Leuanveto selkätreenissä

(jaakolla on paljon kysyttävää, toivottavasti jaksatte neuvoa. yritin lukea noita edellisiä leuka-topikkija mutta en löytänyt vastausta.)

miten tärkeä liike leuanveto on selkätreenissä? itse olen yrittänyt tehdä leukoja mutta se on todella säälittävää koska saan tehtyä ehkä 1 tai 2 leukaa ominavuin, tuo läskiperse painaa nimittäin liikaa. kannattaako minun ruveta treenaamaan liikettä enemmän ja mitkä olisi hyviä keinoja parempiin tuloksiin? kaveri auttamassa tai voiko ylätaljassa joillain liikkeillä parantaa leuanvetoa?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26468
tuolla on hyviä ohjeta leuanvedon parantamiseen.
Leaunveto ei ole ainut tapa selkää tehä, eli se on korvattavissa esimerkiksi ylätaljalla ja alataljalla.
Tee ylätaljaa erileveyksillä ja otteilla, eteen ja taakse.
Kun selkään ja käsiin tulee tarpeeksi jerkkua parantuu leuanvetotuloskin.

Omasta mielestäni leuanveto on selkäliikkeistä number 1, mutta totta on tuokin että muillakin liikeillä saa selän kasvamaan.

Leuanveto tulosta saa parhaiten parannettua tekemällä leukoja. Alussa kannattaa varmaankin ottaa tuo ylätalja mukaan niin pystyy tekemään hieman pitempääkin sarjaa, niin eiköhän tuo leuanveto tulos tuosta parane.

Tuolla SuBin laittaman linkin ketjussa löytyy erinomaisia jto:n antamia neuvoja leuanveto tuloksen parantamiseen.

En mäkään pari kuukautta sitten saanut kuin ehkä yhden leuan. Nyt menee jo reipas kymmenen, eikä koskaan ole ollut selkä näin kipeänä. IMO leuat on selän kehityksen kannalta miltein pakollisia.

kylkyl. Leuat on tuonu voiman lisäksi hieman massaakin selkäosastoon vaikken massahakuisesti harjoittelekkaan. Viikko sitte meni 6x5x10kg, tälläviikolla 4x3x15kg ja kevyttä oli. Viitisen kuukautta sitten en saanut muutama leukaa enempää, mutta nytten olen penkkiä varten lämmittelyksi heitellyt yhden kpl 10 toiston sarjoja. Ei muutaku vetämää leukoja!

-Marchi- sanoi:
IMO leuat on selän kehityksen kannalta miltein pakollisia.

Mikään selkäliike ei mun mielest oo pakollinen selän kehityksen kannalta. Ite saan +30 leukaa, mutta liike joka eniten kehittänyt mun selkää on joko kulmasoutu tai maastaveto.

Edit- Siis vedän normaalisti lisäpainoilla, mutta kerran testattiin toi maksimimäärä. Nyt olen vaihtamassa leuanvedot pois ohjelmasta ja tilalle ylätalja.

Sitten ku leukoja alkaa mennä yli kymmenen, niin kannattaa ruveta tekemään leukoja painojen kanssa (miksei aikaisemminkin). Noin kuukausi sitten sain 6x10kg ja 4x10kg. Ja nyt joku päivä sitten meni jo 5x20kg ja 4x20kg. Joten ihan mukava parannus on tullut. Eikun vaan leukoja vetämään painojen kanssa! :thumbs:

Ja itseni kohdalla leukojen vetäminen on ollut kehittävin liike leukojen suhteen. En ole ainakaan saanut ylätaljalla leuanveto tyylillä lähellekään näin hyvää kehitystä kuin ihan leukoja vetämällä lisäpainojen kanssa.

kyllä leuanveto loistavaa kehitystä selälle tuo. itselleni se on ollut yksi parhaimmista selkäliikkeistä - ellei paras. näin ei varmaan kaikilla, mutta omalla kohdallani leuanvedot tulevat pysymään selkäohjelmani ensimmäisenä liikkeenä vanhainkotiin asti. ellen sitten koe herätystä ja lopeta punnusten kanssa vehtailua. sitten sen tilalle tuleekin varmaan uskovaisten kanssasisarteni seksuaalinen häirintä ynnä muu vehtaaminen.

p.s. - muistakaa sitten kuitenkin tehdä se veto selällä, eikä muilla kehon osilla. toisinaan se painojen vahtaaminen ja jatkuva nousujohteisuuden hakeminen saattaa tuoda sokeuden suoritustekniikkaan. tyyli ennen kaikkea. :)

jos leveyttä haluaa niin parhaita siihen on ylhäältä tulevat vedot, on ne sitten leukoja, taljassa tehtyjä tai vipuvarsi koneessa(ei mitään väliä mikä nuista tai sitten vaikka kaikkia jos siltä tuntuu). edestä tulevat vedot eli kulmasoudut,alataljat yms on sitten enemmänkin paksuutta kehittäviä.

J.Gers sanoi:
Ja otteena leveä myötäote vai? ottaako nimenomaan latseihin vai koko selkään?

itse suosin hartioiden levyistä - tai hieman leveämpää - myötäotetta, mutta jotkut tykkäävät tehdä sitä vastaotteella, ja hartioita kapeammallakin. mm. entinen treenikaverini, ja hovihierojani. :) mutta jokainen kokeilkoon mikä parhaimmalta tuntuu - itselleni siis tuntuu parhaimmalta juuri tuo hieman leveämpi myötäote. ja itselläni on ottanut alaselkään asti juuri tuo liike.

kuten neutris sanoi, niin ylhäältä päin tapahtuvat vedot tuovat leveyttä, ja soudut paksuutta. eli muistakaa se monipuolisuus treeneihin.

Leukoja vetäessäni olen alkanut jto:n neuvojen mukaisesti vetään "rinta edellä" tankoa kohti, kutittelee kivasti selässä... Mikä nyt olis se oikee oteleveys selälle?

Maksimini on myötäotteella +15 ja vastaotteella +13. Nyt oon alkanut jto:n neuvojen mukasesti ( :) ) alkanu vetään ensin 10x10 päivässä vastana, seuraava päivä 10x8 myötänä, taukoa/rauhallisempi päivä ja taas 10x10 vastana jne.

Pitkin päivää...

Hauskin liike mielestäni!

Back
Ylös Bottom