Lennox Lewis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Luulen, että seuraavalla kerralla se on Lewin joka ei jätä mitään sattuman varaan, vaan valmistautuu vähän paremmin ja Klitchko saa mojovasti lättyyn. Vähän sama ku Rahman matsissa, Lewin oli ekassa huolimaton, mutta tokassa kosti ja antoi isän kädestä Rahmanille.

Originally posted by Amerikan Jeesus
Pidätkö Lewistä turhana jätkänä? Ainakin mielestäni Lewis on täysin suvereeni ketä tahansa vastustajaa vastaan.

Kannattaa katsoa Tysonia vastaan käyty paskamatsi, siinä saa Lewis pataan ekat 2 erää niin että soi, pelastuu vain hinttimäisellä sitomisella, mistä sittemmin sai tolkuttoman määrän varoituksia ja pistemenetyksiä.

Originally posted by Mike
Kannattaa katsoa Tysonia vastaan käyty paskamatsi, siinä saa Lewis pataan ekat 2 erää niin että soi, pelastuu vain hinttimäisellä sitomisella, mistä sittemmin sai tolkuttoman määrän varoituksia ja pistemenetyksiä.

Näinhän se meni. Tyson oli kaukana kaukana parhaitten päiviensä kunnosta, ja siltikin myllytti hyvin pari ensimmäistä erää kunnes väsyi. Jossittelu on turhaa, mutta se ELÄIN Iron Mike Tyson olisi voittanut tuon matsin. Sitä ei ollut Mike tuossa matsissa. :(

sanoinhan perkele.

Mulla on tuo matsi kolmen eri kanavan tallenteena ja vaikka kuinka olen niitä vertaillut niin yhä Lewis on se hallitseva osapuoli. Kannattais sun kattoa vähän tarkemmin ne ottelut. Esimerkiksi ekassa erässä kun Tyson lähtee vetämään tyylikkäästi kovaa sarjaansa saa Lewis vedettyä helvetinmoisen upperin suoraan mökkiin ja muutenkaan Tyson ei saa yhtään kunnon iskua aikaiseksi paitsi jo mainitsemiani kahta iskua.

Mitä väliä vaikka menetti pisteitä sitomisella ja sai varoituksia? Johti kuitenkin pisteissä selvästi ja tyrmäsi todella helposti Tysonin. Syyhän tosin lienee oli se että Tyson turhaantui sitomiseen ja sitä kautta ote siirtyi 110% Lewikselle. Parempi naapuri voitti ja siitä ei pääse mihinkään.

Mike... mitäs taistelulajia harrastat? Ainakaan Krav Mangaa et varmaan kun olen lukenut sun kommentteja lajista, jotka on mielestäni hyviä, koska koko laji on ihan perseestä. Mutta harrastatko tai ootko koskaan harrastanu nyrkkeilyä? Aattelin vaan että saattaa näyttää vuosia nyrkkeilleen silmiin vähän eriltä tuo Tysonin rimpuilu Lewisia vastaan kuin ihan penkkiurheilijalle.. Meinaan siis että nyrkkeilijä tajuaa ettei Tyson saanut minkäänlaista otetta koko matsin aikana itselleen. Onhan Tyson kumminkin selvästi Lewisia nopeampi, mutta Lewis osasi kokemuksellaan ja koollaan hoitaa voiton kotiin. Näin siis itse sanon nyrkkeilijänä. Esim. oma valmentajani on ihan pätkä n. 170cm kaveri, mutta eipä sille taida kovin moni meiän salin isoista raskaan sarjan miehistä pärjätä johtuen aivottomasta päästä jota ei voi tyrmätä sekä reilun 50v kokemuksesta. Valmentaja on 55v.

Samaa mieltä kuin Amerikan Jeesus eli taktisesti Lewin otteli viisaasti, antoi Miken höyrytä pari ekaa erää ja alkoi sitten veteleen Mikeä lättyyn. Eli Lewis selvästi parempi. Mutta silloin kun Mike oli nuoruusvuosien kondiksessa niin Lewiksella ei olisi ollut mitään jakoja. No, Mikellä meni jossain välissä tai pikkuhiljaa pipo vähän vinoon, eikä ukko palautunu ikinä entiselleen. Mutta edelleenkin paha ja vaarallinen ukko. Lyönnit on niin pahoja, niin pahoja.

Mitä jos Tyson ja Lewis olisivat astuneet samaan kehää vuonna
1988 kun Tyson oli Ammattilaisten maailmanmestari
samalla kun Lewis voitti olympia kultaa.

No joo, oletkohan sekoittanut vapaaottelun nyrkkeilyyn vai katoitko nyt ihan oikeasti Tyson vs. Lewis. Sokeakin näkee sen sairaan sitomisen, mistä tuli varoituksia aivan helvetisti.
Tyson on aina otellut samallalailla, hulluna päälle ja tämän Lewis tiesi. Tyrmäys olisi tullut auttamatta, ellei Lewis olisi käyttänyt ilmeisesti sunkin valmentajan suosimaa sitomista. Se ei kyllä mun silmiin ole nyrkkeilyä.

Krav Mangaa en ole harrastanut vaikka kyllä Hentaista pidän. Krav magaa taas en harrastaisi, koska on parempiakin lajeja. Koitettu on karate aikanaan vihreään asti, turha laji.

Anyways, mun taistelulajitaustan vähäisyys ei vähennä Lewisin sairasta sitomista.

tyson.jpg

B]

Johan olen monta kertaa sanonut että Lewis voitti ja oleellisesti siihen kuului tuo sitominen. Onko mielestäsi toisen huonoutta jos osaa eliminoida toisen hyökkäykset? Ottaisitko mieluummin vaan kuonoon ja ottelisit kuten aina vai eliminoisitko toisen nyrkkeilyn ja hallitsisit sitä kautta ottelua? Minä valitsisin jälkimmäisen. En kyllä missään vaiheessa sanonut että valmentajani suosii sitomista. Siis mun valkka on semmoinen lyhyt kaveri joka lähelle päästyään tekee saatanan kipeää jälkeä, kuten tyson ja kestää iskujakin kuten Tyson, koska molemmilla on pään sisällä varmaan saman verran aivoja jäljellä. Mutta meinaan tässä lähinnä että kokemuksella ja vastustajan tuntemisella sekä ottelun mukaan ottelemalla tuo mun valmentaja pärjää, aivan kuten Lewis teki tuossa ottelussa. Eli se tiesi että Mike tulee päälle ja eliminoi sen tehokkaasti ja voitti ottelun sitä kautta. Tysonin heikkoushan taitaa nykyään olla tuo ettei se pysty muuttamaan tyyliään juurikaan ketään vastaan. Eli jos Tyson olisikin muuttanut tyyliään niin olisi Lewis saattanut hävitä ottelun. Mutta koska niin ei käynyt ja Lewis tiesi koko ajan mitä tehdä, ei ottelusta jäänyt paljoa seliteltävää.

Joo, siis ei se sitominen ole mikään automaattisesti onnistuva vaaraton operaatio. Jos meistä kuka tahansa yrittäisi sitoa Tysonia kun hän hyökkää, niin musta aukko ilmestyisi korvien väliin. Kyllä Lewis hallitsi tuota matsia melkeinpä alusta loppuun, vaikka Tyson ensimmäisen erän voittikin. Niinkuin Amerikan Jeesus hyvin sanoi: Parempi naapuri voitti. :)

Mike Tyson on kuitenkin meikän ylivoimainen suosikkinyrkkeilijä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Force

Joo. Unohdin tosiaankin mainita, ettei tuo sitominen sitten ole mikään helppo homma. Yrittäppä siinä napata toinen syliin kun ei tiedä lyökö vai hämääkö toinen. Eli helposti saa turpaansa ja pahasti jos ei ole todella hyvä sitomaan. Varsinkin Tysonin tasoista saatanan nopeeta kaveria vastaan on sitominen todella vaikeaa. Mutta kuten jo edellisessä postissa totesin, olisi Tysonin kannattanut vähän muuttaa rytmiään ja tyyliään jolloin Lewis ei olisi niin helposti aavistanut milloin kannattaa sitoa.

Johan olen monta kertaa sanonut että Lewis voitti ja oleellisesti siihen kuului tuo sitominen. Onko mielestäsi toisen huonoutta jos osaa eliminoida toisen hyökkäykset? Ottaisitko mieluummin vaan kuonoon ja ottelisit kuten aina vai eliminoisitko toisen nyrkkeilyn ja hallitsisit sitä kautta ottelua? Minä valitsisin jälkimmäisen. En kyllä missään vaiheessa sanonut että valmentajani suosii sitomista. Siis mun valkka on semmoinen lyhyt kaveri joka lähelle päästyään tekee saatanan kipeää jälkeä, kuten tyson ja kestää iskujakin kuten Tyson, koska molemmilla on pään sisällä varmaan saman verran aivoja jäljellä. Mutta meinaan tässä lähinnä että kokemuksella ja vastustajan tuntemisella sekä ottelun mukaan ottelemalla tuo mun valmentaja pärjää, aivan kuten Lewis teki tuossa ottelussa. Eli se tiesi että Mike tulee päälle ja eliminoi sen tehokkaasti ja voitti ottelun sitä kautta. Tysonin heikkoushan taitaa nykyään olla tuo ettei se pysty muuttamaan tyyliään juurikaan ketään vastaan. Eli jos Tyson olisikin muuttanut tyyliään niin olisi Lewis saattanut hävitä ottelun. Mutta koska niin ei käynyt ja Lewis tiesi koko ajan mitä tehdä, ei ottelusta jäänyt paljoa seliteltävää.

Tämä tässä olikin epäreilua, nyrkkeilyssä pitäisi olla säännöt jotka diskaa vähän aikaisemmin tuommoisesta. Lennox tiesi tarkalleen että saa eka sitoa vaikka kuinka, varoituksia voi ottaa alle ja muutama pistemenetyskin on ok, koska Tyson vain väsyy. Mun mielestä olis pitänyt lätkästä alussa heti että jos ei toi sitominen lopu, niin se on byebye.

Kirjoitin jutun tosta kun se matsi tuli, en nyt löydä kirveelläkään sitä forumilta. Siinä olin laskenut ne varoitusten ja pistemenetysten määrät, aikamoisia lukemia oli, että on vaikea käsittää semmoisen olevan mahdollista raskaansarjan mm ottelussa, sinne kun on tultu katsomaan kumpi on kovempi jätkä nyrkkeilyssä, ei halailussa.

Jos nyt ei ihan metsään mene, niin järjestäen alakynnessä oleva on se joka sitoo.

Jos nyt ei ihan metsään mene, niin järjestäen alakynnessä oleva on se joka sitoo.

Ei nyt ihan metsään mene, mutta tässä tapauksessa kyllä. Lennoxin taktiikkaan kuului tuo sitominen. Yleensä kun amatööri tai huonommissa ammattilaisotteluissa kavereilta loppuu kun alkaa ne vaan halailla toisiaan ja ottelu menee ihan pystypainiksi. Tosin jos toisen kaverin kunto on kohdillaan niin silloinhan toinen lähinnä heiluu iskujen mukaan ja tarraa kiinni kun on mahdollista. Mutta näyttikö tuo Lennoxin otteleminen siltä että sillä olisi kunto loppunut? Ei minusta. Näyttikö siltä että Lennoxia hakattiin niin paljon ettei se pystynyt enää muuta tekemään kuin sitomaan? Ei minusta. Eli tässä tapauksessa tuo oli vain taktista osaamista ja kokemusta. Lennox tuskin haki pistevoittoa ja tiesi että Tysonin väsyttyä tarpeeksi saisi hän vedellä mökkiin reiluja pommeja niin paljon että voitto tulee tyrmäyksellä. Olisihan Lennox tosin voittanut ottelun myös pisteillä, koska ammattilaisissa ja nykyään myös amatööreissä lasketaan pisteiksi vain puhtaat osumat päähän. Eli vaikka Lennox rikkoi kuinka paljon ei se Tysonia auttanut koska Tyson ei saanut iskuja perille ja näin ollen ei ilman pisteitä voi voittaa vaikka toinen niitä menettäisi.

BTW. Miks ihmeessä ne ei nykyään laske vartaloiskuista pisteitä? Tulee tuosta nyrkkeilystä, siis pääasiassa amatöörinyrkkeilystä niin helvetin tylsän näköistä kun siitä puuttuu monipuolisuus kokonaan. Ennen kaverit sentään yritti taidokkaasti vedellä ylös ja alas mutta nykyään ei alas hyövytä lyödä. Tosin kyllähän se vähän auttaa kun vastustaja ei saa happea hyvin osuneen iskun jäljiltä mutta se nyt on aika harvinaista.

Eli selvisikö Lennox vain tuon sitomistaktiikan ansiosta? Jos se olisi ollut kiellettyä, miten olisi ukon käynyt kun Tyson olisi päässyt myllyttämään perinteiseen tapaan? Mun mielestä se matsi oli huutava vääryys, Tyson kävi päälle ja oli aktiivinen, Lennox taas passaili ja sitoi kaikki hyökkäykset.

Eli selvisikö Lennox vain tuon sitomistaktiikan ansiosta? Jos se olisi ollut kiellettyä, miten olisi ukon käynyt kun Tyson olisi päässyt myllyttämään perinteiseen tapaan?

Ei. Lennox selvisi koska tyrmäsi ja pieksi Tysonin ihan läjään. Toki tuo sitominen pitkälti auttoi Lennoxia sitten torjumaan tysonin hyökkäykset. Mutta Lennoxin iskut näytti uppoavan lähes poikkeuksetta perille.

... Jos mummolla ois pallit se ois pappa. Eli jätä jo nuo jossittelut pois. Tuo on vain tuota perin suomalaista jossittelua joka ei koskaan johda mihinkään.

Voi olla että Lewis ois voittanu ilman sitä taktista sitomistakin, mutta käytti päätään ja meni varmaan parin ekan erän aikana sääntöjen rajamailla, tavoitteena tietenkin voitto vaarallisesta vastustajasta. Sinänsä sitominen, varsinkin raskaansarjan matseissa on suht normaali ilmiö, ei siinä mitään ihmeellistä. Lewis tiesi että Mike on vaarallisimmillaan parin ekan erän aikana ja pelasi varman päälle, jos nyt Mikeä vastaan voi edes pelata varman päälle.
Harmittaa Tysonin puolesta että ura meni pyllylleen kun alkoi muutenkin elämä meneen vituralleen. Jos ois hommat ollu kunnossa niin veikkaisin että Mike pitäis vieläkin raskaansarjan mestaruus vyötä hallussaan. Aivan älyttömiä ne sen matsit silloin ku oli nuori ja kondiksessa. Vastustajat suorastaan lensivät köysiin valtavien iskujen osuttua maaliinsa. En ole nykyään nähnyt lähellekään mitään vastaavaa.

Originally posted by veijo esso
Aivan älyttömiä ne sen matsit silloin ku oli nuori ja kondiksessa. Vastustajat suorastaan lensivät köysiin valtavien iskujen osuttua maaliinsa. En ole nykyään nähnyt lähellekään mitään vastaavaa.

Joo. Olihan Tyson tosiaan aivan ylivoimainen silloin aikanaan, eikä sille toisaalta taida kovin moni kaveri vieläkään pärjätä. Sanotaanko että alle kymmenen kaveria varmaan on jotka oikeesti vois pistää Mikelle kunnolla hanttiin. Mutta mielestäni on jotenkin typerää alkaa aina selittään että Tyson oli silloin joskus kunnossa. Nyt on nyt ja eletään sen mukaan. Sitä paitsi Lennox Lewis taitaa olla n. 5 vuotta vanhempi kuin Tyson ellen aivan väärin muista. Eli turha selittää että ikä painaa päälle tai vastaavaa. Tosi asia on se ettei Tyson treena tarpeeksi. Ennen tuota matsia näytettiin useasti Tysonin ja Lewisin valmistautumista otteluun.

Lewis valmistautui treenileirillä jossa treenasi kuntoaan kovaksi ja valmisteli taktiikoitaan ja iskujaan. Tyson treenasi rannalla poltellen pilveä hirveän naislauman kanssa. Mitä tästä voi sitten päätellä kun lähdetään ottelemaan? Sitten vielä kehdataan valittaa että Lewis lähtee ottelun jälkeen Jamaikalle veteleen pilveä. Onko Tysonin tyyli parempi, eli vedellä pilveä ennen ottelua silloin kuin pitäisi treenata?

"Once the fight started, though, it was Lewis who was warned by Cotton for elbowing, pushing and holding. Cotton took a point away from Lewis in the fourth round for holding."

Nyrkkeilyäkö? No! Raukkamaista taktiikkaako? Yep!

Mike hei! Kumpi sen ottelun voittikaan? Sano se nimi!

Suositut

Back
Ylös Bottom