Leuanvedon SM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harkan
  • Aloitettu Aloitettu
Metalviking sanoi:
En ole kokeillut, mutta mites ristiote leuanvedossa? Ehkä eliminoisi hieman heijausta..? Kommentteja/kokemuksia?
en oo normaalisti kokeillut mutta sillain oon kokeillu että putkesta kiinni(käsi osat peräkkäin tangossa kiinni) ja päätä vuoron perään puolelta toiselle eli ote on vasara ote. mielestäni se ainakin on luonnottoman tuntoista. jos normaali tyylillä vedetään ja risti otteella, niin varmaan melkoisesti kroppaaa väännättää kun se väännättää jo tuolla vasara otteellakin ärsyttävästi.

Tänks. Tää oli hyvä tieto ;)

tonttuboy sanoi:
2:87.5 kg 3:75kg 4:70kg

Eihän tuo 4.sijaan oikeuttava 70kg:n veto ole itsensä tonttuboyn vetämä? Ensi kerralla sitten sitten vähän kovemmat raudat,hyvänä päivänä taitaa olla 85kg ihan realistinen tulos mikäli oikeassa hepussa olen?

kyllä!!

Paakkipossu sanoi:
Eihän tuo 4.sijaan oikeuttava 70kg:n veto ole itsensä tonttuboyn vetämä? Ensi kerralla sitten sitten vähän kovemmat raudat,hyvänä päivänä taitaa olla 85kg ihan realistinen tulos mikäli oikeassa hepussa olen?
Kato isolohkohan se siellä..Kyllä pikkasen epäonnistun ku jäi tuo 70 tulokseks mutta kyllä löylyä on kuhan se vaan saadaa pihalle :)

tonttuboy sanoi:
Kato isolohkohan se siellä..Kyllä pikkasen epäonnistun ku jäi tuo 70 tulokseks mutta kyllä löylyä on kuhan se vaan saadaa pihalle :)

Olihan se näköjään ite sika,en ollut ihan varma tosta sun nimimerkistä. Vähän arvelin kanssa että joku köpö tuli kun kun tulos jäi 70kg. Joo kyllä paukun pitäis riittää kovempiinkin tuloksiin vaikka eihän tuokaan nyt kovin huono ole. Käsi alkaa muuten kohta oleen siinä kunnossa että pääsee taas lohkoa turvottaa!

tonttu kun kerran kavit kisailemassa, niin voisitko mutulta top 4 kisaajien.
pituus
paino

Tama vahan kartoitaisi minka kokoisia, ja mallisia kavereita tassa lajissa kisailee.

esa67 sanoi:
tonttu kun kerran kavit kisailemassa, niin voisitko mutulta top 4 kisaajien.
pituus
paino

Tama vahan kartoitaisi minka kokoisia, ja mallisia kavereita tassa lajissa kisailee.
Palinperä on mun mittanen "185"ja tais painaa joku 91kg,toiseks tullu oli joku 180 pitkä ja painoi 87kg,kolmas eli Peter Mäkikangas oli joku 175 pitkä ja painoi 89kg ja itse olen sen 185 pitkä ja punnituksessa oli 88.6 kg viides oli joku 175 pitkä ja painoi 100kg huitteilla..Että tuollaisia heinäsorsia siellä raskaassa sarjassa veteli.. :whip:

Oikein..

Paakkipossu sanoi:
Olihan se näköjään ite sika,en ollut ihan varma tosta sun nimimerkistä. Vähän arvelin kanssa että joku köpö tuli kun kun tulos jäi 70kg. Joo kyllä paukun pitäis riittää kovempiinkin tuloksiin vaikka eihän tuokaan nyt kovin huono ole. Käsi alkaa muuten kohta oleen siinä kunnossa että pääsee taas lohkoa turvottaa!
....Alkaa taas se kölirinnan metsästys..tsup tsup jaa joko siinä ol jo parsataa tangossa.. :hyper:

tonttuboy sanoi:
....Alkaa taas se kölirinnan metsästys..tsup tsup jaa joko siinä ol jo parsataa tangossa.. :hyper:

Yritetään ainakin kovasti,jos nyt ei laittais kymppiä lisää joka viikko niin vois paikatkin kestää:D Yllättävän hyvin on paino pysyny,118kg näytti eilen vaaka. Eihän tuohon tarvii kun 20kg lisää lihaa niin alkaa olla "aikamiehen" mitoissa:lol2:

Löytyykö joltakulta lisäpainosarjan tuloksia ihan nimien kanssa? Olisi kiva tietää, oliko Kondekan Kuntokellarin edustaja Felinin Vesku mukana... Salilla tulee käytyä niin harvoin, ettei ole pääsyt kysymään.. :nolo:

jep..

Misanthrop sanoi:
Löytyykö joltakulta lisäpainosarjan tuloksia ihan nimien kanssa? Olisi kiva tietää, oliko Kondekan Kuntokellarin edustaja Felinin Vesku mukana... Salilla tulee käytyä niin harvoin, ettei ole pääsyt kysymään.. :nolo:
Ei ollut tuollaista Veskua riippumassa..Varmaankin uudessa bodauslehdessä tulee olemaan tulokset nimien kanssa..

Palinperän ennätys on hyvin kyseenalainen, koska säännöt olivat huomattavasti helpommat kuin 11 vuotta sitten. Mäkinen joutui roikkumaan kädet suorina ja vetämään merkistä ylös, kun taas Palinperä lähti jalat maasta ja kädet koukusta vetämään. Alku on kaikista vaikein lisäpainoilla vetäessä. Nythän myös vyön paino oli otettu huomioon, toisin kuin ennen.

Aihe onkin herättänyt monissa piireissä suurta keskustelua, eivätkä tulokset ole missään tapauksessa vertailukelpoisia.

Itselläni ainakin motivaatio leuanvetokisoihin meni kaksissa viime kisoissa joissa tuomareiden kanssa hyvissä väleissä olevien vetäjien toistot katsottiin läpisormien.

Tietoa..

Flames sanoi:
Palinperän ennätys on hyvin kyseenalainen, koska säännöt olivat huomattavasti helpommat kuin 11 vuotta sitten. Mäkinen joutui roikkumaan kädet suorina ja vetämään merkistä ylös, kun taas Palinperä lähti jalat maasta ja kädet koukusta vetämään. Alku on kaikista vaikein lisäpainoilla vetäessä. Nythän myös vyön paino oli otettu huomioon, toisin kuin ennen.

Aihe onkin herättänyt monissa piireissä suurta keskustelua, eivätkä tulokset ole missään tapauksessa vertailukelpoisia.

Ei lähtenyt veto kädet koukusta.Eli tangosta yltti juuri varpaillaan olessa kiinni ja veto piti lähteä siten että painopiste oli kantapäillä joten kädet olivat aivan suorassa.Minusta, kun pääsee roikkumaan tankoon niin on helpompi lähteä vetämään kuin näillä nykyisellä säänöillä.Mutta säännöt ovat samat kaikille niin se on turha niiskuttaa :thumbs:

Flames sanoi:
Alku on kaikista vaikein lisäpainoilla vetäessä.

Tuosta olen eri mieltä. Jos alku on vaikein, ovat selkälihat käsiä pahasti jäljessä. Räjähtävä alkuveto kunnon venytyksestähän ratkaisee koko maksimikunnon, ainakin minulla...Minulla maksimi olisi paljon pienempi, jos veto lähtisi kädet hieman koukussa. Miten muilla "vetäjillä"?

Käsittämätöntä, ettei kisoissa ole selvyyttä säännöistä ja jää epäselvyyttä hyväksytyistä ja hyväksymättömistä suorituksista. Eikö ole olemassa mitään tahoa, joka voisi määrittää yksiselitteiset ja selkeät viralliset säännöt?
Itse olen ajatellut osallistua noihin toistokisoihin, mutta mikäli on totta, että hyväksytyt suoritukset voivat olla epäpuhtaita niin ei kiinnosta. Kyllähän jokaisessa muussakin lajissa on selkeät ja oikeudenmukaiset säännöt. Ei mielestäni maailman yksinkertaisimmassa lajissa tarvitsisi olla mikään mäkihyppytuomarimeininki? Naurettavaa pelleilyä, vai?

Athlete sanoi:
Tuosta olen eri mieltä. Jos alku on vaikein, ovat selkälihat käsiä pahasti jäljessä. Räjähtävä alkuveto kunnon venytyksestähän ratkaisee koko maksimikunnon, ainakin minulla...Minulla maksimi olisi paljon pienempi, jos veto lähtisi kädet hieman koukussa. Miten muilla "vetäjillä"?

Onko totta että noissa kisoissa vedetään vastaotteella?
Ihme touhua jos on..
Mut mäkin olen siitä eri mieltä.
Ainakin myötäotteella viimeset 10 senttiä tangon päälle on vaikein.

Back
Ylös Bottom