lenkkarien puhdistus

Olisiko jollakin vinkkiä miten saada pahalle haisevat mieheni salibändykengät puhtaaksi... Pohjallisen vois tietty vaihtaa, mutta onko jotain neutraloivaa ainetta mitä vois kokeilla niihin heti koska eteinen alkaa jo haista turhan mehukkaalle.... Tällä hetkellä ne lilluu sankossa pyykinpesuainevedessä...:hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskaltaisikohan kokeilla .. Äitikin taisi heittää aina kengät koneeseen ja ei kai ne kutistunut tms... mutta ne olikin sellaiset pihatemmellyslenkkarit.....

Koneessahan nuo puhdistuvat niiku muutkin vaatteet ja sitä haisemista voisin ennaltaehkäistä sillä että aina kun kenkiä käytetty nii ei jätä niitä reppuun mädäntymään vaa telineeseen ja pohjallista vähän irti kengästä nii pääsee ilma kiertämään joka paikassa.

Oon pessyt siis ihan juoksulenkkarinikin pesukoneessa ja juossut niillä vielä senkin jälkeen. Ei ne siitä miksikään mene, sinne vaan pyörimään! 40 oon tainnut pestä, vai oliko 60... en muista. Eikä ole tarvetta mitään muuta laittaa kaveriksi jos ei samalla muuta pestävää ole.

Mä oon liottanut omia monojani pesuainevedessä, sitten huuhtonut ja liottanut puhtaassa vedessä ja lopuksi laittanut ne koneeseen linkoamaan. Toisinaan suihkautan myös Febreze-merkkistä hajunsyöjää, toistaiseksi on toiminut kun ei vielä niin mehukkaita hajuja ole tossuihin pesiytynyt.

Hieman aiheen ohi, mutta onko nahkakenkiin "maalia" tai jotain vastaavaa. Toivottavasti ymmärsitte. Ns. "baarikengät" on ottanu vähän paskaa, ja olisi taas mukava saada ne näyttämään uusilta.

Nahkakenkiin on maalia, saa varmaan suutarilta tjsp. Ainakin valkoista ja mustaa, en tiedä sitten muista. Sävy on valkosessakin vaikea saada kohdilleen joten mitään ihmeitä on turha ootella. Kandee viedä ne johonkin hyvälle suutarille, ne taas saattaa pystyä ihmeisiin.

Alkuperäiseen kyskään, jotkut hifihifi kengät saattaa ottaa osumaa konepesusta, en kyllä tiedä miksi, mutta valmistajan lappujen (juoksulenkkarit kyseessä) mukaan konepesu on kielletty.

Hajua voi ehkäistä jättämälllä kengät pakkaseen (tai pakastimeen jos kehtaa), tosin geelivaimennetut saattaa ottaa hittiä siitäkin. Jalkadeodorantti ennen suoritusta auttaa varmasti myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom