Mielestäni 5 km ei ole pitkä lenkki oikein millään kriteereillä
Viestissään Resident sanoo haluavansa "timmin" vartalon ennemmin kuin massiivisen, joten puntti + lenkkeily eivät ole mitenkään toisiaan poissulkevia - ainakaan omalla kohdallani. Treenasin pitkään kotona lihaskuntoa ja lenkkeilin aktiivisesti pari kertaa viikossa n. 45 min - 1,5 h lenkkejä, mikä sekin riitti jo monien kriteereillä suhteellisen timmiin vartaloon.
Itse en kuitenkaan ollut tyytyväinen vielä, joten aloitin uudelleen salitreenin tammikuussa: painoa on tullut lisää n. 8 - 9 kg, mutta rasvaprosentti on pienentynyt entisestä (en siis väitä, etteikö mukana olisi tullut rasvaakin, mutta lihasta kuitenkin sen verran enemmän, että rasvaprosentti putosi hieman). Salilla olen käynyt 2-3 krt, ja ohessa olen pelannut jalkapalloa 2 x 90 min viikossa niin kovalla tempolla kuin vaan peliä tosissaan voi pelata. Matkaa näissä matseissa tulee juostua arviolta 5 - 8 km. Lisäksi jos olen jaksanut, käyn 45 - 60 min lenkillä kerran viikossa, mikäli salilla on tullut käytyä kahdesti. Jos salilla kolmasti, niin lenkki pois. Tämä aerobinen rääkki puntteilun ohessa ei ole mielestäni muuta kuin auttanut kehitystä haluamaani suuntaan.
Tämä systeemi on toiminut kohdallani aivan mainiosti. Ainoa ongelma on ajoittainen painon lasku - jos ei jaksa syödä riittävästi koko ajan, paino lähtee saman tien laskuun. En usko, että tällä systeemillä enää samantahtista kehitystä tapahtuu kovin kauaa, mutta tavoitteena olisi vielä jokunen kilo kerätä ainakin, ja sitten keskittyä pitämään lihakset mahdollisimman hyvässä iskussa, ja rasva% mahdollisimman alhaalla.
Niin, mitoista vielä, että tammikuussa 178 cm 62 kg (järkyttävä luuranko ;)) ja nyt kesäkuun puolessa välissä 70 kg (ei mikään paksu poika vieläkään). Tavoitteena tuollainen n. 178 cm / 75 kg kokoonpano. Ikää 28 v tällä hetkellä, mikäli sillä on merkitystä. Cooperissa menee 3000 - 3200 rikki edelleen, vaikken sitä varten mitenkään treenaakaan.