Leasing-autot

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
enceli sanoi:
etkä joudu itse maksamaan arvonalennusta, vakuutuksia, huoltoja, bensoja, näin muistelisin kuvion menevän.
Vapaassa autoedussa ei tarvi työntekijän maksaa yhtään mitään. Sen kun vaan ajaa -vittu- niin paljon kuin sielu sietää ja tankkaa firman kortilla firman piikkiin. Käyttöedussa maksetaan itse bensat, mutta muu sisältyy huoltoineen päivineen siihen huoltoleasingsopimukseen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten te saatte sotkettua tähän Villen tapaukseen leasingin? Jannulla on oma firma ja pystyy sumpliin kuviot miten haluaa.

Jos firmalla on auto, niin firmalla on auto. Ei Villen sitä tarvi sieltä liisata. Sen kuin ajaa vaan. Kun vielä kyseessä on rakennusala, niin ei verottaja pääse kyseenalaistamaan esim. vuodessa kertyneitä kilometrejä ja käyttökustannuksia.

El Capo sanoi:
Miten te saatte sotkettua tähän Villen tapaukseen leasingin? Jannulla on oma firma ja pystyy sumpliin kuviot miten haluaa.

Se itse kysyi leasingista ensimmäisessä postauksessa.

Mä muistelisin, että meidän firmassa työntekijä maksaa 75% leasing maksuista ja loput 25% lisätään laskennallisen palkan päälle verotettavaksi. Ja autot valitaan listalta. Yleensä just jotain perus Astraa yms. Harva tuota leasing autoa ottaakaan, kun yleensä tulee halvemmaksi ostaa uusi auto (jos sen nyt on pakko olla ihan uusi) matalalla pankkilainalla. Eikä tarvi olla firman kanssa naimisissa. Helppoahan tuossa liisarissa on se, ettei tarvitse murehtia huoltoja, renkaan vaihtoja yms.

:offtopic: Kuinka monta osakasta tuossa Villen Oy:ssä on? Kaikki saavat M6:t?

Joo, mää aloin tohiseen ihan suotta. :nolo:

Mut on tosiaan helpompi ostaa suoraan firmalle se auto ja ajella sillä. Samalla saa hyödynnettyä arvonalennusta verotuksessa.

Tomi sanoi:
Vapaassa autoedussa ei tarvi työntekijän maksaa yhtään mitään. Sen kun vaan ajaa -vittu- niin paljon kuin sielu sietää ja tankkaa firman kortilla firman piikkiin. Käyttöedussa maksetaan itse bensat, mutta muu sisältyy huoltoineen päivineen siihen huoltoleasingsopimukseen.

Itseasiassa, totta ja ei totta. Riippuu paljon yrityksestä, viihdyn työssäni, työnkuva on mukavan haastava, kollegat mukavia jne mutta autopolitiikka kusee niin saatanan perkeleen paljon :curs: :curs:

Vapaa autoetu yrityksessämme: Nettopalkasta nippastaan pois auton veroitusarvo, mun tapauksessa se tarkoittaa sitä että palkasta lähtee tuommoiset rapeat 400e pois. Ajelu on rajoitettu 15 000 per vuosi, jonka jälkeen käydään neuvotteluja ja neuvottelujen tuloksena ajelija maksaa ylimenenevistä kilometristä e/km periaatteella. Sisäpesuja ei sallita, ulkopesut ja bensat ja voiteluaineet maksaa firma.

Mutta kun ei tosiaan haluisi ostaa omaakaan... :(

Zone-sarja -42%
Mutta kun ei tosiaan haluisi ostaa omaakaan... :([/QUOTE]

-kannaisikohan sitäkin vaihtoehtoa harkita 15000 tkm:n ajokilometreilla?
Maksat ajetusta kilometristä noin 30 senttiä, jos en aivan päin p ta laskenut.

Sori, kun en huomannut että se oli kilometrirajoitus... :wall:

Tomi sanoi:
Mites tämä nyt liittyy mihinkään? :)

Mä ajattelin josko pääsis osakkaaksi ja saisi kans auton. Ei tartte olla Bemari. Riittää joku vanhempi Volkkarikin. Kun en nääs ole kova tekemään töitäkään :D

Itse otin liisarin juuri siksi koska se on sidottu työsuhteeseen. Edellisen kerran kun lähdin ulkomaankomennukselle oli alla vähän ajettu vuotta aiemmin uutena ostettu auto, joten niistä tuli vähän helvetin kalliita kilometrejä kun kosla piti myydä.

Dopey sanoi:
Itse otin liisarin juuri siksi koska se on sidottu työsuhteeseen. Edellisen kerran kun lähdin ulkomaankomennukselle oli alla vähän ajettu vuotta aiemmin uutena ostettu auto, joten niistä tuli vähän helvetin kalliita kilometrejä kun kosla piti myydä.
:offtopic:
No eihän nyt autoa kannata ostaa uutena lainkaan.. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom