Leidi Lanmas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
Sigmatan testailua. Oli neiti aika koreana, laittanut korvakorut ja kaikki kuvauksia varten.

lamb.jpg

Mikellä on näemmä sama vaihe päällä kuin meikäläisellä. Melkein kaikki kuvat tulee nykyään kuvattua äärilaajiksella. Mukavaa touhua, joskin kuvien kohteet eivät aina ole aiheesta samaa mieltä jos ihmisiä kuvaa. :)

Laajisvaihe on nyt. Piti laajentaa vähän polttoväliä lehtikuvausta varten, kauppasin pois 15 millisen kalansilmän ja ostin Sigman 12-24. Paljon testejä luin ja tuohon päädyin, Canonilta kun ei saa kuin sen 16 millisen ja kiinteen 14mm. Pääsee samalla paukuttamaan noita maisemia vähän laajemmalla ja etenkin kirkkojutuissa pop.

Laajisvaihe on nyt. Piti laajentaa vähän polttoväliä lehtikuvausta varten, kauppasin pois 15 millisen kalansilmän ja ostin Sigman 12-24. Paljon testejä luin ja tuohon päädyin, Canonilta kun ei saa kuin sen 16 millisen ja kiinteen 14mm. Pääsee samalla paukuttamaan noita maisemia vähän laajemmalla ja etenkin kirkkojutuissa pop.
Mitäpä sigmasta maksoit?

813 egee. Käytettynä se olisi tuolla rajalassa ollut 595e, mutta uuden mä haluan, on sitten paremmat takuutkin.
juu on ne kerpele kalliita... tuli tuossa hommattua 400D setti... jos ensin vähän vielä opettelisi... tosin tommonen laajis pitäs kyllä hommata...

Jos et meinaa vaihtaa fullframeen, niin EF-S, DC ym. (eli crop-kennolle suunnattuja, kuten 400D:n 1.6x) laseja saa "laajoinakin". se 12mm on vaan 1.6x cropilla 19,2mm... että se siitä laajuudesta.

Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM irtoaa verkkokaupastakin alta 500 juuron, se on autofocuksella tietääkseni laajimmasta päästä mitä Canoniin on saatavilla. Se yksi ryssävehje menee 8 milliin asti, mutta on pelkkä manuaalitarkenteinen ja vaatii kilkkeet kameran ja linssin väliin.

Setae, laajuus on aika suhteellista. Mulla on 12-24 Tokina, joka 1,5-kertoimellakin (Nikon D70) on vielä kiitettävän laaja. Tuossa ohessa Pantheonista räpsäisty kuva viime kesältä käsittelemättömänä, 12mm on polttovälinä. Kyllä mä tuotakin vielä uskaltaisin laajaksi väittää.

Peleng (Setaen mainitsema ryssävekotin) on sitten juttu erikseen. höyrypäiden leluksi luokittelen mokoman, vaikka kyllähän tuollaisen hankkiminen joskus on käynyt mielessä.

Liitteet

• pantheon.webp
    pantheon.webp
    50 KB · Katsottu: 345
Eikä tuo Sigma kallis ole, edullisesta päästä se on. Jos mennään 16-35mm L canoniin, niin se pyyhkii päälle 2 tonnin hinnoissa.

Mutta Sigmaan päädyin useiden testien lukemisen jälkeen. Nyt on sitten katettuna polttoväli 12-200.

Sigma 12-24
Canon 24-70
Canon 70-200

Toki ottaisin mielelläni vaikkapa Canon 12-200/2.8 L Is maksoi mitä maksoi.

Jos et meinaa vaihtaa fullframeen, niin EF-S, DC ym. (eli crop-kennolle suunnattuja, kuten 400D:n 1.6x) laseja saa "laajoinakin". se 12mm on vaan 1.6x cropilla 19,2mm... että se siitä laajuudesta.

Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM irtoaa verkkokaupastakin alta 500 juuron, se on autofocuksella tietääkseni laajimmasta päästä mitä Canoniin on saatavilla. Se yksi ryssävehje menee 8 milliin asti, mutta on pelkkä manuaalitarkenteinen ja vaatii kilkkeet kameran ja linssin väliin.

Mulla on just tuo Sigman linssi. Aika heikko valotehoiltaan, mutta hinta-laatusuhde on jees. Pelengiä meinasin aikoinaan, mutta totesin että aika vähän on mulla sille käyttöä. 10-20 on juuri sopiva. Canonin oma olisi ollut hiukan valovoimaisempi, mutta 300 e säästö oli tuohon aikaan tarpeen.

Eikä tuo Sigma kallis ole, edullisesta päästä se on. Jos mennään 16-35mm L canoniin, niin se pyyhkii päälle 2 tonnin hinnoissa.

Mutta Sigmaan päädyin useiden testien lukemisen jälkeen. Nyt on sitten katettuna polttoväli 12-200.

Sigma 12-24
Canon 24-70
Canon 70-200

Toki ottaisin mielelläni vaikkapa Canon 12-200/2.8 L Is maksoi mitä maksoi.
Niin no, saahan noihin menemään vaikka koko omaisuutensa jos niikseen tulee...

Itellä on nyt tuo 400D paketti jossa tuli tuo 18-55 3.5-5.6 ja 55-200 4.5-5.6... Jos noilla ensin "vähän" opettelisi. Pitää laittaa jossain välissä johonkin jotain kuvan tynkää näkyville niin saatte lytätä aloittelijan alkuunsa... :hyper:

Olen aivan varma, että Leidimme Lanmas kaipaa seuraansa Herra MiniSikaa.

Jos käyt Särkässä, ni pliis ota mulle Herrasta kuva:)

Otin ton Leidi Lanpaan meseen kuvaksi, oli niin hyvä:D Eikait haittaa sua Mike?:D

Ei näy ainakaan mulla toi kuva...

Tulee vähän ilkeet haamuääriviivat tossa koirakuvassa hahmosta ja talosta, onks toi linssin piirtoa vai photaroinnin jälkijättöjä?

Back
Ylös Bottom