SUPERCARB 1kg -40%

Lepopäivä

Nyt kun viettelen tässä jonkin aikaa ihan lomaa niin tulin miettineeksi, että kun on aikaa ja energiaa niin sitähän voisi vaikka ahkeroida vähän enemmänkin. Siksipä kyselen, että miten vietätte lepopäivää? Pidättekö ihan totaalilepoa vai käyttekö kenties kävelemässä tms?

Ajattelin, että sisällyttäisin viikkoon viisi kunnon treeniä ja kaksi "lepopäivää", jotka pitäisivät sisällään happihyppelyn ja venyttelyä. Lepoa luulisi tulevan riittävästi, kun ei ole velvoitteita ja tulee nukuttua tarpeeksi.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Totaalilepo mun kohdalla on melkein mahdoton, vaikka näitä lepopäiviä onkin tässä ollut jo useampi peräkkäin. Salille en ole päässyt sitten lauantain, koska sunnuntai meni päätä parannellessa (no taisi sitten olla kuitenkin totaalilepo), eilen kävin uimassa vajaa 2 km ja tänään olenkin sitten tahkonnut fillarilla työpaikan, yliopiston ja kodin väliä, joten hyötyliikunta on tullut pyöräilyn merkeissa lähes 10 km.
Mun mielestä tuo happihyppely, esim. kävelyn merkeissä, ja venyttely kuulostaa oikein hyvältä. Olisikin tylsää kieltää itseltään kaikki liikkuminen ja jumittua sisätiloihin, varsinkin kun kesäkin tuosta pikku hiljaa alkaa päästä oikeuksiinsa.

Jos liikkuu aktiivisesti; treenaa punttia tosissaan ja tahkoaa jonkin verran aerobistakin, niin silloin kyllä ihan kunnon lepopäiväkin kerran viikossa on paikallaan. Lepopäivä ei tarkoita kuitenkaan mitään vuodelepoa, vaan ihan normaalia elämää ilman sen suurempaa fyysistä rasitusta. Venyttelyäkin voi tietysti olla monenlaista ja tehoista, mutta sijoittaisin kuitenkin senkin muulle päivälle, kun lepopäivälle.

Se vaihtelee. Toisinaan, kun sunnuntaina vietin lepopäivää, kävin sellaisella happihypyllä, että kävelin postille noutamaan Hesarin (täällä kun ei postia jaeta laatikkoihin sunnuntaisin, hölmöä, eikö :down: ). Matkaa tuli vain vajaat kaksi kilsaa.

Toisinaan on sikäli totaalilepoa etten käy edes kävelyllä, puuhastelen vain ne normaalit arkirutiinit. Joskus siivoan lepopäivänä, ja se käy jo pienestä kevyttreenistä. Kesällä saattaa oikein rankkasadepäivänä tulla totaalilepoa, ainakin jos se osuu viikonlopuksi, jolloin edes sali ei ole auki - kunnallinen, nääs. Pientä venyttelyä tulee illalla tehdyksi.

Kyllähän se lepääminen on aika vaikeaa ja vastentahtoistakin. Ihan vain tämänkin viikon ohjelmasta:

Viikonloppuna budoleiri, yhteensä 13 tuntia treeniä kolmessa päivässä.

Eilen muka lepoa - kävelin sellaiset 5 tuntia! Kai se sitten lepopäivä oli. :rolleyes:

Tänään olosuhteiden pakosta toinen lepopäivä ("työt" ja sitten kävely kotiin n. 30min rinkan kanssa; bussiahan en käytä :D ). Huomenna 2x1,5tuntia budoa, torstaina salille ja dojolle, perjantaina kahdesti dojolle, lauantaina/sunnuntaina ehkä lepoa?

Olen nyt puolisen vuotta yrittänyt pitää edes yhden lepopäivän viikossa - päivän ilman harjoituksia salilla tai dojolla. Totaalilaiskottelijaksi minusta ei näytä olevan, vähintään pyörälenkki tulee tehtyä kuitenkin. Ja sateellahan voi vaikka siivota vinttikomeron, tai...

Eihän normaaliharjoitus vie kuin pari tuntia päivästä. Loppuaika jää lepäämiseen. Tällä periaatteella olen treenaillut liiankin kauan.

minä pidän kyllä kerran viikossa ihan luppopäivän,( yleensä sunnuntai 9 mitä nyt koiran käyn pissattamassa pariin kertaan.
Olen joutunut pakkotamaan itseni lepopäivään, sillä ylikunnon hiipiessä ja totaali väsymyksen iskiessä, kärsii koko perhe, ja se on vain uskottava ettei me olla koneita, ja jos joskus ei lepää,niin kohta on metri multaa nokan päällä.

Jättäisin minäkin kyllä nuo venyttelyt ainakin kunnon sellaiset jollekkin muulle päivälle, ja pyhittäisin sen yhden sille itsensä hemmottelulle ja elämästä nauttimiselle !!! :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Totaalilepopäiviä on harvakseltaan.
Puntilta pois pysytellessä käyn kuitenkin tanssimassa DanceBic'ä, vähän aerobistakin siis välillä. Ja muutenkin tulee päivittäin käveltyä aika paljon.
Jos olen kipeä tai lomalla jossain kauempaa kotoa, tulee lepopäiviä vietettyä. Muuten viihdyn liiankin hyvin salilla...

Tänään totaalinen lepopäivä meillä, sekä syödään mitä sattuu maistuun hyvältä.huomenna sittaas laihdutetaan. nyttenkin vetelen pandan lakkalikööri konvehteja jälkkärix aamuruoka oli makkaraperunat :D. ihan aamulla useampi herkkukahvi.Ainoo liikunta on koirien lenkitys mutta sekin vain koirien vuoksi. paino nousee- no jos sitten laskis taas paremmin alko oleen painon pudotus liian hidasta. Hitto kun tulee hiki tuosta karkin syönnistä, mutta on sevaan hyvää haikka pian tekee pahaa.

Lepopäivät tulevat kyllä tarpeeseen. Ei tee kenellekään hyvää painaa 24/7. Se kehitys kun kuitenkin tapahtuu levossa ;)
Minulla on punttipäiviä 3-5 riippuen viikosta ja koitan ainakin yhden päivän pitämään tosi kevyenä, jotta saa kroppa palautumisaikaa. Täytyy kuitenkin myöntää, että se täyslepo on itsellenikin vaikeaa :D

Mä oon kyl taipuvainen ajattelemaan niin että jos oikeasti ei halua pitää lepopäiviä niin ei treenaa riittävän kovaa. Itse ainakin kaipaan ja suorastaan odotan niitä silloin kun on treenannut tosissaan. Mulla on 2 kokonaista lepoa ja yks aerobinen päivä. Joka neljäs tai viimeistään viides vko on kevennetty ja ne tulee kyllä todella tarpeeseen.

Mulla on reeniohjelmassa aina joka kolmas vko kevyt, joka ajaa kyllä asiansa sitten. Silloin se oikea lepopäivä tulee helpommin myös pidettyä. Kova puntti kaipaa kuitenkin sitä aerobistakin vähän oheen, jotta palautuu. Kyllä itsekin lepoa kaipaa, välillä tosi paljonkin, mutta sitten taas tuntuu että jos liian laiskaksi ryhtyy niin se kostautuu huonompana palautumisena.
Ennen olin vielä pahempi, ja lepopäiviä ei todellakaan voinut pitää. Ikä ja kokemus tuo viisautta tähänkin :D

Suositut

Back
Ylös Bottom