Leuanvedon SM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harkan
  • Aloitettu Aloitettu
Athlete sanoi:
. Räjähtävä alkuveto kunnon venytyksestähän ratkaisee koko maksimikunnon, ainakin minulla...Minulla maksimi olisi paljon pienempi, jos veto lähtisi kädet hieman koukussa. Miten muilla "vetäjillä"?
sama homma minulla. kunnon riipunnasta on todella paljon helpompi lähteä ku kädet koukussa. riipunnasta kun lähtee, niin siinä saa ikäänkuin sellaisen lähtö potkun sille vedolle.

Tunnen painijan joka vetää 60 leukaa, eli ne kans tosiaan niitä painityylillä vedettyjä..mutta silti. Ja yhtälailla tää SM tulos on ihan arvostettava, vaikka nytkyttäs miten niin alkaa olla niin rajuja toistomääriä. Ja voihan jokainen kokeilla vetää nytkyttämällä..että saako siten vetämällä itsekukin useita kymmeniä leukoka..

Kalju sanoi:
Tunnen painijan joka vetää 60 leukaa, eli ne kans tosiaan niitä painityylillä vedettyjä..mutta silti. Ja yhtälailla tää SM tulos on ihan arvostettava, vaikka nytkyttäs miten niin alkaa olla niin rajuja toistomääriä. Ja voihan jokainen kokeilla vetää nytkyttämällä..että saako siten vetämällä itsekukin useita kymmeniä leukoka..

ööh, myonsit sen itsekkin: nytkyttamalla !! silloin ei siis puhuta leuan vedosta. kohta kait kisoissa saa kayttaa rannekoukkuja, ja valilla sitten voi lepailla. suoritukset saattavat kestaa paivasta kahteen. Toistot saattavat nousta satoihin, ja mestarit vetavat tuhansia toistoja !!!

Miten se voi olla niin vaikeaa niitten sääntöjen kanssa. Esim. lisäpainoja vedettäessä miksei siinä voi olla vaan joku koroke jossa seistään ja sitten se koroke otetaan alta pois ja lähetään roikunnasta vetämään...

esa67 sanoi:
ööh, myonsit sen itsekkin: nytkyttamalla !! silloin ei siis puhuta leuan vedosta. kohta kait kisoissa saa kayttaa rannekoukkuja, ja valilla sitten voi lepailla. suoritukset saattavat kestaa paivasta kahteen. Toistot saattavat nousta satoihin, ja mestarit vetavat tuhansia toistoja !!!

Niin, näissä SM-kisoissa toistokilpailussa kuulemma sai pitää kaksi viiden sekunnin taukoa.

Ei luulisi olevan noin vaikeeta. Alhaalle merkki, jotta jokainen toisto lähtee alhaalta, siitä sitten leuka tangon yläpuolelle ja niin monta kertaa kuin menee IMO. Heiluu sen minkä heiluu.
Kyllä noinkin saadaan voittaja selville ja ei tarvitsisi vääntää mistään muusta. Mielestäni oleellisinta leuanvedossa on juurikin liikeradan pituus. Vastaotteella vedettäessä tuntuu mulla ainakin selkeesti enemmän hauiksissa kuin selässä, jos tekee ultrapuhtaasti, kroppa aivan jäykkänä.

Back
Ylös Bottom