Levottomat 4: Windows 7, kun mikään ei toimi

Sori jos tästä oli jo kysymyksiä tyhmien kysymysten ketjussa, mutta se on niin kovin suuri, en jaksanut sitä kelata.

Mutta kävi näin: loihin ostamaan uuden koneen, tämän näin:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17602, jossa sisällä Windows 7.

Nyt ei sitten saa iTunesia toimimaan, olen googlettamalla löytämiäni kikkoja kokeillut,
eivät ole auttaneet, joku kryptinen virheilmo tulee jo asennusvaiheessa.

Moni Windows XP -yhteensopiva peli ei toimi, esim Doom 3, Warlords 4.
USB-portit ovat kranttuja, edllisessä koneessa olleen ulkoisen kovalevyn USB-portit suostuvat tunnistamaan,
mutta kameralta en saa siirrettyä kuvia, ja muistitikkuja eivät USB-portit myöskään tunnista.

No, nopeestihan tämä käynnistyy, mikä on plussaa...

Onko muilla ollut vastaavia hauskuuksia Windows Seiskan kanssa?

Tapan sen Bill Gatesin jos näen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tyhmä kysymys, mutta olethan koittanut asentaa/palauttaa sen Windowsin uusiksi?

Ei kai nyt uusi kone tuolla raudalla voi olla liian vanha. Ikävä kyllä jeesiä en osaa antaa. Mä olen kyllä ollut hiton tyytyväinen. Loistava peli kaikenkaikkaan :D

Sori jos tästä oli jo kysymyksiä tyhmien kysymysten ketjussa, mutta se on niin kovin suuri, en jaksanut sitä kelata.

Mutta kävi näin: loihin ostamaan uuden koneen, tämän näin:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17602, jossa sisällä Windows 7.

Nyt ei sitten saa iTunesia toimimaan, olen googlettamalla löytämiäni kikkoja kokeillut,
eivät ole auttaneet, joku kryptinen virheilmo tulee jo asennusvaiheessa.

Todennäköisesti asennat jotain väärää versiota Itunesista tai jokin toinen ohjelma aiheuttaa virheitä asennuksessa. Laita se error message tänne, niin googletan vastauksen sun puolesta.
Moni Windows XP -yhteensopiva peli ei toimi, esim Doom 3, Warlords 4.

Doom 3 toimii kyllä win7:ssa ongelmitta, koita ajaa se Xp-yhteensopivuusmoodissa.

USB-portit ovat kranttuja, edllisessä koneessa olleen ulkoisen kovalevyn USB-portit suostuvat tunnistamaan,
mutta kameralta en saa siirrettyä kuvia, ja muistitikkuja eivät USB-portit myöskään tunnista.
Alkaa vaikuttamaan siltä, että sinulle ei ole emolevyn eikä näytönohjaimen uusimpia ajureita asennettuna (ja oikeita versioita.) Imuta uusimmat www.guru3d.com stä). Asenna myös uusin Direct X ja etsi netistä kaikkien oheislaitteidesi uusimmat ajurit.

No, nopeestihan tämä käynnistyy, mikä on plussaa...

Onko muilla ollut vastaavia hauskuuksia Windows Seiskan kanssa?

Ei mitään ongelmia ollut.
Tapan sen Bill Gatesin jos näen...

Tuskin Bill enää edes vaikuttaa näihin asioihin , jonka takia Win7 alkaa ollakin jo siedettävä käyttis.

Jep Bill on jo astunut alas johtoportaasta. Ongelmia ei ole kyllä ollut paljoa Seiskan kanssa: KOTOR ei toimi vaikka mitä kokeilee ja ajoittain tulee BSoDeja mutta ei sen pahempaa. Hyvä käyttis se on.

Kyllä tuo ajurimurheelta enemmän näyttää. Seiska on kyllä ollut vakain ja toimivin Wintoosa ever.

Suurkiitokset!

Hoo, kiitoksia kaikille vastauksista, paneudunkin ajuriongelmaan kunhan saavun seuraavasta reissusta.
Ja selvitän miten Win7 pannaan toimimaan WinXP-muodossa :D

Kiitos terminaattori, että olisit ollut noin paljon valmis vaivaa näkemään auttaaksesi,
minä olen tästä otettu :worship:

Hoo, kiitoksia kaikille vastauksista, paneudunkin ajuriongelmaan kunhan saavun seuraavasta reissusta.
Ja selvitän miten Win7 pannaan toimimaan WinXP-muodossa :D

Kiitos terminaattori, että olisit ollut noin paljon valmis vaivaa näkemään auttaaksesi,
minä olen tästä otettu :worship:

Eipä kestä.

Saat pelit (ja kaikki ohjelmat) ajettua Winxp moodissa etsimällä pelin käynnistys-tiedoston (nimetään yleensä esim. doom3.exe) ja oikealla hiiren korvalla valitsemalla ominaisuudet. Sieltä löytyy Yhteensopivuustila (tai compatibilty mode) ja voit valita sieltä esim. Winxp). Voit myös koittaa käynnistää pelin samasta paikasta pääkäyttäjänä, joka voi myös auttaa asiaan.

Pelin .exe sijaitsee yleensä Oma tietokone->asema C: -> kansiot" Program files (x86) tai pelkkä program files" > kansio "pelin julkaisija tai tekijä esim ID "-> Doom 3.
257d1225821374-compatibility-mode-compatibility-1.jpg

Ajureista sinun pitää tietää mikä valmistaja ja malli emolevysi ja näytönohjaimesi on. Yleensä tilanne on, että tarvitset emolle joko Nvidian tai Intelin ajurit ja näytönohjaimelle Atin tai Nvidian ajurit.

DirectX:n voit ladata tästä: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3 <- voi olla, että valitsin väärin alussa, joten googleta vain DirectX ja klikkaile oikea versio.

Seiska on kyllä ollut vakain ja toimivin Wintoosa ever.
Tää on kai näitä mielipidekysymyksiä ja riippuu siitä mitä kenellekin on windowsien kanssa sattunut. Mulla on pöytäkoneessa paljon parjattu Vista, joka on toiminut kuin unelma. Ei tule mieleen yhtäkään kaatumista tai muuta isompaa vikaa. Sitten taas puoli vuotta vanhassa läppärissä on seiska, joka on ihan kamala paska. Pienistä jutuista se, että se on mielestäni vaikeampi käyttää kuin vista, siihen ei saa yläpalkkiin oman tietokoneen kuvakkeita, ja kotiverkkoa varten se vaatii windowsille salasanan, jotta verkko saadaan toimimaan. Ja sitten nämä ohjelmistohuijaus-viestit joita tulee ihan rehellisen version omistajillekin. Kaikki lievästi ärsyttäviä asioita.

Sitten yksi isompi juttu, joka vitutti aika hyvin. Pari viikkoa sitten kone kaatui varmaan joka päivä. Windows asensi päivityksen, käynnistyi uudelleen, mutta ei käynnistynytkään. Yritti käynnistyksen korjausta, mutta ei onnistunut jonka jälkeen ehdotti palautuspistettä. Palautuksen jälkeen toimi taas, jonka jälkeen seuraavana päivänä asensi taas päivitykset ja kaatui. Sama toistui ihan vitun monta kertaa, kunnes kyllästyin ja otin windows updatesta kaiken mahdollisen pois käytöstä mihin käsiksi pääsi. Nyt ei ole päivitellyt ja mukavasti pelaa.

Jotain muutakin pikku säätämistä muistan tossa olleen, mitä en nyt kyllä saa päähäni. Mutta omalta osaltani on pakko sanoa, että olen todella todella paljon tyytyväisempi tähän paskaan vistaan, kuin maailman parhaaseen windows seiskaan.

E: Täytyy muuten sanoa, että Vista-koneessa on taas rauta ollut niin paskaa, että jonkun hajoamisen seurauksena on pitänyt lyödä windows tyhjälle pohjalle puolen vuoden välein, että ei siinä ehdi paljoa vikoja ilmenemäänkään. Toisaalta taas kone on paljon monipuolisemmassa käytössä kuin seiska-kone, joka on lähinnä nettikäytössä tai kytkettynä telkkariin leffojen ja sarjojen vahtaamista varten.

Tää on kai näitä mielipidekysymyksiä ja riippuu siitä mitä kenellekin on windowsien kanssa sattunut. Mulla on pöytäkoneessa paljon parjattu Vista, joka on toiminut kuin unelma. Ei tule mieleen yhtäkään kaatumista tai muuta isompaa vikaa. Sitten taas puoli vuotta vanhassa läppärissä on seiska, joka on ihan kamala paska. Pienistä jutuista se, että se on mielestäni vaikeampi käyttää kuin vista, siihen ei saa yläpalkkiin oman tietokoneen kuvakkeita, ja kotiverkkoa varten se vaatii windowsille salasanan, jotta verkko saadaan toimimaan. Ja sitten nämä ohjelmistohuijaus-viestit joita tulee ihan rehellisen version omistajillekin. Kaikki lievästi ärsyttäviä asioita.

Sitten yksi isompi juttu, joka vitutti aika hyvin. Pari viikkoa sitten kone kaatui varmaan joka päivä. Windows asensi päivityksen, käynnistyi uudelleen, mutta ei käynnistynytkään. Yritti käynnistyksen korjausta, mutta ei onnistunut jonka jälkeen ehdotti palautuspistettä. Palautuksen jälkeen toimi taas, jonka jälkeen seuraavana päivänä asensi taas päivitykset ja kaatui. Sama toistui ihan vitun monta kertaa, kunnes kyllästyin ja otin windows updatesta kaiken mahdollisen pois käytöstä mihin käsiksi pääsi. Nyt ei ole päivitellyt ja mukavasti pelaa.

Jotain muutakin pikku säätämistä muistan tossa olleen, mitä en nyt kyllä saa päähäni. Mutta omalta osaltani on pakko sanoa, että olen todella todella paljon tyytyväisempi tähän paskaan vistaan, kuin maailman parhaaseen windows seiskaan.

Sinuna minä ottaisin hiukan enemmän selvää miksi koneesi temppuilee; asenna Winukka uudestaan vanillana ja tsekkaa kaikki ajurit kuntoon. Jos jonkin ajuriasennuksen jälkeen tulee outoja ongelmia, niin tiedät mistä lähteä Googlettamaan. Älä asenna kaikki winukan päivityksiä kerralla, vaan yksitellen ja kun tiedät mikä tietty päivitys pisti winukan rikki, niin Googleta siitä ongelmasta -> aivan varmasti löytyy ratkaisu.

On pelleilyä väittää, että Vista on vakaampi vain sen takia ,että juuri sinulla se on toiminut siedettävästi. Kyllä se minullakin toimi ihan hyvin, mutta jos vertaan sitä seiskaan, niin vakaampi tämä on. Jos sulla on vanha läppäri, johon pistät win7, niin en yhtään ihmettele ettei se toimi täysin vakaasti ja oikein.

On pelleilyä väittää, että Vista on vakaampi vain sen takia ,että juuri sinulla se on toiminut siedettävästi. Kyllä se minullakin toimi ihan hyvin, mutta jos vertaan sitä seiskaan, niin vakaampi tämä on. Jos sulla on vanha läppäri, johon pistät win7, niin en yhtään ihmettele ettei se toimi täysin vakaasti ja oikein.
Läppäri on muuten ihan uusi. Tai oli puoli vuotta sitten. Ja mitäs pelleilyä se on jos olen sanonut, että mun kohdalla se nyt on mennyt näin päin? Ole hyvä vaan jos olet eri mieltä, mutta omaan kokemukseeni perustuen olen omaani mieltä. En puhu yleisesti, vaan siitä mitä itse olen kokenut. Enkä muuten sanoisi, että Vista on toiminut siedettävästi, vaan enemmänkin täydellisesti. Kai se on jotain omituista tuuria. Sitäkin muuten pidän aikamoisena ongelmana, jos mun pitää erikseen valita kaikki ehdotettavat päivtykset ja alkaa selvittelemään mikä pistää koneen sekaisin. Oletusarvo pitäisi olla se, että ne päivitykset mitä ehdotetaan, myös toimii.

E: Tahtoisin siis edelleen tähdentää sitä, että en tule väittämään totuutena sitä, että Vista on parempi kuin seiska, vaan kerroin oman kokemukseni ja miten se on mennyt ristiin yleisen mielipiteen kanssa.

Läppäri on muuten ihan uusi. Tai oli puoli vuotta sitten. Ja mitäs pelleilyä se on jos olen sanonut, että mun kohdalla se nyt on mennyt näin päin? Ole hyvä vaan jos olet eri mieltä, mutta omaan kokemukseeni perustuen olen omaani mieltä. En puhu yleisesti, vaan siitä mitä itse olen kokenut. Enkä muuten sanoisi, että Vista on toiminut siedettävästi, vaan enemmänkin täydellisesti. Kai se on jotain omituista tuuria. Sitäkin muuten pidän aikamoisena ongelmana, jos mun pitää erikseen valita kaikki ehdotettavat päivtykset ja alkaa selvittelemään mikä pistää koneen sekaisin. Oletusarvo pitäisi olla se, että ne päivitykset mitä ehdotetaan, myös toimii.

E: Tahtoisin siis edelleen tähdentää sitä, että en tule väittämään totuutena sitä, että Vista on parempi kuin seiska, vaan kerroin oman kokemukseni ja miten se on mennyt ristiin yleisen mielipiteen kanssa.

Sellasta se nyt vain on, että jos viitsisit vain vähän käyttää aikaa ongelman tutkimiseen, niin saisit kaiken toimimaan. Jos väität vastaan, että "en tutki periaatesyistä", niin sillon sulla ei ole uusinta ja parasta Microsoftin käyttistä koneellasi. Sinuna ostaisin Macin, jonka käyttis toimii kuin unelma ja harvoin tarvitsee hajoilla kun tulee tilanne Ely2 www.ely2.com

Sellasta se nyt vain on, että jos viitsisit vain vähän käyttää aikaa ongelman tutkimiseen, niin saisit kaiken toimimaan. Jos väität vastaan, että "en tutki periaatesyistä", niin sillon sulla ei ole uusinta ja parasta Microsoftin käyttistä koneellasi. Sinuna ostaisin Macin, jonka käyttis toimii kuin unelma ja harvoin tarvitsee hajoilla kun tulee tilanne Ely2 www.ely2.com
No, en ole oikeastaan sanonut etten aio tutkia ongelmaa. Tai saattaa olla etten tutkikaan, jos kyseinen windows updaten poistaminen auttoi ongelmaan eikä tuo tullessaan muita ongelmia. Ei ole silloin mitään syytä. Mutta kuten sanoin, niin Vistan kanssa en ole joutunut painimaan minkäänlaisien ongelmien kanssa, joka tekee siitä mun silmissä mun käyttötarkoitukseen nyt paremman kuin seiska. Mulla on ollut kyllä kaikki yleisimmät windowsit joskus käytössä ja niiden kanssa on joutunut painimaan aina jonkun asian kanssa. Vistan kanssa ei ole tällaista vielä tullut vastaan jostain kumman syystä. Mutta kuten sanoin, se voi hyvin johtua siitä, että rauta on hajonnut ennen kuin windows on alkanut kikkailemaan.

Ja kyllä, hankkisin heti pari macia, jos ne sopisi käyttötarkoitukseeni. (Ja jos en olisi köyhä.) Ikävä kyllä ei sovi. Läppärin tilalle voisi sopia, mutta mitenkäs on sellaisen yhteensopivuuden laita windowsin kanssa tiedonsiirtomielessä? Tällä hetkellä on kotiverkko kovassa käytössä ja tavaraa siirtyy pöytäkoneelta läppärille ja joskus toisinpäinkin.

Onhan otettu huomioon että jos erikseen on tarjolla niin kannattaa ladata ohjelmien 64-bit versio? Ei välttis ohjelmissa niin väliä, mutta ajureissa ehdotonta.

Win7 ollut todella loistava, tähän mennessä olen sen seitsemään koneeseen asentanut ja kaikissa toimii parhaiten kaikkiin aiempiin Windowseihin verrattuna. Etenkin plussaa saa se että se ei kaadu, vaikka ohjelma sekoaa niin se oikeasti saa suljettua ja Windows on sen jälkeen normaali, myös fullscreen peleissä pätee. Windows itse ei nyt ole kaatunut vuoteen kertaakaan, ja alussa mentiin Release Candidate versiolla.

Just vähän aika sitten MS julkas päivityksen, joka kaato/kusi tiettyjä koneita. Uutisoitiinkin laajalti. Win7 ei oo kaatunu kertaakaan, oon käyttäny niin pitkään kun vaan on ollu mahdollista. Toimii aivan helvetin hyvin, paras käyttis sitten dossin!

Todennäköisesti asennat jotain väärää versiota Itunesista tai jokin toinen ohjelma aiheuttaa virheitä asennuksessa. Laita se error message tänne, niin googletan vastauksen sun puolesta.

Hei, kesti hiukkasen, mut tällasta virheilmoa se nyt viimeksi antoi, kun herkesin kokeileen;

iTunes_Virheilmo.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom