Lidl - kalaöljy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu
Tänää tuli hommattua 500ml pullo tota Lidlin kalaöljyä. Ensin ajattelin vetää sitä 1-2ruokalusikallista päivässä, mutta ohjeessa sanotaan että sitä tulisi ottaa vajaa teelusikallinen päivässä, eikä tätä suositusannosta saisi ylittää..

Kysymys kuuluukin: Mitä haittaa siitä on jos otan enemmän kuin mitä ohjeessa sanotaan? Ja onko suuremmista annoksista juurikaan hyötyä verrattunu haittoihin?

Kyseinen aine kun ei sisällä mitään vitamiineja, niin sekään ei voi olla syy..

ps. Tuohan on sisällöltään hitusen parempaa kuin möllerin kalaöljykapselit ja paaaaaljon halvempaa:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänää tuli hommattua 500ml pullo tota Lidlin kalaöljyä. Ensin ajattelin vetää sitä 1-2ruokalusikallista päivässä, mutta ohjeessa sanotaan että sitä tulisi ottaa vajaa teelusikallinen päivässä, eikä tätä suositusannosta saisi ylittää..

Kysymys kuuluukin: Mitä haittaa siitä on jos otan enemmän kuin mitä ohjeessa sanotaan? Ja onko suuremmista annoksista juurikaan hyötyä verrattunu haittoihin?

Kyseinen aine kun ei sisällä mitään vitamiineja, niin sekään ei voi olla syy..

ps. Tuohan on sisällöltään hitusen parempaa kuin möllerin kalaöljykapselit ja paaaaaljon halvempaa:)

E-vitamiini pitosuuksien takia. Tuskin mitää haittaa on vaikka enemmänkin ottas. (Tosin vapautan itteni vastuusta)

Ite otan 10-15 ml kerralla. Muka 5 ml rajotus... Isommilla annoksilla voi tulla vatsa vaivoja.

Btw. A-vitamiinia jos tuo sisältää, kannattaa noudattaa ohjetta.

Kun pullon siirtää jääkaappiin (missä sitä suositellaan säilyttämään avattuna), pohjalle muodostuu valkoista sakkaa. Mitä mahtaa olla?

Joo tota sakkaa on aiemmin tullut, mutta ei juuri ole vaikuttanut makuun, niin olen jättänyt huomioimatta.
Mutta nyt huomasin uusimpaan hommaamaani pulloon muodostuneen jotain rakeita tms. karkeaa :urjo:

Muilla samanlaista kokemusta? Pitää varmaan ottaa Lidliin yhteyttä, jos niitä nyt ollenkaan mikään laadunvalvonta kiinnostaa...

Joo tota sakkaa on aiemmin tullut, mutta ei juuri ole vaikuttanut makuun, niin olen jättänyt huomioimatta.
Mutta nyt huomasin uusimpaan hommaamaani pulloon muodostuneen jotain rakeita tms. karkeaa :urjo:

Muilla samanlaista kokemusta? Pitää varmaan ottaa Lidliin yhteyttä, jos niitä nyt ollenkaan mikään laadunvalvonta kiinnostaa...
Tottakai rasva jähmettyy tarpeeksi kylmässä. En menisi tuosta Lidliin valittamaan.

Tiedä siitä saukkoutumisesta..., mutta olen jo jonkin aikaa tuota Litin kalaöljyö kiskonut. Mitään ihmeitä en ole mihinkään suuntaan huomannut.

Kun pullon siirtää jääkaappiin (missä sitä suositellaan säilyttämään avattuna), pohjalle muodostuu valkoista sakkaa. Mitä mahtaa olla?

"Valkoinen sakka, jota toisinaan esiintyyi kalaöljypullon pohjalla on vapaata rasvahappoa (steariinihappo), joka saattaa saostua kylmässä pullon pohjalle. Saostuma ei haittaa öljyn käyttöä, eikä vähennä sen tehoa. Kalaöljy muuttuu täysin kirkkaaksi, kun kalaöljyä pidetään jonkun aikaa huoneenlämmössä."

Itse tuossa juuri katselen kalaöljypulloani, jossa on törkeän kokoinen klöntti sakkaa pohjalla. Kaipa tuota täytyy silti maistaa. Oksettavaltahan tuo näyttää.

Kun otin 4tl päivässä alkoi runsaat nenäverenvuodot. Kaksi tl päivässä olen ottanut ilman ongelmia. Yksilöllistä...

Tiedä siitä saukkoutumisesta..., mutta olen jo jonkin aikaa tuota Litin kalaöljyö kiskonut. Mitään ihmeitä en ole mihinkään suuntaan huomannut.

Steariinihappoo arvelisin.

Se yleensä kiinteytyy ensimmäisenä lämpötilan laskiessa ja toki sen tulisi "sulaa" takaisin öljyyn kun lämpötila nousee.
Eli siirrä puteli lämpimämpään kohtaa jääkaapissa tai veivaa termaria pikkasen ylöspäin.

"Valkoinen sakka, jota toisinaan esiintyyi kalaöljypullon pohjalla on vapaata rasvahappoa (steariinihappo), joka saattaa saostua kylmässä pullon pohjalle. Saostuma ei haittaa öljyn käyttöä, eikä vähennä sen tehoa. Kalaöljy muuttuu täysin kirkkaaksi, kun kalaöljyä pidetään jonkun aikaa huoneenlämmössä."

Itse tuossa juuri katselen kalaöljypulloani, jossa on törkeän kokoinen klöntti sakkaa pohjalla. Kaipa tuota täytyy silti maistaa. Oksettavaltahan tuo näyttää.

Inventoin tuossa jääkaappiani neljä pulloa löytyi takaseinää vasten ja ne todellakin olivat lähinnä pelkkää kokkaroitunutta steariinihappoo...

Siirsin päiväksi lämpimään keittiön kaappiin ja öljy muuttui jälleen ihan kirkkaaksi.
Eli tuossa tuskin on kyse laatuongelmasta muuta kuin siinä mielessä että jopa jääkaapin ovessa olevassa pullossa on sakkaa jota ei ilmesty kalanmaksaöljypulloon (juu, olen sekakäyttäjä).
Tuo sama ilmiö esiintyy toki maksaöljyssäkin mutta huomattavasti alhaisemmassa lämpötilassa.

Eli tuo Lidl:n kalaöljy jostain syystä reagoi korkeampiin lämpötiloihin tällä ilmiöllä.

Arpoo,
jouduin pienentämään annostusta 1+3 ruokalusikasta (kalanmaksa + kalaöljy) -> 1+2.
Lienee aika pienen oireen ansiosta kun en millään muista notta miksi..

Kun otin 4tl päivässä alkoi runsaat nenäverenvuodot. Kaksi tl päivässä olen ottanut ilman ongelmia. Yksilöllistä...

Mielenkiintoista miten nämäkin eroaa, parhaimmillaan itse otin 4-5 RUOKAlusikallista päivässä - eikä mitään ongelmia ilmennyt.

miten kalaöljy potkii niin että sen selvästi huomaa?:)

No meikäläisellä ainaki potki sillälailla, että puoli vuotta kipeä ollut polvi parani.

pitää varmaan alkaa käyttämään kalaöljyä enemmänki... Mitenkäs muuten, ootteko heitelly sitä jonkun sekaan vai vedelly suoraan pullosta? Itellä käyttöä rajottaa tosiaan se että se on aivan saatanan pahan makusta.

pitää varmaan alkaa käyttämään kalaöljyä enemmänki... Mitenkäs muuten, ootteko heitelly sitä jonkun sekaan vai vedelly suoraan pullosta? Itellä käyttöä rajottaa tosiaan se että se on aivan saatanan pahan makusta.

a) Makuun tottuu. b) Pidä siinä joku mehulasi vieressä ja vetäset heti hörpyt päälle - mä en ainakaan edes enää maista kalanmaksaöljyn makua.

Nyt on tullut huikattua aina aamuisin öljyt huiviin. Enää en edes mittaile vaan rykäsen suoraan pullosta sopivan makuisen määrän:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom