Levottomat jalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattijh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itseasiassa tuotakin testasin ennen gabapentiinia, tosin tuolla en havainnut mitään vaikutusta hyvässä enkä pahassa. Lekuri kyllä varoitteli kaikenmoisesta peliriippuvuuksista yms :D Voihan se olla että olen vain huonosti rohtoihin reagoiva kun en huomaa vaikutuksia aloittaessa, käytön aikana, enkä lopettaessa. No gabapentiinilla huomasin kyllä jonkinlaisia positiivisia vaikutuksia jalkojen vispaamiseen, mutta en niin olennaisia että olisin sitten pidemmän päälle halunnut niitä rouhia.
Nostitkos määrää tarpeeksi? Eikös noilla 0,18 tabuilla 2-3 kpl ole sitten yleensä se toimiva alue.

Nostitkos määrää tarpeeksi? Eikös noilla 0,18 tabuilla 2-3 kpl ole sitten yleensä se toimiva alue.
En muista yhtään noista prameista, on jo sen verran aikaa. Kyllä minä oletettavasti nostin annosta siihen lekurin suosittelemaan maksimiin, mitä se sitten olikaan. Tässä nyt toki se ettei mulla välttämättä ole levottomat jalat vaan jotain vähän vastaavaa oireilua, niin ei vältsiin nuo lääkkeet minulle voikaan toimia. Mutta en siis havainnut niitä negatiivisiakaan vaikutuksia, sillä tulin kommentoimaan ettei noita lääkkeitä ehket hurjasti kannattaisi pelätä.

edit. No kuvaillaanpas lisää kun täällä joku saattaa vaikka tunnistaa samankaltaisia oireita. Itsellä siis pohkeissa lihassäikeet "säkenöi" jatkuvasti, mutta se korostuu usein yöllä, tai ainakin sen huomaa silloin selkeämmin. Ei sellaista levottomuutta itselläni että jalkoja pitäisi heilutella tai lähtee kävelemään yms. Taitaa tuolle säkenöinnille olla englanninkielinen termi fasciculations. Pahimmillaan nuo häiritsee nukahtamista, ja jos on pohkeet lisäksi treenistä kipeenä/tiltissä, niin saattaa laukaista yöllä pohjekrampin. Tuo gabapentiini auttoi jossain määrin, mutta senkin vaikutus ajan saatossa alkoi vähenemään. Kylmä suihku illalla kyllä tuntuisi jossain määrin auttavan.

Viimeksi muokattu:
Pahasti työjakso sekoitti nyt hyvin alkaneen testin, mutta ennen työjakson alkua oli 2yötä putkeen (tämähän ei vielä kovin tarkka tutkimus ole) ilman levottomia jalkoja. Ai saakutti että nukuttikin hyvin. Mikä tähän ainakin hetkelliseen "parantumiseen" vaikutti? Vaimo laittoi akupunktio neulat kämmenselässä oleviin iskias/alaselkä akupunktiopisteisiin. Vapaat kun taas koittaa saa vaimo tökkiä neulat käsiin niin kauan ku se keino auttaa 😊

5 yötä meni ilman jalkojen pakotusta. Joka ilta ollut neulat käsissä. Mutta viime yönä pakotti. Eilen tein jalkatreenin että liekkö se vaikuttanut asiaan. Katotaas kui tänä yönä 😊

Mulla levottomiin jalkoihin kans pramipexole 0.18, auttaa jossainmäärin joo. Aika jaksottaista toi oireilu kans, välillä saattaa olla kaks viikkoa tosi paha eikä lääkkeetkään oikein auta ja sit taas pidemmänkin aikaa ilman oireita. Kovien jalkatreenien jälkeen yleensä voimistuu oireet. Venyttelyt, joogat kuumasuihku hieronnat auttaa välillä. Ja just ennen nukkumaan menoa kun huljuttelee jalkoja ihan tosi kuumalla vedellä... Avantouinnistakin oon huomannut positiivisia vaikutuksia oireiluun!

Back
Ylös Bottom