Leuanveto ja dippi (lisäpainot?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lillu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Käyttääkö punttimimmit lisäpainovyötä leuanvedossa tai dipissä? Kuulisin mielelläni leuanveto- ja dippitreeneistänne. Kuinka monta kertaa viikossa ja millä tyyleillä/otteilla/lisäpainoilla?

Sellaista mietin, että missä vaiheessa kannattaisi ottaa lisäpainot mukaan? Hetikö vai vasta sitten kun esim. joku toistomäärä ilman painoja tuntuu kevyeltä? Millaista lisäpainomäärää suosittelette (tai siis montako toistoa olisi hyvä saada painon kanssa tehtyä)?

Mulla on leuanvetotulos junnannut pitkään samassa ja mietin voisiko lisäpainon mukaanottamisesta olla apua. Dipeissä olen vielä aika alkutekijöissä, joten parannusta vielä tapahtuu.

Tällä hetkellä teen dippejä kerta viikkoon ojentajatreenin yhteydessä. Leukoja vedän yläselkäpäivänä maksisarjoja erilaisilla otteilla ja sitten 1-2 krt/viikossa kevyemmin (~60% maksimista). Miltä kuullostaa määrät? Ennen tein leukoja vain kerran viikossa eikä oikein tullut tulosta.

Alotin leuanvedot nollasta. Tulos nousi nopeasti yhdestä leuasta kuuteen, kun vaan ahkerasti lähes joka päivä veteli. Sittemmin se vaan on noussut siihen 10kpl hujakoille. Junnannu siin kans jo monta kuukautta.
Periaatteessa voiko tuloksen katsoa nousseeks jos paino on noussut treenatessa 4kg toistomäärän pysyessä kuitenkin samana?
Vetelen myötä ja vastaotteilla, yhen pystyn vetää niskan taakse leveällä otteella, mut paukkuu olkapäät ikävästi.
Mitään treeniohjelmaa/lisäpainoja ei ole. Kuha vetelen fiilispohjalta omaks iloks.:kippis1:

Mun kehitys on ollut ihan samanlainen ku sulla ameeba. Aloittaessani en saanut yhtäkään, sitten nousi enkka muutamassa kuukaudessa kuuteen ja nyt jumitetaan kympin tienoilla. Jotain vaihtelevaa treeniä varmaan kaipaisin, että lähtis tulos nousuun. Onko ideoita?

Millaisia toistomääriä mimmit dippaa?

Rohkeesti vaan lisäpainot kehiin, jos kymppi menee omalla painolla niin eka vaikka vitonen jalkojen väliin roikkumaan ja siitä sitten pikkuhiljaa lisäilemään. Ite vetelen selkätreenissä useimmiten leukoja(aina leveällä myötäotteella, ottaa parhaiten selkään), joko lyhyempiä sarjoja kympin kanssa tai sitten max.leveällä otteella ja hiukan vähemmillä painoilla ja hyvin on eteenpäin menty. Treenikaverista on ollut todella suuri apu itselleni leuanvedossa ja tuskin kehitys olisi lähelläkään nykyistä ilman avokin apua. Leukoja tulee vedeltyä kerta viikkoon noin, välillä vaihdellen ylätaljan kanssa. Joskus teen myös leuanvetoa kapealla kahvalla, sekin hyvää vaihtelua.
Dipit ovat tulleet ohjelmaani suht. vastikään, joten tällä hetkellä teen ensin lisäpainojen kanssa ja loppuun omalla painolla. Sarjapituudet siinä 7-15.

:itku:

Ei yhtään! Miten edes sen yhden saisi ähkittyä ylös? Pitääkö salilla vaan joka kerta käydä kokeilemassa jos se yksi tulisi? Kehittyykö tekniikka siitä? Leuanvedot tuntuu NIIN ylitsepääsemättömiltä! Tunnen itseni todella tyhmäksi (ja tyhmän näköiseksi) kun jalat heiluu ja yritän rimpuilla itseäni sinne ylös. :lol2:

Ylätaljaa olen vetänyt 3x10 45kg ja alataljaa 3x10 55kg. Painoa itsellä tosin on 74kg, että josko se siitä sitten johtuis ettei nouse? Jos vain tarpeeksi siellä rimpuilen, niin alkaako se sujumaan? Nyt en ole kehannut edes kokeilla kun ei nouse :nolo:

Ehkä se sitten siitä kun vain :whip:

Dippejä pystyn vetää n 6. sitten alkaa hemmetisti sattua rintarankaan. En tiiä mikä siel kanittaa vastaan. Ilman lisäpainoa.

Shangri: Rimpuile vaan ittes väkisin ylös.. Sieltä se tulee Pohjanmaan kautta ;)

Leuanvetomaksimini on 9 toistoa, hyvänä päivänä saattaisi kymppikin mennä. Vetelen leukoja kahdesti viikossa, kerran pitempiä sarjoja (kaseja ja seiskoja) omalla painolla ja kerran lyhyempiä lisäpainojen kanssa, tänään tein 5*3*10 kg. Pyrin siihen, etten vetäisi yhtään sarjaa ihan loppuun asti.

Dippejä en nykyään juurikaan tee, kun olkapää ei niistä oikein tykkää (ikävä kyllä :(), mutta joskus pari vuotta sitten tein helpohkon 15 toiston sarjan omalla painolla ja useita kuutosia kympin lisäpainolla (muistaakseni), ja veikkaan että aika samoissa mentäisiin nytkin. EDIT: Laitan tuon lisäpainon ihan jalkojen väliin, koska saliltamme ei dippivyötä (kai) löydy, ainakin kympin levy pysyy vielä ihan hyvin ;) Vedän kaikki leuan vastaotteella (tai neutraalilla ts. kämmenet vastatusten, jos sellaiseen on mahdollisuus, vakisalilla ei harmi kyllä ole), myötäote vääntää minulla ikävästi herkästi kipeytyvää oikeaa olkapäätä.

Täältä löytyy erinomaiset ohjeet leuanvedon opetteluun. :thumbs:

Periaatteessa voiko tuloksen katsoa nousseeks jos paino on noussut treenatessa 4kg toistomäärän pysyessä kuitenkin samana?
:

voi ehdottomasti. kevyenä leukojen veto on aina helpompaa. jos haluat kehittää leukoja niin rupea käyttämään jo pikku hiljaa lisäpainoja. 10 alkaa oleen jo sellainen rajapyykki, että menee kehitys todella hitaaksi jos omalla painolla junnaat. sen takia kannattaa käyttää lisäpainoja ja laittaa joku toistomäärä tavoitteeksi jolloin taas painoa lisätään.

Kiitos, kiitos linkistä Gillyanne! Oikein hyviä ohjeita, mainio linkki! Torstaina sitten kokeillaan!

Varmasti on alkuun hyvä tehdä noita harjoituksia, ennen kuin menee tangolle räpiköimään... (Varmasti käyn yhtä kokeilemassa kun kukaan ei näe :D ) Mutta katsotaan kui muijan käy!

Mä saan nykyisin melkein kaksi. Pääsen kokeilemaan aina, kun vierailen siskollani toisessa kaupungissa - yleensä syöminkien jälkeen noin kolme kertaa vuodessa... ;) YO:n punttiksella on avustettu dippi/leuanvetolaite (erittäin hyvä harjoitteluun, jos ei jaksa yhtään!), jossa on pakko tehdä myötäotteella, mutta olen kiipinyt 125 kilon avusteesta about 45 kilon avusteeseen, jolla teen 6-20 sarjoja, joten luulisi, että leukojakin menisi enemmän, jos saisi vähän harjoitella. YO:n salilla tanko on ikävä kyllä aivan liian korkealla, että voisin siellä kokeilla menestystäni...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
YO:n salilla tanko on ikävä kyllä aivan liian korkealla, että voisin siellä kokeilla menestystäni...
Joo ainakin Kumpulassa on tosi korkeella. Vaikka penkki on alla niin tällanen 170cm pitkä yltää just ja just. Hallintorakennuksessa on paljon alempana. Penkkiä vaan alle niin yllät.

Kokeile tehdä vastaotteella vaikka smithissä, niin kuin tuolla Gillyannen postaamassa linkissä (assisted pullups) on neuvottu.

Mä olen aivan rakastunu dippeihin. Oon itseasiassa niitä tehny vasta pari kuukautta ja nyt jo voi sanoo että toimii. On todella hyvä liike jos haluu lihaa massaa saada. Viime treeneissä tein 9 toistoo 10kg lisäpainolla. Mä olen kovasti kans sitä mieltä että heti vaan lisäpainoja mukaan kun menee yhtää enemmän omia toistoja. Jää muuten tulokset junnaan. Tätä en valitettavasti ole vielä leuan vedossa ehtinyt toteuttaan. Nyt menee sellanen 9-10 omaa toistoo leveellä otteella. Pitäs siis lätkästä ens kerralla jotai lisäks. Leukojakaan en ole tehny kun sen pari kk. Oon ennen vissii tehny vähä turhan "tyttömäisiä" liikkeitä... Vaikka ei sillä, olenpa niinkin saanu kehitystä. Ylätalja menee edelleen paremmin ku leuat, mutta ajan kanssa. Eipä tässä kiire mihinkään ole.

En ole moneen vuoteen saanut leukoja vedettyä, mutta nyt olen saanut 6 vetoa. On tainnut reilun kk:n punttailusta olla hyötyä :)

Etiskelin tietoja mimmien leuanvedoista. Mä kun oon jostain syystä saanu aina vedettyä leukoja vähintään pari-kolme. Ja se tuntuu hämmästyttävän monesti muita. Piti siis täältä tarkistaa, että onko se kuitenkaan niiin harvinaista. Onnekkaasti oon tainnu saada leuanvetogeenejä ;) Pitkään oli kaheksan enkkana, mutta eilen tempasin yheksännenkin. Tuntupa hyvältä. :hyper: Varmasti auttanu kun salilla on tullu käytyä säännöllisemmin kuin ennen.

Dippejäkin tulee joskus ojentajia treenatessa tehtyä. Menee jotain 3x4-6..

Mulla on varmaan jotain epätasapainoa, kun dippejä menee hyvänä päivänä 15 kpl, mutta leukoja tavallisesti vain 3-6 ja hyvänä päivänä 8. Tosin kulmasoutua taas teen 60 kg ja penkkiä 45-50kg, joten tällä perusteella epätasapaino olisi hieman toisinpäin. Dippeihin voisi kyllä alkaa laittamaan lisäpainoja, mut tällä hetkellä treenaan sellaisella salilla, jossa ei voi.

Pari viikkoa sit kokeilin pikku tauon jälkeen dippejä... meni 26 ja oli ihan puhtaita ojentaja dippejä :hyper: leukoja ei mee täl hetkel ku 13-15 päivästä riippuen :(

Joo ainakin Kumpulassa on tosi korkeella. Vaikka penkki on alla niin tällanen 170cm pitkä yltää just ja just. Hallintorakennuksessa on paljon alempana. Penkkiä vaan alle niin yllät.

Kokeile tehdä vastaotteella vaikka smithissä, niin kuin tuolla Gillyannen postaamassa linkissä (assisted pullups) on neuvottu.

Mä en yllä siihen ylimpään edes hyppäämällä penkiltä (158cm, kun olen). :lol2: Tein tänään myötäotteella sitten siinä taljalaitteessa, jossa kahta taljakehikkoa yhdistää ylhäällä tanko. Siinä on ihan otenysät tarkoitusta varten. Jouduin siihenkin ottamaan kaksi steppilautaa päällekkäin jalkojen alle, että ylsin... Sain yhden (Jei..:nolo: ) mutta tein sitten paljon negatiivisia ja roikkumista puolivälivaiheessa ja kyllä tuntui hemmetin hyvin. Joskus mä vielä saan toisenkin myötäotteella!!!! :rock:

Pitänee kokeilla smithissä Mistress Kristan mukaan joskus, siinä on vaan niin vähän tilaa. Tuo liike on ollut mielessä jo varmaan puoli vuotta ellei ylikin, mutten jotenkin ole siihen penkkien rahtaamiseen sun muuhun ruvennut. Olen vähän jotenkin sitä nolostellut... Ehkä mimmimiitissä joku näyttää esimerkkiä ja sit mäkin pääsen sen makuun. :)

Tulenpa tännekin iloitsemaan uudesta ennätyksestä: tein pari pvää sitten 15 kg:n lisäpainolla ensin ykkösen ja kohta perään kakkosen, ja molemmat nousivat siististi ja puhtaasti. Leuanvedossa siis :rock:

Tämän threadin innoittamana kävin tossa lenkillä kokeilemassa montako leukaa menee. En ole IKINÄ saanut yhtään enkä kyllä pahemmin yrittänytkään... Nyt meni KOLME puhdasta. Valitsin sellasen tangon, joka on niin korkealla, että siihen joutuu ihan ponnistamalla hyppäämään. Sellainen tunne jäi, että tosta kun jatkaa harjoituksia, niin lisää menee ihan varmasti! Lisäpainoja en kyllä edes harkitse, on tässä omassa 61 kg:ssa ihan riittävästi ;)

Dippejä menee sellaset 5 - 6 puhdasta, mutta erittäin vajaita hyvinkin parikymmentä... Treenissä teen yleensä 3 sarjaa dippejä periaattella "niin monta kuin pystyy..." ja tohon kuuteen puhtaaseen se on tainnut jäädä :(

YO:n punttiksella on avustettu dippi/leuanvetolaite (erittäin hyvä harjoitteluun, jos ei jaksa yhtään!), jossa on pakko tehdä myötäotteella, mutta olen kiipinyt 125 kilon avusteesta about 45 kilon avusteeseen, jolla teen 6-20 sarjoja...

Siis hetkinen... Voiko nuo avusteet olla noin suuret, koska silloinhan itse painaisit yli tuon 125kg?? Voisko nuo olla paunoja? Meidän salilla suurin avuste taitaa olla jotain 20kg?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom