Lennä Bangkokiin halvalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onpa halpa finnairin lennoksi kun on vieläpä yli kuukauden matkustusaika tossa.

No, kuka haluaa mennä Thaikkuihin syys-lokakuuksi? :) Tuskin on, varsinkaan tässä taloustilanteessa koneet kovin täynnä noihin aikoihin..

Niin, onhan se räntäsade ja kylmyys parempi vaihtoehto syyslomalla vaikkapa kuin +30 ja auringonpaistetta ja riippumatossa loikoilu. Itse olen syyslokakuussa ollut Thaimaassa ja ihan hyvät kelit siellä on. Setaella on hirmuisen perusnegatiivinen asenne Thaimaata kohtaan aina välillä, tiedät itsekin että vaikka siellä sadekausi olisikin, ei se juurikaan menoa haittaa. Ei siellä 24/7 sada, kuten Suomessa.

Ite olin 2007 syyskuussa 3 vikkoa Thaimaassa ja se puhdistava vesisade tekee hyvää. Esim. Samuilla satoi joka päivä aika tarkkaan kl 16-17, ei muulloin.
Tänä vuonna olin huhti-toukokuussa ja nyt oli mielestäni epävakaisempaa...

Joo syyslokakuussa itsekkin ollut joskus ja mielestäni just paras aika kun ei oo aivan sikakuuma kokoajan ja sateet on yleensä kuuroja. Kerran vähän kastuin mopolla ajaessa sadesuojaa etsiessä. Tosin merivesi on sadekaudella ajoittain sameempaa.

Joutuu ehkä tsekkaileen josko työtilanne antais periksi ottaa noista tarjouksista kiinni. Pirun halvat lennot ja ei varmasti sääkään mikään kauhea ole, ainakaan Suomeen verrattuna.

Negatiivinen asenteeni on lähinnä syyskuuhun, omakohtainen kokemus oli 23 sadepäivää siinä kuussa (lyötiin kaverin kanssa siellä vetoa, siksi merkittiin. Veikkasin 21, hän 24. Hävisin) :)

Ei vaan, toki jos loma olisi ns. pakko pitää tuohon aikaan, valitsisin taikamaan koska tahansa ennen Suomea, mutta ns. vapaaehtoisesti en tuohon ajoitukseen sitä laittaisi (vaikka ehdoteltiinkin). Maksetaan nyt sitten itsensä kipeäksi highseason-lisukkeista (lähtö 28.11.), mutta ainakin pitäisi kelit olla tilastollisesti kohdillaan :p

Huppe, se että asennoidun mielestäsi negatiivisesti johtuu pitkälti siitä, että asennoidun ns. sarkastisen realistisesti. Se on varmasti negatiivinen suhteessa omaan asennoitumiseesi, mikä tuntuu taas minun mielestäni olevan "everything is perfect forever".

Huvittavaahan tässä on se, että olemme hyvin pitkälti samaa mieltä, mutta ns. täydellisyyden puntarissa olemme eri vaakakupeissa. Vähän sama kuin tuossa diabetes-keskustelussa, jossa omataan suht hyvä konsensus siitä että kuitupitoinen, sokeriniukka ruokavalio auttaa lähes kaikkia taudista kärsiviä, mutta erimielisyys kärjistyykin yleistettävyyteen ja elämän realiteetteihin toteutuksen suhteen.

Ja ei, en väitä olevani oikeassa. Väitän, että minusta tuntuu näin olevan :)

Millä hintaa on mahdollista päästä Kaakkois-Aasiaan joulukuun lopulla? Matka-aika voisi olla vaikka joku 3 viikkoa vuoden vaihteen tietämissä ja mieluisin kenttä olisi Bangkok. Taitaa olla yleisesti noista Kaakkois-Aasian kohteista halvinkin. Ei vaan tunnu löytyvän millään halpoja lentoja tommoseen sesonkiaikaan... Mihin hintaan porukka on saanut lentoja ensi talveksi?

Bangkok on kaukana halvimmasta, kun on niin suosittu kohde tuohon aikaan. Jos jaksaa kikkailla, niin Hong Kongiin lennot (finskillä suorat jotain 500e?) ja sieltä AirAsialla sitten eteenpäin, hk$399 näytti hinnaksi kun katsoin HK-BKK 30.11. lentoa. Eli noin 40e.

Itse päädyin ratkaisuun Hki-HK finskillä, HK-BKK AirAsialla ja BKK-HKI finskillä; paluulennon halusin suorana. Tuo kombo 860e (halpa? no ei varmasti. Mutta honkkarissa menee jo kameraliikkeisiin helposti tuon verran.. eikä riitä edes...)

Bangkok on kaukana halvimmasta, kun on niin suosittu kohde tuohon aikaan. Jos jaksaa kikkailla, niin Hong Kongiin lennot (finskillä suorat jotain 500e?) ja sieltä AirAsialla sitten eteenpäin, hk$399 näytti hinnaksi kun katsoin HK-BKK 30.11. lentoa. Eli noin 40e.
No niimpä onkin... Kuinkas mä näin homeessa oikein olin näitten lentojen kanssa.

Pari vuotta sitten menin Finskin suorilla Bangkokiin ja hinta oli sillon n. 750€/menopaluu. Nyt olis tarkotus päästä halvemmalla, kun matkakohteillakaan ei ole niin väliä. Eli laskeutumispaikalla Kaakkois-Aasiassa ei ole väliä, kunhan on kohtalaisen hyvät jatkoyhteydet. Reissun voin suunnitella sitten sen laskeutumiskentän ja yhteyksien mukaan jos vaan löytyy halvat lennot ensin lähiseuduille. Tarviikin heti käyttää hetki aikaa ja vertailla joulukuun lopun halvat kohteet noilla seuduilla... :)

Mitä pohjoisempana, varmaan sitä parempi; siellä kun on "talvikausi" menossa. Honkkarissakaan ei selviä hengissä ilman pitkähihaista, kun päivän ylimmät on vain 25 C (ok,ok, menin honkkariin tammikuussa bangkokista :))

Shanghai ja Hong Kong näyttävät olevan suht usein edulliseen hintaan finskilläkin, jotain turkish airlinesiä oli äitini mukaan 450e (hki-turkki-hk ja takaisin) noihin aikoihin.

Käykääs tsekkaa http://www.matkapunkt.ee/index.php?lang=est&main_id=1&id=18

Ite jo varasin 5.12.09-16.1.10 lennot Helsingistä Bangkokkiin ja takas. Välilasku Istanbulissa. Maksamaan tuli 590e. Eipähä tarvii kuumotella enää lipuista. Kambodia here i cum!!!!

poptravel.fi kertoo et about samaan hintaan pääsee myös KLM:ällä hollannin kautta (611e), BudJet matkatoimistona (ja hollannin kautta.. :D)

Mihinpäin Kambodzaa olet muuten menossa? Menen itse joulukuun puolivälin tuntumassa sinne myös viikoksi tai pariksi - tai lähden sieltä lähinnä kuin kyllästyn. Phnom Penhistä aloittaen, siitä sitten varmaan mihin kaveri mukanaan vie.

poptravel.fi kertoo et about samaan hintaan pääsee myös KLM:ällä hollannin kautta (611e), BudJet matkatoimistona (ja hollannin kautta.. :D)

Mihinpäin Kambodzaa olet muuten menossa? Menen itse joulukuun puolivälin tuntumassa sinne myös viikoksi tai pariksi - tai lähden sieltä lähinnä kuin kyllästyn. Phnom Penhistä aloittaen, siitä sitten varmaan mihin kaveri mukanaan vie.

Jooh eiköhän noita tarjouksia putkahtele kohta joka toiselta, riittänee mulle. Joo Bangokista Siem reappiin, sit siitä phnom pheniin ja öö ehkä käydää Vietnamis pyörähtää Saigonis ja sit Sihanoukvilleen ja sielt takas Bangkok ehkä Pattyan kautta. Suunnilleen viikko pelkästää thaikuis ja suurin osa varmaa Sihanoukvilles..viikko tsubaut jokaises paikas paitsi tos pari.

Mistä saiteilta kannattaa lähtee selailemaan Tallinnasta ja Tukholmasta lähteviä Bangkokin lentoja? Toki myös erityisen halvat lennot muihin Kaakkois-Aasian kaupunkeihin käy jos jatkoyhteydet jollain paikallisilla lentofirmoilla on toimivia. Lähtö olisi mahdollisimman pian jouluaaton jälkeen ja paluu joskus tammikuun loppupuolella. Kuukauden perilläoloaika riittää ja koneen vaihtaminenkin sopii matkan varrella. Oon nyt parina päivänä selaillu, mutta en oo onnistunu löytämään kovinkaan halpaa settiä... En osaa! :itku:

Hollannista kannattaa sitten ne "eväät" ostaa vasta paluumatkalla. Muuten ei tartte enää paluulippuja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bangkwang_jail

Heh, tai jättää mielummin ne kokonaan ostamatta. Pääseekö Amsterdamissa edes transit-lentäjät lähtemään ulos asemalta? Frankfurtissa se onnistui vahingossa, kiitos avuliaan henkilökunnan joka neuvoi aivan päin helvettiä.

Muistaako joku muuten, paljonko polttoaine- ja lentokenttäverot ym. oli suoralla Hki-Bkk menopaluu-lennolla? Mielessäni kummittelee joku noin 400e summa. Lähinnä sitä varten, että osaisi suhteuttaa lennon hinnan edullisuusasteikolle.

Mä varasin eilen lennot Bangkokiin Ruotsista 430 eurolla. Ei paha hinta.

Nyt olisi 11 päivää aikaa Thaimaassa ennen koulun alkua, sukeltamaan jonnekin Bangkokista. Mutta minne? Ja miten? Nyt tarvitsisin kokeneilta Thaimaan matkaajilta vinkkejä. Padin Advanced kurssia- vastaavat taidot on paperilla, eli myös vähän vaativammat sukelluskohteet käy!

Mä varasin eilen lennot Bangkokiin Ruotsista 430 eurolla. Ei paha hinta.

Nyt olisi 11 päivää aikaa Thaimaassa ennen koulun alkua, sukeltamaan jonnekin Bangkokista. Mutta minne? Ja miten? Nyt tarvitsisin kokeneilta Thaimaan matkaajilta vinkkejä. Padin Advanced kurssia- vastaavat taidot on paperilla, eli myös vähän vaativammat sukelluskohteet käy!

Koh Tao junalla BKK-Chumphon ja sieltä lautalla Taolle tai sitten Lomprayahin bussi+lautta yhdistelmä BKK:sta. Jos haluaa oikein sukellusloman tehdä, niin joku 3-5pv live-a-board reissu Similanille on kyllä ehdottomasti paras ratkaisu. Koh Tao Divers (www.kohtaodivers.com) järjestää myös näitä reissuja sieltä Taolta sis. kaiken (n. 4-600€/kärsä).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom