Lenkki & Puntti samassa sessiossa?

Moi!

Oon tässä testaillu kaikenlaisia komboja tarkoituksena tehokas kuntoliikunta & rasvanpoltto. Kertokaas nyt viisaammat, voiko/kannattaako 3-4 päivän punttireeni rytmillä ottaa lämmöksi/palauttavaksi lenkkiä esim juoksumatolla. Tarkoitus olis aina silloin tällöin joko ennen reenii tai jälkeen semmosia 30-40 minuutin 140-150 syke lenkkejä. Oon juossu jonkin verran, mutta nyt keskittynyt lähinnä punttiin ja tekisi mieli taas vähän juosta.

Jos ennen reeniä, niin veny ja pieni välipala välissä tai sitten vaan reenin jälkeen.

Onko tuolla dramaattisia vaikutuksia punttireeniin? (Tarkoitus ei kuitenkaan ole ruveta kehonraketajaksi)
Onko suosituksia järjestyksestä?

Suosittelisin kyllä punttia ennen lenkkiä. Ei mee tehot siitä salitreenistä lenkin takia, lenkin kyllä jaksaa juosta sitten salin päällekin.

Puolen tunnin lenkki ei kyllä itellä vie ainakaan tehoja, päin vastoin, kunnon lämmöt tekee usein hyvää. Toi on toki ihan henkilökohtasta, kokeile miten lenkki vaikuttaa punttiin ja mikäli ei vaikuta negatiivisesti niin mieluummin tekisin ennen

Itse tekisin niin, että alkuun puntti sitten lenkki. Puntin jälkeen joisin jonkun protskujuoman ennen "lenkille lähtöä."

Ennen jalkatreeniä meen aina juoksemaan noin puolen tunnin lenkin, ei oo jalat seuraavanpäivän kipeet, semmosen vaikutuksen oon huomannu..

Kiitoksia vastauksista!

Vedin eilen normaalin rinta&hauis reenin päälle n. 40 minuutin leppoisan hikilenkin matolla. Kilometrejä taittui piirun alle 5 keskisykkeellä 136 (eli mennään rasvanpolttoalueella). Olo oli helvetin hyvä ja pienen venymisen jälkeen jalatkaan eivät tuntuneet raskailta. Luulenpa että lisäilen näitä sessoita pari per viikko niin rantakunto saatetaan saavuttaa hyvissä ajoin :D

Back
Ylös Bottom