Laskuvarjojääkäriksi 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ManuTus
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
18
Kaupunki
Turku
Joo on nyt jo 2011 testit ollut ja testeissä olleet varmaan odottelevat innolla jo tuloksia ja että pääsikö unelmiensa palvelukseen. Joten miksei aloteta me 2012 ryhmään pyrkivät alotettaisi oma ryhmä? Tosin voihan kaikki neuvoja täällä antaa.

mil.fi pistää hakuun Laskuvarjojääkäri ja ekaa linkkiä kun klikkaat niin saat aikalailla kaiken tarpeellisen tiedon.

Ite oon nyt jo vuoden ajan treenaillut vähän miten sattuu. Nyt sit viimeinen vuosi pakko treenata niin paljon kuin kestää ja aika riittää. Nyt tulee treenattuu 3krt/vk kuntosalilla fiiliksen mukaan ja 3-5krt/vk lenkillä (talvisi hiihto armeijasuksilla, ja muuten sit enimmäkseen juoksua tosin n. kerra kuukaudes uimassa hallilla ja sit kesällä varmaan vähän enemmän sit uintia kun rannalle pääsee.

Mites muilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin, viimein sitten ihan itellekin tarkotettu ketju :D Tuntuu että siitä olisi ikuisuus kun tein päätöksen alkaa treenaamaan tätä varten, silloin taisi olla vielä tuo 2010-ketju menossa. Reilu vuosi tosiaan itselläkin nyt treenausta takana, tosin ei ihan aina välttämättä säännöllisesti, mutta useasti viikossa lenkillä ja kuntopiiriä kuitenkin.

Treenaus kulkee suurinpiirtein 3krt viikossa kuntopiiriä ihan kotona, lihaskuntoliikkein. Samaten kolmesti viikossa lenkkiä, joista yksi vähän nopeampi ja pari peruskuntoa. Armeijan suksilla on myös tullut satunnaisesti hiihdeltyä, mutta enemmän ajattelin vielä ensi talvena sitten hiihdellä. Uintitaustaa löytyy muutaman vuoden takaa, mutta sitäkin olisi tarkoitus tässä lähiaikoina alkaa kovemmin treenaamaan.

Sen verran vielä, että kaikki muut osa-alueet alkaa olla hyvässä kuosissa, mutta juoksua pitää vielä rankalla kädellä treenata.
Tällä erää ei muuta, katsellaan kun reenit etenee!

Ite pitäis enään juoksua ja uintia treenata. Uintiin pitäis saada joku opastamaan tekniikoissa, mutta ei se mikään ongelma pitäisi olla kun on serkku käyny koulutukse läpi nii varmaan auttaa tarvittaessa treenaamaan. Hiihto meni tosiaan ennen aamupalaa täsä jokune viikko sit tuntiin 10km armeijasuksilla suht rentoon tahtiin, ei tarvinu ees mitenkään rehkii.

Jees, vihdoin tuli meikäläisenki vuoro tulla leikkiin mukaan. Alunperin minun piti pyrkiä jo 2010 erään, mutta opinnot pääs viivästymään parin idioottimaisen erheen vuoksi.

Kestävyyslajit alkavat minun puolestani olla jo kohdillaan, juoksua voisi tietenkin harjoitella repun kanssa hieman aktiivisemmin, mutta hiihdon ja uinnin kanssa ei pitäisi olla mitään hätää. Lihaskunto-osuutta harjoittelen pääasiassa aamukuntopiirillä ja lämmittelynä ennen juoksulenkkiä, ja nekin tuntuvat vatsoja lukuunottamatta menevän hyvin.

Mistäs päin tämä ljk-hakija porukka on? Jos on Turun lähiseuduilta useampia, niin ei kai mikään mahdottomuus olisi ainakin yhtä miittiä järjestää, niin tunnettais jos vähä ennen testejä? ;)

Ai perhana, en huomannutkaan että joku oli jo kerennyt väsätä 2012-ketjun tänne.
Häntäheikki ilmoittautuu mukaan, tuun sinne testeihin sitten tällä paskakunnolla ja saan teidät näyttämään paremmalta :D

Lihaskunnot on kehittynyt itellä ainakin ihan hyvään malliin, mitä nyt leuat vielä takkuilee. Sukset piti hommata mutta niinpähän taas vaan jäi, nyt alkaa olla jo vähän myöhäistä. Juoksuun pitäis panostaa itte ihan täysillä, jos meinaa päästä edes sinne testeihin. :rolleyes:

Ja ite oon tosiaankin Kouvolasta, vartin ajomatkan päästä Utista.

Takkutukka91, ite oon turu seudulta, vois kait sitä jotain miittingii joskus järjestää tai sit vaiks pari kk ennen mennä urkkahallil kokeilee miten menis testit? Vois olla aika jees.

Ai perhana, en huomannutkaan että joku oli jo kerennyt väsätä 2012-ketjun tänne.
Häntäheikki ilmoittautuu mukaan, tuun sinne testeihin sitten tällä paskakunnolla ja saan teidät näyttämään paremmalta :D

Lihaskunnot on kehittynyt itellä ainakin ihan hyvään malliin, mitä nyt leuat vielä takkuilee. Sukset piti hommata mutta niinpähän taas vaan jäi, nyt alkaa olla jo vähän myöhäistä. Juoksuun pitäis panostaa itte ihan täysillä, jos meinaa päästä edes sinne testeihin. :rolleyes:

Ja ite oon tosiaankin Kouvolasta, vartin ajomatkan päästä Utista.
Mistäs päin Kouvolaa oot? Ite asun n. 10 minuutin ajomatkan pääs Utist=D Itseä kiinnostaa enemmän toi Immola, mutta vois ehkä laittaa paperit myös Uttiin, jos sattuu huono tuuri ja on kipeenä sillon testipäivänä nii voi sitten käydä toisissa testeissä.

I H, tässä Torkkarissa asun, ajomatka riippuu tietty siitä miten talla pohjassa ajaa. Yhdet ylinopeussakot (1,5v vanhat, mutta kuitenkin) on alla, ei välttämättä näyttäis hyvältä siellä jos rapsahtais vielä toiset :D

Juu, ite oon kans pyrkimässä myös Immolaan, mutta kannattaa tosiaan hakea molempiin jo ihan senkin takia, että voi yrittää testejä uudestaan, jos ekalla kerralla menee vituiksi / on kipeänä jne.

Takkutukka91, ite oon turu seudulta, vois kait sitä jotain miittingii joskus järjestää tai sit vaiks pari kk ennen mennä urkkahallil kokeilee miten menis testit? Vois olla aika jees.

Jees, idea oli hyvä. Juoksut ja lihaskunnot ainakin onnistuis hallilla.

Kysymys inttisuksien omistajille: Kuinka paljon inttisuksilla hiihtäminen eroaa oikeilla suksilla hiihtämisestä?

Kysymys inttisuksien omistajille: Kuinka paljon inttisuksilla hiihtäminen eroaa oikeilla suksilla hiihtämisestä?

Eroa on kuin yöllä ja päivällä :D

No ei ihan. Kyllä jos normaaleilla suksilla osaa hiihtää, noillakin siihen pystyy. Ne ovat sitten toki raskaammat, eivät luista yhtä hyvin ym. Luistelemaan noilla ei välttämättä normaalioloissa pysty, mutta jos sattuu latu olemaan jäinen niin sekin saattaa onnistua (jotenkin :D). Itse koin suurimmaksi ongelmaksi nuo sauvat. Niissä kun on järjettömän pitkä se piikki, joka painuu ladulla syvälle niin tuntuu että joka vedolla sauvat katkeavat. Itselläni on nämä Ruotsin armeijan sukset, mutta käsitteekseni aika samanlaiset ovat.

Itsellänikin olisi tarkoitus rajalle hakea myös. Jyväskylästä olen kotoisin, ketään muita täältä päin?

Takkutukka, vaikka tämä kuinka oudolta varmasti kuulostaakiin niin itse tykkään hiihtää enemmän intinsuksilla kuin "oikeilla". Ne on normaalia leveämmät, ja muutenkin raskaammat, etenkin kun on vielä painoa selässä niin voi vaan laskea läpi kaikesta, ei tartte hennosti kikkailla niinkuin tavallisilla suksilla. Tai sitten en vaan osaa hiihtää normisuksilla oikein =D Luistosta yms. ei tartte huolehtia kunhan voitelee vaan hyvin. Testisuksia ei kuitenkaan taida kauheasti olla huollettu.

Jos et saa inttisuksia hankittua joilla harjoitella niin esim. Lahden Kärkkäisellä oli lähes samanlaiset eräsukset (uudet kuitenkin) myynnissä, 99€. Ainoa ero näytti olevan hieman erilaiset siteet.

Takkutukka91, ne sukset on vaa pidemät, leveemmät ja raskaammat. Muuten ei mitään eroa, ja mulla olis kyllä itelläni sukset ja 43 koon hiihtosaappaat parvekkeella syksyä odottamassa. Joten syksyl voin varmaan lainata tai jotain jos kerran turkkuses päi asut ja iteki käyn kouluu siel nii ei pitäis ongelma olla.

Täällä ilmottaudutaan kans joukkoon mukaan. Taustoista sen verran että kovaa kilpaurheilua takana muutaman vuoden takaa (juoksua ja hiihtoa), kunto päässy rapistumaan, ja nyt viimeinen vuosi vielä kovaa reeniä testejä varten!

Tuskin mä ittisuksia tulen hankkimaan koskaan. Koitan sit testeissä mukautua, improvisoida ja räpiköidä niillä sen minkä pääsen.

Jos joku lukee Ruotuväki-lehteä, niin kannattaa vilkasta viimeisin numero: siinä on suppea juttu LJK:n talvitaisteluharjoituksesta. Kyllä sai pojat pakkasia kestää, kun oli mittari näyttänyt pahimmillaan -39C.

Perseestä tollanen pakkanen, täälläpäin ei tosin pakkanen oo talvella käynyt ku jossain -27 ja jo -20 jääty ripset kiinni lenkillä.

Tunni lenkki ja sit sen jälkee vähäsen tuli leukoi, punnerruksia tehtyä ja sivussä vähän vatsapyörän kanssa leikittyy. Huomenna sitten kuntosalille kun kerkiää. :)

Sainpa sitten kuitenkin ne sukset hommattua. :rock: Ei nyt ihan mitkään intin lankut ole, mutta pääasia että tulee jotenkin ees harjoteltua sitäkin puolta. Kävin jo heittämässä pienen testilenkin, ja ihan hyvinhän ne kulki, mitä nyt välillä meinas lentää perseelleen. Viime kerrasta kuitenkin useampi vuosi :D Jos seuraavaks ottais sitten tavoitteeks sen uimisen treenaamisen.

Sainpa sitten kuitenkin ne sukset hommattua. :rock: Ei nyt ihan mitkään intin lankut ole, mutta pääasia että tulee jotenkin ees harjoteltua sitäkin puolta. Kävin jo heittämässä pienen testilenkin, ja ihan hyvinhän ne kulki, mitä nyt välillä meinas lentää perseelleen. Viime kerrasta kuitenkin useampi vuosi :D Jos seuraavaks ottais sitten tavoitteeks sen uimisen treenaamisen.
Muista kuitenkin painottaa siihen hiihtoon, juoksuun ja lihaskuntoon. Uinnista voit saada maksimissaan 3 pistettä. Jos vedät itsesi piippuun uinnissa ja saat hikisesti sen 2-3pts niin voi olla että et sitten jaksa hiihtää tai juosta yhtä hyvin, ja menettää helposti useamman pisteen siellä kuin mitä uinnista sait. Jos ei ole aivan älyttömän kovassa kunnossa niin kannattaa tähdätä uinnissa siihen 1(-2) pisteeseen ja treenata vain hiihtoa ja juoksua todella paljon.

Muista kuitenkin painottaa siihen hiihtoon, juoksuun ja lihaskuntoon. Uinnista voit saada maksimissaan 3 pistettä. Jos vedät itsesi piippuun uinnissa ja saat hikisesti sen 2-3pts niin voi olla että et sitten jaksa hiihtää tai juosta yhtä hyvin, ja menettää helposti useamman pisteen siellä kuin mitä uinnista sait. Jos ei ole aivan älyttömän kovassa kunnossa niin kannattaa tähdätä uinnissa siihen 1(-2) pisteeseen ja treenata vain hiihtoa ja juoksua todella paljon.

Oikeassa olet. Lähinnä vaihtelun kannalta tota uintia aattelin treenata, juoksu tietenkin ykkösenä ja hiihtoa nyt sen verran mitä kerkeää. Uinnista mulla tosin on enemmän pohjaa kuin juoksusta (lätkäaikoina jäähallin radan juokseminen joukkuekaveri selässä, rappustreenit ym vei aika hyvin kaiken maun juoksemisesta.. :D), vanha taso pitäisi olla saavutettavissa helpommin kuin uuden rakentaminen tyhjästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom