Lattiapenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robby.R
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 LATTIAPENKKI – RAIVOKAS VOIMAN PERUSLIIKE 💥

Meta description: Kyynärpäät lattiaan, selkä jämäksi ja tanko liikkeelle: lattiapenkki paljastaa raa’an punnerrusvoiman ilman kaarta ja selittelyjä.

Minulla on ongelmia penkin kanssa, kun rinnaltalähtö on todella hidasta ja liike nopeutuu ylös mentäessä. Liian raskaat nostot jäävät heti rinnalle eikä esim. puolessa välissä tai loppuojennuksessa. Luulenpa siis, että minulla on vahvat ojentajat rintaan verrattuna. Kannattaako tämä lattiapunnerrus ottaa apuliikkeeksi siten, että ottaa löysät pois ala-asennossa vai että pitää jännityksen yllä?

Yritä kehittyä kässäripenkissä. Ja ala-asennossa hyvällä kontrollilla venytykseen asti, ylhäältä voi jättää bodarityyliin vähän vajaaksi.

Minä ainakin olen tehnyt lattiapunnerruksen kaarella siksi, että koen sen auttavan myös penkkipunnerruksen kaaren kanssa. Näin toimin myös pääosin vinopenkissä ja vipunostoissa rinnalle.
Toki välillä olen jättänyt kaarta poiskin ihan vaihtelun vuoksi.

Miten porukalle on tullut edistystä lattiapenkin(=punnerruksen) avulla?
Moro. Itellä toiminut WSB tyyppisessä 4 liikkeen kierrossa yhtenä liikkeenä. Siten että 3 kpl 4viikon kiertoja joissa esim. näin että ekassa kierrossa max3, tokassa max1 ja kolmannessa max 5-10kg parannus edelliseen. Toki tossa monta muutakin tekijää joita en kaikkia tässä mainitse mutta ite pääsin maagisen rajan yli noin. Itellä max effort kierto vois olla vko1 lankkupenkki max 1-2, vko2 kapee penkki max 1, vko3 lattiapenkki max 1, vko4 vinopena ksp tai lt kova 8 sarja ja kierto uusiks x 2. Mulla lattiapena aika paljon heikompi kun normipenkki kisaotteella johtuen siitä että tanko tulee rintaan lattialla. Pidän kumminkin loistoliikkeenä sitä, vahvistaa ojentajia. Mausteeks voi heittää kumia ja ketjuja. Olen tehnyt k.o liikettä myös akselilla ja tukilla.

Miten porukalle on tullut edistystä lattiapenkin(=punnerruksen) avulla?

Pidän turhana liikkeenä. Punnerrusliikkeitä on miljoona ja kaikki toimii voiman lisäykseen. Treenaaminen toimii. Turha mennä lattialle makailemaan kun voi maata mukavammin penkillä.

Back
Ylös Bottom