Lennä Bangkokiin halvalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No juu 775e tulis hinnaks.. Se on kuitenki aika kaukana tosta alle 400eurosta.
Kiitokset kuitenkin vaivannäöstä! :) Pitää pistää toi saitti muistiin ja matka anyways harkintaan..

Jep ja Frankfurt Hahniin (vaikka onkin 100km päässä) pääsee tampereelta melko halvalla www.ryanair.com

Melkein aina tulee halvemmaksi lentää muualta kuin suomesta suoraan ta "suoraan".
Hyviä kohteita lähteä kaukomaihin on juuri Ryanairin ansiosta Dublin, Lontoo, Milano ja Frankfurt... sekä Riika ja Bremen. Bremenistä on myös hemmetin hyvä pöräyttää suoraan kentältä linjaautolla Hampuriin ja sieltä sitten lentää kaukomatkalle.

Bremenistä pääsin kerran San Fransiscoon 221€:lla menopaluuna. Lennot välille tampere Bremen tuli puolestaan maksamaan 10€ :D

Suoria lentoja (= Finskin lentoja) ei taida alle 700 ecun alle saada mistään jos haluaa ajoissa varata. Esim. jos varaisi nyt matkan loppukesäksi/alkusyksyksi? Toisaalta männä viikolla joku Finskin edustaja sanoi, että lentojen hinnat saattavat laskea kesälomakaudella kysynnän tippuessa taantuman takia.

Jos muuten juuri loppukesälle näkyy edukkaita finskin suoria niin saa mainita, joku elokuu-syyskuun puoliväli olisi tavoiteajankohtana.

Itse suunnittelen kesällä kauko-itään lähtöä eli jos näkyy halpoja lentoja bangkokiin kesäkuussa niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Tuli kantapään kautta opittua että halvin hinta ei aina mene suoran lennon ohitse.
Lennot varattiin viime syyskuussa reitille: Helsinki-Milano-Abu Dhabi-Bangkok
Oli varaushetkellä halvin (790 eur) kun suorat lennot olivat noin 950 eur.

Matkaan lähdettiin helmikuun 2. päivä ja heti Helsinki-Vantaalla koneeseen astuttuamme tuli tieto, että Milanon lentokenttä on suljettu lumimyräkän vuoksi. Tunnin odottelun jälkeen pääsimme matkaan ja saavuimme Milanon kentän yläpuolelle. Kenttä oli vieläkin suljettu joten tunnin lentämisen jälkeen laskeuduimme viereiselle Veronan kentälle, josta on matkaa Milanoon noin 150 km.

Veronasta menimme bussikuljetuksella Milanon kentälle, jossa oli täysi kaaos päällä ja jatkoyhteytemme tietysti jo lähtenyt matkaan. Aikamoisen säädön kautta saimme jatkoyhteydet järjestettyä. Tuloksena siis paluu seuraavalla lennolla Helsinki-Vantaalle ja sieltä suora lento Bangkokiin.

Pientä kihelmöintiä aiheutti myös se, että paluulento Helsinki-Vantaalle lähti noin 1,5 tuntia myöhässä ja meille jäi noin 15 minuuttia aikaa ehtiä kentällä Bangkokin koneeseen.

Näine hyvineen matka kesti noin 31 tuntia Helsingistä Bangkokiin. Onneksi lisäkustannuksia ei tullut ellei soittoja Suomeen ja Finnairille lasketa.

Onneksemme meillä ei ollut matkatavaroita vaan pelkät reput mukana käsimatkatavaroina. Ensi kerralla saatan maksaa sen pari sataa euroa enemmän suorasta lennosta:)

Nyt on varattuna ja maksettuna lennot marraskuussa -09 kolmeksi viikoksi Bangkokiin!
Hinta oli huimat 463 euroa E-Bookersilta!
Tosin jälleen kahden pysähdyksen taktiikalla eli reitti on Helsinki-Amsterdam-Hongkong-Bangkok,
mutta nyt hinta ratkaisi matkustusmukavuuden kustannuksella.

Travellinkin kautta varailin syyskuuksi menopaluun ilman välilaskuja hintaan 701€. Halvin hinta suorasta lennosta, jonka onnistuin löytämään ja olen pitänyt hintoja silmällä jo useita kuukausia.

Harmi vaan, että Finski on lopettanut päivälennot näköjään kokonaan sekä meno- että paluusuuntaan. Nyt joutuu molempiin suuntiin lentämään "pedofiilivuoroilla" eli lähtö puoliltaöin :D

Kuka haluaa lähteä päivälennolle istumaan 10 tuntia? Ei ymmärrä. Lento lähtee joskus 12oo kieppeillä päivällä, on perillä - Suomen aikaa - 22-23 illalla, eli paikallista aikaa 4-5 tuntia siihen päälle. Paluulennolla vähän eri tilanne tietysti, mutta silti koen pitkillä matkoilla yölennot ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi, jotenkin pysyy unirytmissä mukana.

Minä olen todella herkkäuninen, mutta silti olen aina nukkunut Hki-Bkk välit kuin tukki, en tiedä mistä johtuu :) Hki-Osaka välillä taas en esimerkiksi saanut nukuttua minuttiakaan.

Kyllä minä istun vaikka sen 20h hereillä koneessa sillä verukkeella että lopputuloksena pääsen lämpimään loskan ja harmauden keskeltä. setae ei sitten varmaan käy töissäkään, ainakaan toimistotöissä, jossa joutuu istumaan jopa sen saman 8h ajan... Koneessa voi kuitenkin katsella leffoja, pelata, torkkua, syödä, dokata ja vaikka mitä. Nopeammin se aika menee kuin työpäivä. Finnairin koneesta saa muuten lainaksi PSP-konsolin kun tajuaa pyytää, ilmaiseksi. Pelejä ei kyllä ole kuin 2 tai 3, en muista.

Tietty jos vaihtoehtona on vaikkapa 100e enempi suorasta yölennosta niin toki se valitaan päivälennon sijaan.

Kuka haluaa lähteä päivälennolle istumaan 10 tuntia? Ei ymmärrä. Lento lähtee joskus 12oo kieppeillä päivällä, on perillä - Suomen aikaa - 22-23 illalla, eli paikallista aikaa 4-5 tuntia siihen päälle. Paluulennolla vähän eri tilanne tietysti, mutta silti koen pitkillä matkoilla yölennot ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi, jotenkin pysyy unirytmissä mukana.

Minä olen todella herkkäuninen, mutta silti olen aina nukkunut Hki-Bkk välit kuin tukki, en tiedä mistä johtuu :) Hki-Osaka välillä taas en esimerkiksi saanut nukuttua minuttiakaan.

Itse en pysty nukkumaan koneessa sekuntiakaan vaikka olisi valvonut pari vuorokautta putkeen. Johtunee myös osin siitä, että en ole fyysisesti ihan sieltä pienimmästä päästä, jonka takia penkilläkin joutuu istumaan typerästi linkussa, ettei olkapää(t) työnny vieruskaverin penkille. Sen takia menisin mielummin päivällä ja suht virkeänä, jotta jaksaisi jäpittää sen 10 tuntia hankalassa asennossa ja runnomatta vieruskaveria. Aamulento olisi itselleni se paras vaihtoehto mutta niitä ei taideta koskaan lentää.

Varattu perheelle ja kaverille menopaluu Phuketiin, 395€/aikuinen.

Tän ketjun ideahan oli tyytyväisenä kertoa miten halvalla itse sai lennot, muille ei missään nimessä kannata vihjata mistä halpoja lentoja voi varata :jahas:

Tän ketjun ideahan oli tyytyväisenä kertoa miten halvalla itse sai lennot, muille ei missään nimessä kannata vihjata mistä halpoja lentoja voi varata :jahas:
Joo, tietenkään ei, itselle kaikki!

Tosta nukkumisesta pitkillä matkoilla niin nukahtamislääke ja korvatulpat toimii mulla jos ei muuten nuku. Kykyään meen filppareille yleensä 3 lentoa putkeen, joskus vaan 2 aikaa menee 25-30h suunta. viimeks nukuin hong kongin lentokentän transit hallin tuoleissa jonkun itä eurooppalaisen korisjengin seassa, palelsi muuten aivan saatanasti kun ilmastointia oli taas liikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom