Light-juomien nauttiminen dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DonW
  • Aloitettu Aloitettu
Makeutusaineet lisää makeanhimoa entisestään ja ainakin jonkun tutkimuksen mukaan aiheuttaa naisilla selluliittiä. Lisäksi kroppa jää helposti koukkuun kofeiiniin.
En ole mikään light juomien puolesta puhuja mutta en ole koskaan kuullut tuota selluliitti väitettä. Ja jos kerran kofeiinista puhutaan niin kahvissa taitaa olla kaksinkertainen määrä kofeiinia mg/l.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eihän kofeiinia oo kuitenkaan kuin noissa colajuomissa sekä energiajuomssa... onhan niitä light limuja vaikka mitä muitakin kuin colat....

Itellä menee n. 2litraa päivässä light-limuja, varsinkin nyt kun oon dieetillä. Illalla varsinkin huomaa, kun iskee kunnolla nälkä, niin noita killittämällä makeanhimo ja näläntunne menee ohi ja säästyn sortumisilta. Painon putoomiseenhan noilla ei oo mitään merkitystä, kun eivät sisällä kaloreita. Join noita myös viime keväänä ketodieetin ajan, eikä vaikuttanut mitenkään painonpudotukseen. Jotkuthan väittävät, että ketolla light-limut aiheuttaa insuliinipiikin..

Viime kisadieetillä vedin itteni oikeesti kireeseen kuntoon, ja light limuja (lähinnä Pepsi-Maxia) meni 2l-2,5l joka päivä. Päälle vielä sokeroimattomat energiajuomat (Red Bull light ja Stripped Battery). Vievät helvetin hyvin makeanhimoa pois, ja tuntuvat vielä jossain määrin myös täyttävän vatsaa, kun mukana on myös hiilihappoja. Ja insuliinipiikit johtuen makeutusainesita voi imo työntää sinne minne aurinko ei paista. Viime dieettini oli mallia keto, eikä mitään insuliinipiikkejä ollut havaittavissa.

ELi ihan rauhassa hörpitte niitä jos ei hampaat kiinnosta:)

Onko noista light limuista mikään makeutettu sukraloosilla. Mulla oli semmoinen käsitys, et cocacola light ois ollu semmonen, mut näemmä siinäkin on aspartaamia.
Ei mulla niin väliä, mut emännän migreenin vähentämiseksi pitäis kokeilla jotain ei-aspartaamijuomaa.

Onko noista light limuista mikään makeutettu sukraloosilla. Mulla oli semmoinen käsitys, et cocacola light ois ollu semmonen, mut näemmä siinäkin on aspartaamia.
Ei mulla niin väliä, mut emännän migreenin vähentämiseksi pitäis kokeilla jotain ei-aspartaamijuomaa.

Cokis zero?
(En tosin tiedä, onko tuo sukraloosi yhtään aspartaamia / acesulfaamia parempi kaveri..?)

Cokis zero?
(En tosin tiedä, onko tuo sukraloosi yhtään aspartaamia / acesulfaamia parempi kaveri..?)

Zerossakin on aspartaamia. Mikähän lie sit zeron ja lightin ero? Mut eikö piru vie tuo cokislight ollu välillä sukraloosilla makeutettu? Vai onko mulla joku totaalisen väärä muistikuva?

Zerossakin on aspartaamia. Mikähän lie sit zeron ja lightin ero? Mut eikö piru vie tuo cokislight ollu välillä sukraloosilla makeutettu? Vai onko mulla joku totaalisen väärä muistikuva?

Wikipediasta : Vuoden 2009 alussa Coca-Cola Lightin makeutusaine sukraloosi muutettiin takaisin aspartaamiksi tuntemattomista syistä. Näin ollen nykyään myynnissä olevat Coca-Cola Light ja Coca-Cola Zero ovat lähes täysin sama tuote eri etiketillä. Ainoana erona juomien välillä ovat käytetyt happamuudensäätöaineet: Coca-Cola Lightissa käytetään mononatriumfosfaatti E339:ää, Coca-Cola Zerossa mononatriumsitraatti E331:tä.

Zeroo juotu nyt about vuosi ja ostin lapista light colaa joka maistu kyllä aivan kuselle. Ennen zeroo join tota lightiä. Niin se maku tottuu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom