light-limut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anneli87
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Join joskus enemmänkin light-limsoja, nyt ei vain enää maistu. En myöskään tykkää mehuista/normilimsoista. Vesi ja vihreä tee :kuola:

En kyllä silloin huomannut mitään muita sivuvaikutuksia, kuin nuo vatsanväänteet.

Olkoon vaikka 100000* vähemmän kaloreita, homma ei voi olla niin yksinkertainen, että lightlimu on käytännössä vettä. En ainakaan itse usko siihen.
Ai tää olikin naisten koppi, turha teiän kanssa on koittaa keskustella :)

Minä käytän makeutusaineita vain jos juon light-limpparia. Rahkassa ja muissa makeutusta vaativissa (tai no, mihin tahdon makeutusta) käytän hedelmäsokeria. Karkit, leivokset jne. sitten ihan aitoa tavaraa. Nyt kun vähän kiristelen, niin tulee kyllä makeutettua rahkaa makeutusaineella.

Pidän itseäni keskivertokuluttajana kai. En usko, että makeutusaineet ovat terveellisiä, mutta en usko myöskään pienistä määristä olevan mitään haittaa. Limpparia en kyllä juo koskaan normaalina, se tuntuu jotenkin täysin turhalta. Limua tulee juotua 0 - 1 litraa viikossa.

Itse käytän edellisen tapaan kaikessa hedelmäsokeria. Makeampaa ja parempaa verensokerille kuin normaalisokeri. Makeutusaineista esim. limuissa tai rahkassa tulee kauhea loppumaton makeanhimo :p (johtuu insuliinista)

Juon aika paljon light -limppareita, mutta yritän rajoittaa viikonloppuihin ihan pelkästään hampaiden takia. En ole koskaan huomannut, että light -juomat mitenkään omalla kohdallani vaikuttaisivat ruokahaluun (paitsi makean nälkää ne kyllä vähentää).

Näihin syöpähössötyksiin en kyllä jaksa uskoa. Tarpeeksi kun kaivaa, niin joka toisesta ruoka-aineesta saa syövänaiheuttajan!

Limppareita en pahemmin juo mutta jos juon niin lightia, sokeriset on niin... sokerisia. Mehuna juon aspartaamilla makeutettuja koska sokeroiduista tiivistemehuista tulee suuhun inhottavan ilmainen tunne. Kahvissa ja teessä käytän makeutus ainetta koska sokeria menisi kohtuuttoman paljon.

Syöpä yms. juttuihin en minäkään usko, enkä ymmärrä miten muka 0kaloria ei olisi 0 kaloria? (tai siis 100* vähemmän miten se nyt tuolla sanottiinkaan). Että meitä huijattaisiin sanomalla että tässä ei ole kaloreita vaikka onkin? Vähän sama kun minä väittäisin teille että rasvagrammassa on 20kaloria vaikka väitetäänkin että siinä on 9. Uskoisitteko mua?

Kokonaisuudessaan käytän kuitenkin makeutusaineita kohtuullisesti, limuja taisin ostaa 4*1,5l viime syksyn aikana. Kahvissa eniten, mutta siinäkin isompi haitta on kofeiini eikä aspartaami.

Tarkoitin ns. nollakaloreilla sitä, että mielestäni lightlimpparin juominen ei voi olla sama kuin joisi vettä, koska lighteissä on kaikenmaailman ihmeaineita, joita mielestäni ei ole tutkittu riittävästi.

Ok, en vain ymmärtänyt sitä. Kalorien suhteen ei me tavalliset varmaan voida vastaan sanoa, mutta ne muut aineet on sitten tietysti jokaisen harkinnassa paljonko käyttää ja mitä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mä oon kyllä varmaan sit light-limujen ja muiden keinotekoisten makeutusaineiden suurkuluttaja, etenkin dieetillä. Juon lightlimuja päivittäin, tosin näistä vain niitä, mitkä ovat melkein nollakalorisia (pepsimax, light-cola jne.). Näiden lisäksi menee makeutusainetta kahviin ja rahkaan...rahkaan vielä lisäksi sokerittomia makusiirappeja. Funlightiä juon myös silloin tällöin. Unohtamatta tietty purkkaa ja sokerittomia karkkeja. Että jos jollekin se syöpä näistä tulee, niin se oon varmaan sit mä :D

Vielä ei oo makeutusaineisiin dieetti koskaan kaatunut..tosin viimeisillä viikoilla käyttöä tietty rajoitetaan ja lopussa jätetään kokonaan pois. Mutta näiden lihottavaan vaikutukseen mä en ainakaan usko.

Ok, en vain ymmärtänyt sitä. Kalorien suhteen ei me tavalliset varmaan voida vastaan sanoa, mutta ne muut aineet on sitten tietysti jokaisen harkinnassa paljonko käyttää ja mitä.

Näinpä juuri. Enhän miekään tässä mitään lihomista pelkää, ei ole oikein tarvetta sellaiseen...

Itse juon enimmäkseen vaan vettä ja maitoa. Teet juon "raakana". Sillon joskus kun juon limpparia, niin aina light-versiota. Funlightia/o'lightia käytänkin sitten joka päivä rahkaan tai palkkariin. Olen myös purkansuurkuluttaja. En ole huomannut, että vatsani reagoisi näihin makeutusaineisiin mitenkään ja minulla on herkkä vatsa, joka reagoi vähän turhankin ahkerasti. En myöskään ole huomannut, että nämä vaikuttaisivat ruokahaluuni. Ja noita "syöpää aiheuttavia" aineita nyt on niin paljon, etten suotta jaksa stressata niistä. Kohtuudella kaikkea. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom