Leposykkeesi ja cooperi tuloksesi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vonarx
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kyllä on pojilla mittalaitteissa vikaa tai täällä puhutaan taas ennätyspaskaa:rolleyes: Huippu-urheilijoilla on semmonen 40 ettaaaaaa.....

Nyt kyllä on pojilla mittalaitteissa vikaa tai täällä puhutaan taas ennätyspaskaa:rolleyes: Huippu-urheilijoilla on semmonen 40 ettaaaaaa.....

Onkohan mullakin mittalaitteissa vikaa kun leposyke oli äsken 89. Joskun aamulla olen alimmillaan mitannut 78. Coopperissa viimeksi taisi mennä 2950m. Silloin oli kyllä painoa vähemmän.

miten leposyke mitataan?
olen jostaki lukenu että se pitäs mitata nukkuessa tai jotaa?
no.. ihan hereillä maatessa mitattuna pulssi alimmillaan 65 ja se coopperi oli viimeks n. vuosi sitte 2500... nyt tullu treenattua vähän nii ainaki 2501 menis jos nyt juoksisin :)

ai että mie olisin ollut huippuurheilija leposyke on ollut 38:n alimmillaan.

Nykyään 53...

Sykeestä ei voi sanoa onko huippukuntoinen. Ainoastaan jos aloittaessa (ei aikaisemmin treenannut) on leposyke jossain 60 hujakoilla. Muutaman kuukauden tai vuoden treenin jälkeen leposyke on laskenut esim. 40:n niin siitä voi päätellä että kunto on noussut.

tutulla kaverilla leposyke 38 (ja ei todellakaan hyväkuntoinen). Niillä on suvussa matala leposyke....

miten leposyke mitataan?
olen jostaki lukenu että se pitäs mitata nukkuessa tai jotaa?
no.. ihan hereillä maatessa mitattuna pulssi alimmillaan 65 ja se coopperi oli viimeks n. vuosi sitte 2500... nyt tullu treenattua vähän nii ainaki 2501 menis jos nyt juoksisin :)

aamulla ennen ylösnousua. Voi sen päivälläkin mitata, ei siinä isoa heittoa ole. Paitsi jos on tehnyt jotain raskasta.

Onkohan mullakin mittalaitteissa vikaa kun leposyke oli äsken 89. Joskun aamulla olen alimmillaan mitannut 78. Coopperissa viimeksi taisi mennä 2950m. Silloin oli kyllä painoa vähemmän.

Se riippu tilanteesta, että onko hermostunut tai onko stressiä jne. Kuukausi sitten lääkärintarkastuksesta tuli sykkeeksi 92. Pitäis rajoittaa juomista. :D (tai sitten olin vain hermostunut).

Itellä cooperissa 2 vuotta sitten 2900 ja ~55 leposyke.

Leposykkeellä ja cooperin tuloksella ei pahemmin taida olla korrelaatiota, kun katselee näitä viestejä. Syke on kuitenkin niin yksilöllinen ominaisuus, että se voi vaihdella todella paljon eri ihmisillä.

Omat: 58 bpm ja 3050 m (tarkoitus olisi juosta syksyllä huomattavasti enemmän)

Leposyke 36-40. Sydänfilmissäkin mitattu 40. Ja cooper 3200 m.

Aika paljon sykkeeseen vaikuttaa myös perintötekijät (läskillä ja vähemmän huippukuntoisella isälläkin on leposyke n.40).. Aika heikosti voi varmaan mitään suoraa viivaa vetää sykkeen ja cooperin tulosten välille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom