Light-juomat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu

Trinity

Rokkarin morsian
Ikä
45
Elikkäs millaista linjaa vedätte noiden light-juomien kanssa dieetillä?
Mitä haittoja niistä on rasvaprossan tiputtamisen kannalta?

Itellä menee suunnilleen puolesta puoleentoista litraan Pepsi MAXia viikossa, ja sillon tällön maustan vettä funlightilla. Helpommin menee kaikki n. 4l vettä alas päivän mittaan. Joskus (harvoin) illalla kun on nälkä ja kalorit on täynnä, ni tulee juotua pari desiä Pepsi MAXia kun se vie nälän silleen että saa nukuttua...

laimensin fun lightilla veden aikaisemmin mutta "jehuni" sanoi että se kannattaa jättää mahd. suureksi osaksi pois, että ainakin reilu puolet nautittavasta vedestä olisi puhdasta.elimistö pystyy käyttämään puhtaan veden paremmin ja nopeammin hyödyksi.
vaikuttaa ravintoaineiden imeytymiseen.

pepsimaxista en oikein osaa kommentoida koska itse sitä en käytä juurikaan.sen uskoisi kyllä olevan ihan ok, kunhan ei kaikkea vettä juo maustettuna.:)

En kyllä itse tiedä, et mitenkä suuri vaikutus noilla light-juomilla on dietillä. Itse kyllä join niitä dietillä, mutta kohtuu määriä. Silloin tällöin piristääkseni itseäni ananaslimpparilla:hmmm: Nam!

Riitta Koukkari vaan ainakin sanoi, ettei suosittele niitä lainkaan käytettäväksi! Eli vettä vaan litkimään!!!:p

Täällä menee noin pari pulloa MAXia viikossa. Itselläni se toimii hyvänä virkisteenä kun kahvia en juo ollenkaan ja välillä tunnetusti tekee makeaa mieli, joten lasi kyseistä auttaa siihen hätään.
Vettä menee noin 4 litraa mutta koska täällä se suoraan sanoen
maistuu :urjo: niin että korvaan usein normaalin juomavden Vichyllä.

Ei kai funlightilla ja pepsi maxilla muuta eroa ole kuin että pepsissä on hiilihappoa. Molemmathan on makeutettu aspartaamilla. Käytän molempia, koska hyvä mieli (vesi on pahaa) on imeytymistä tärkeämpää.
Maalaisjärjellä ajateltuna, en näe että niistä olisi mitään haittaa dietin kannalta, jos välillä näitä nautiskellen pystyy pitämään makeanhimonsa kurissa.

Jos vertaa siihen, että joisi sokeroituja limsoja ja mehuja, niin varmasti lightit ovat parempi vaihtoehto. Hampaiden kannalta kannattaa huuhdella suu välillä vedellä, jos juo kovin happamia juomia. Ei tule niin helposti kiillevaurioita.

Niin, toi Ananas light on makeutettu fruktoosilla, eli siinä on enemmän energiaa kuin useimmissa muissa lighteissa. Myös uudessa vihreässä light jaffassa on fruktoosia.

Itse tähtään syksyn kisoihin ja siksi olen vuoden alusta jättänyt light-juomat pois. The boss sanoo, että aspartaami vaikuttaa negatiivisesti omaan insuliinituotantoon, eikä olisi suositeltavaa. Olen käynyt useat kisat läpi ja juonut melkein loppuun saakka maxia. Se oli ennen ja nyt on nyt. Tsemppiä kaikille kevään kisoihin osallistujille.

Originally posted by Mona
The boss sanoo, että aspartaami vaikuttaa negatiivisesti omaan insuliinituotantoon, eikä olisi suositeltavaa.

Olisi kiva tietää mihin tämä väite perustuu? Vai onko the boss sanonut tämän vain mutu tuntumalta?

Suositut

Back
Ylös Bottom