämmintä ja parveke ja merinäköalat. Ao Nang, Krabi.

Että silleen, se siitä halvasta :D

Mutta ai että hunnutettuja naisia, noh, eihän sitä tiedä vaikka sellaisessakin repussa olisi hyvät eväät :D
 
Huppe sanoi:
Mutta ai ett? hunnutettuja naisia, noh, eih?n sit? tied? vaikka sellaisessakin repussa olisi hyv?t ev??t :D
Esille laitetut evaat olivat todella hyvia. :D

Katsaus naisten muotiin
Pohjois-Syyriassa iho peitetaan tana kevaana harmaalla tai vaaleilla savyilla. Damaskoksessa iho peitetaan hyvin, mutta vartalon muodot saavat ja niiden tulee nakya. Etela-Syyriassa tilavammat kaavut ovat trendsetterien taman, ja jokaisen kevaan, hittituote. Musta on uusi musta. Jordaniassa mustakaapuja nakyy sita enemman, mita lahemmas Saudi-Arabian rajaa tullaan. Lansimaalainen yllattyy vain silmat paljastavan burkhan monikayttoisyydesta: se sopii niin juhlaan kuin arkeenkin. Mutta ei tassa viela kaikki. Burkhaa voi kayttaa myos rannalla 30 asteen helteessa. Muotieksperttina ennustan, etta bikinien asema on tulevaisuudessa uhattuna myos Suomen heleiden jarvien rannoilla.

Matkan eteneminen
Syyriasta ajoimme Jordaniaan Ammanin kautta Punaiselle merelle Aqabaan. Skippasimme Israelin, jotta saisimme Sudanin viisumit, ja menimme lautalla lahden yli Egyptiin. Siinain yli jyrasimme kuin Sharon parhaina paivinaan ja paasimme Kairoon, jonka ulkopuolella meidat ryostettiin ensimmaisen kerran. En paassyt valayttamaan UFC:ta ja Pridea katsomalla hankkimiani itsepuolustustaitoja, koska eraalla ryostajista oli itaisen naapurimme menestynein vienituote kaytossaan. Ryosto sai loppua kohden koomisiakin piirteita: porukan johtaja vaati meita mukaansa The Gemiin katsomaan isorintaista naista ja nauttimaan tajuntaa laajentavia tuotteita. Ikava kylla matkakumppanini ei ollut yhta innoissaan tarjouksesta kuin mina.

Seuraavien paivien aikana Kairossa hankimme viisumit Sudaniin ja korjaamme autoa. Muuten katsastamme pakolliset nahtavyydet ja perehdymme naisten muotiin. Ensi viikolla lahdemme etelaa kohti. Saimme vihdoin Suomeen matkakuvia, joita pitaisi tulla matkan kotisivuille muutaman paivan sisalla.
 
No huh! Toivottavasti pahimmat vastoinkäymiset ovat nyt takanapäin. Tsemppiä Afrikan valloitukseen.
 
lIhaa sanoi:
.... paasimme Kairoon, jonka ulkopuolella meidat ryostettiin ensimmaisen kerran. En paassyt valayttamaan UFC:ta ja Pridea katsomalla hankkimiani itsepuolustustaitoja, koska eraalla ryostajista oli itaisen naapurimme menestynein vienituote kaytossaan. Ryosto sai loppua kohden koomisiakin piirteita: porukan johtaja vaati meita mukaansa The Gemiin katsomaan isorintaista naista ja nauttimaan tajuntaa laajentavia tuotteita.
Ei saatana!! :lol2: Tervetuloa Afrikkaan!

P.S. Ettei nyt vaan olis käynyt niin, että se kalashnikov olikin keila ja se porukan joopelihuulinen johtaja olikin HUHTAMO? :D
 
21.3. -- Syyria ja Jordania
Damaskoksesta lahdettyamme ajoimme suoraan Jordanian rajalle, jossa meidan oli tarkoitus tankata. Der:sta oli kaikilta huoltamoilta diesel loppu ja jouduimme kaantymaan takaisin edeltavaan kaupunkiin tankkaamaan. Sovimme, etta tasta lahtien tankkaisimme viimeistaan silloin kun tankki on puolivalissa.

Syyrian ja Jordanian rajan ylitys meni mutkattomasti. Syyriassa maksoimme
vientitullia 150 Syyrian puntaa (pari euroa). Jordanian viisumi maksoi 10
Jordanian dinaaria rajalla (reilu 10 euroa). Auton vakuutus kolmeksi paivaksi
9,7 dinaaria ja tuontilupa 11 dinaaria. Carnetia ei tarvittu.

Ajoimme Jordanian lapi Aqabaan samana paivana kun lahdimme Damaskoksesta. Paivallisen soimme Ammanissa ja iltapalan kuolleen meren rannalla. Jordaniassa tiet ovat erinomaiset ja diesel maksaa noin 25 centtia/litra. Tiella lahella Syyrian rajaa oli paljon tiesulkuja, joissa kysyttiin papereita. Suurempia tarkastuksia ei tehty. Tienvarressa oli kameleista varoittavia kyltteja.

Olimme Aqabassa puolilta oin. Ajoimme suoraan satamaan. Selvisi etta lautta
Egyptiin maksaisi 219 dollaria kahdelta hengelta ja maastoautolta. (159 USD+30 USDx2). Harmitti suunnattomasti. Matka oli sama kuin Tallinnaan ja hinta
moninkertainen. Suuttuneina ja vasyneina menimme nukkumaan joutomaalle
kaupungin ulkopuolelle.

Syyria ja Jordania olivat meille todella positiivinen yllatys. Ihmiset ovat
hyvin avuliaita ja ystavallisia eivatka lainkaan rahanahneita. Lahes ilmainen
bensa nakyy autokannassa. 70-luvun Dodge Coronetit ja Chevrolet Capricet ovat suosittuja takseja. Ylempi keskiluokka ajaa hienosti sailyneilla 60-luvun
mersuilla ja tyovaki Ladoilla, Uazeilla tai aaseilla.

22.3. -- Arabien porauslautalla Egyptiin
Aamulla puntaroimme tilannetta. Voisimme ajaa Eilatin (Israel) lapi Egyptiin
puolessa tunnissa. Israelin leima olisi myrkkya, kun haemme Sudanin viisumeita. Varmistimme Suomen Kairon suurlahetyston avustuksella tilanteen. Sudaniin ei ole asiaa, jos on kaynyt Israelissa. Israelissa tilanne tiedostetaan ja leimat saa erilliselle paperille, mutta Jordanian ja Egyptin maarajojen leima Eilatin kohdalta jaisi passiin. Istuimme hiljaa kymmenen minuuttia ja mietimme
paatosta. 219 USD on iso lovi budjettiimme. Paatimme ottaa varman paalle ja
menna ylihintaisella lautalla.

Lautta lahtisi illalla. Lohosimme rannalla ja kunnostimme kalustoa. Illalla
maksoimme hammasta purren lautan. Lautta oli vanha Norjan ja Tanskan (M/S
Skagen) valisessa liikenteessa ollut Tallinnan laivaa muistuttava alus, joka
oli saanut uuden elaman Punaisella merella. Baarin lattialla nukkui ristiin
rastiin arabia kuin Goomilla teekkareita. Laivan lahto kesti loputtoman kauan
ja olimme Nuweibassa Egyptissa vasta aamulla.

23.3. -- Ensimmainen ryosto
Egyptin puolella rajamuodollisuudet ovat erittain hyvin organisoitua rosvousta.
Turistipoliisi opastaa paasemaan luukulta luukulle ja eroon maallisesta
omaisuudesta. Piti hankkia tuontilupa tullilta (505 Egyptin puntaa),
aavikkoajolupa (10,5 puntaa), egyptilainen rekisteriote ja kilvet (100 puntaa)
seka naurettavan halpa liikennevakuutus kuukaudeksi (50 puntaa). Yhteensa
rahaa meni noin 125 USD.

Nuweibasta ajoimme Siinain autiomaan yli Suezin ohi Kairoon. Siinai on upea
paikka. Ensin kuivaa vuoristoa, sitten kivikkoa ja lopuksi hiekkadyyneja.
Paikoin muutamien palmujen keitaita. Lampoa oli yli neljakymmenta astetta.
Kamelit tepastelivat tienposkessa. Tie oli todellinen autiomaatie. Keskella
Siinaita yli 100km paassa mistaan oli muutama bensa-asema. Muuten vain
aurinkoa, hiekkaa, kivia ja kuumaa asfalttia. Nissan kesti kuumuuden hyvin
moottorin lampojen nousematta.

Olimme Kairossa illalla. Meita tervehti ruma, ruuhkainen, saastunut ja
vastenmielinen suurkaupunki. Meita harmitti jo valmiiksi tietoisuus etta
joutuisimme viettamaan taalla useita paivia. Olimme sopineet, etta nukkuisimme nyt hotellissa toista kertaa matkan aikana. Olimme kuitenkin vasyneita ja hotellia ei loytynyt helposti, joten ajoimme Gizan lansipuolelle etsimaan autiota paikkaa telttailuun. Sellainen loytyikin ja kavimme nukkumaan noin klo 8 illalla.

Herasin vieraskieliseen molotukseen parin tunnin paasta. Nousin ylos
makuupussista pelkat alushousut yllani. Teltan suuaukolla seisoi kolme
parikymppista beduiinia, jotka kovasti tahtoivat nahda telttaan. Estelin ja
beduiinit kavivat yha royhkeammiksi. Kauempana joku ampui pari laukausta.
Halina lisaantyi. Huusin Laurille etta pukisi paalleen ja tulisi ulos. En parjaisi yksin. Tilanne muuttui tonimiseksi. Sain estettya miehia tunkeutumasta
telttaan ja Lauri ehti ulos. Hanen ilmeestaan naki etta beduiinien on syyta
varautua kunnon selkasaunaan. Suomalainen ei luovu omaisuudestaan taistelutta. Silloin pimeydesta astui esiin neljas, vahan vanhempi mies. Tappalun halumme vaheni kummasti. Miehella oli kadessaan AK-47. Han oli selvasti porukan johtaja.

Johtaja kaski meidat maahan makaamaan. Maatessani puolialastomana Saharan hiekalla oli aikaa miettia kaikenlaista. Minua ei kiinnostanut mita miehet teltassa tonkivat. Minua ei edes suuremmin kiinnostanut parin metrin paassa uhmaavasti osoittava konetuliaseen piippu eika se etta yksi nuorista miehista kavi vahan antamassa korvatillikkaa kostoksi askeisesta uhmakkuudestani.

Tonkiminen loppui pian. Miehet antoivat kasittamattomia kaskyja ja lahtivat
pois. Tutkimme Laurin kanssa tavaroita. Melkein kaikki paitsi vaatteet ja passi
ja auton paperit oli viety. Silmalasit ja auton avaimet olivat kadonneet.
Tumimme hetken. Paatimme pakata jaljella olevat tavarat ja murtaa auton
rattilukon ryostajien aseena kayttamalla harjateraksen patkalla. Voisimme ottaa makistartin ja ajaa Kairoon.

Emme olleet saaneet tavaroita pakattua kun molotusta alkoi uudestaan kuulua
pimeydesta. Pelkasin, etta ryostajat olivat tulleet katumapaalle jattaessaan
todistajia. Sanoin Laurille, etta juostaan. Olen luullut olevani hyva juoksija
mutta maihinnousukengat jalassa upottavassa hiekassa ilman silmalaseja se ei
ole helppoa. Ensin ryostajat saivat kiinni Laurin, joka antautui vastustelematta. Takaa ajajia oli vain yksi eika yksi mies voinut pakottaa
kahta. Vahan aikaa seisoin holmona huohottaen. Pitaisiko minun lahtea mukaan, ettei Laurille tehtaisi mitaan vai pitaisiko minun jatkaa pakoa. Huusin
Laurille. Lauri vastasi, mutta en saanut selvaa mita. Jatkoin pakoa mutta
hetken paasta minutkin otettiin kiinni ja vietiin takaisin teltalle, jossa johtaja ja Lauri odottivat.

Askeinen vakivallalla uhkailu oli tiessaan. Nyt oli kysymys reilusta
kaupanteosta. Meidan neuvottelu asemamme tosin olivat huonot. Sain takaisin
silmalasit, avaimet, puukon, linkkiveitsen, molemmat kamerat, otsalampun,
GPS:n ja kiikarit. Saimme takaisin melkein kaiken muun paitsi rahat,
aurinkolasit ja joitain hygieniatarvikkeita. Johtajalla kysyi elekielella
paljonko meilla oli rahaa. Lauri piirsi numeroita hiekkaan. Johtaja otti minut
ja yhden miehen mukaansa ja kaski menemaan autoon. Lauri jai teltalle kahden muun miehen kanssa. Auton sisavalon keilassa nain miehen kasvot. Noin 40-vuotias viiksekas mies. Han oli pukeutunut ruskeaan kaapuun ja paahan kiedotun valkoisen vaatteen alta pilkisti minulta asken ryostetty Veikkauksen kuulakarkikyna.

Ryostajat ajoivat minut noin 500 m paahan tukikohtaan. Pihalla istui kaksi
keski-ikaista miesta polttamassa vesipiippua. Minut ohjattiin sisaan harmaista
tiilista muurattuun talon tapaiseen. Sisalla oli vanha, yli 50 vuotias,
harmaantunut mies, joka ojensi minulle tukon Egyptin puntia ja kaski laskemaan ne. Olin laskevinani rahat ja esitin tyytyvaista.

Palasimme ryostopaikalle. Kavin uudestaan tukikohdassa toisen, nuoremman miehen kanssa. Mies ei selvastikaan osannut ajaa autoa. Jarrut ja kytkin savusivat ja vaihteet rutisivat. Toisen kerran ryoston aikana pelkasin henkeni puolesta kun nuori beduiini kaahasi pimeassa kuin mielipuoli. Kavimme vain kaantymassa ja palasimme takaisin ryostopaikalle.

Johtaja teki selvaksi etta neuvottelut on kayty ja pojat ovat nyt hyvia ja
nukkuvat. Ryostajat poistuivat taas. Istuimme Laurin kanssa vahan aikaa hiljaa. Ei oikein uni tullut. Aloimme tehda lahtoa. Se oli selva etikettivirhe.
Ryostoporukan johtaja tuli takaisin ja oli selvasti pettynyt. Han kovasti
halusi, etta lahtisimme hanen kanssaan kayttamaan huumeita ja naimaan huoria. Vastustelimme tarjousta. Lauri sanoi minulle, etta voisi poikamiehena uhrautua yhteisen edun puolesta, jos tilanne siihen pakottaisi. Johtaja paasti meidat kuitenkin menemaan. Ajoimme Gizaan ja nukuimme autossa katulamppujen alla.

Ryostosta:
-saalis 160 USD
-615 EP
-aurinkolasit vahvuuksilla
-likaiset sukat ja kalsarit
-deodorantti ja parranajovalineet
-ajokortti, opiskelijakortti, lompakko
-kannykan sain takaisin mutta se hukkui ryoston jalkeisessa neuvottelussa
hiekkaan.
-aseet: AK-47, tod. nak. taittopera. Harjaterastanko.
-ryostopaikan sijainti: pisteesta 30 01 14 N, 030 59 78 E noin 400 metria
pohjoiseen ja ehka 100 m itaan. Voitte katsoa nakyyko google earthissa.
-tukikohdan sijainti: noin 500 m ryostopaikasta, tod. nak itaan.

reino sanoi:
P.S. Ettei nyt vaan olis käynyt niin, että se kalashnikov olikin keila ja se porukan joopelihuulinen johtaja olikin HUHTAMO? :D
Mahdollisesti, mutta missa oli portugaali?
 
Kovaa peliä Afrikassa... Varmaan kannattaisi välttää noita teltassa yöpymisiä, jos on vain mahdollista mennä johonkin hotelliin yöksi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom