Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta tuota ylikuntoo varottava, mut eiköhä se hieman vaikeuta siihen joutumista ku viettää viikonlopun välillä huurteinen kädes :kippis1: . tuota 3-4km nyt alussa sit pidennän/kovennan tahtia! eiköhän nuo puijon portaat kesäl oo aika tutut ku reppuseläs pinkoo menee :rock:

Mollaatko meitä sählypoikia:lol2: :lol2:

Koululiikunnan numerot eivät nyt yleensä kerro paljoakaan, jossei numero siellä 7:n alapuolella ole. Riippuu pitkälti opettajasta kuten muissakin aineissa.

Eikä noista keskiarvoista näe paljoa muuta kuin hieman osviittaa siihen, mikä ko. henkilön kynnys oppia uusia asioita on. Ei se kuvaamataidon 10 tee kenestäkään hyvää sotilasta :)

Ööö ensinnäkin voisin alottaa tosta hyppytornista... Sieltä 12m korkeudesta EI todellakaan hypätä ilman vaijereita!!! Sehän on jo kuoleman paikka kun miettii, että kerrostalothan on jotai sitä luokkaa ( riippuu tietenkin mikä kerrostalo :D:D). Se hyppy sillä sotilaslaskuvarjolla vastaa 5 metrin pudosta vapaasti. Eli varjo on suunniteltu ja testattu tuota varten,, on laskettu että se on maksimi nopeus millä vältetään loukkaantumisia. Sitten se on tosiaan 2.0 jos näkee kaiken siitä terkkarin E-taulusta, itse näin myös ne pienimmät. Ja kun joku sanoi pidentävänsä lenkkejä loppua kohden, niin se on ehdottomasti väärä tapa!!! Aluksi pitkiä hitaita lenkkejä, jotta peruskunto kasvaa, ja loppua kohden lyhennetään ja juostaan nopeammin ja voi ottaa jopa sen rinkan sinne selkään... Ja tuolla liikunnannumerolla on jotain väliä, sillä tuttuni jolla yläasteella oli liikunnan numero 7 motivaation takia ei päässyt edes testeihin!

Ja kun madrooster kysäisi tossa että aikooko sotilasuralle, niin minulla se on kyllä pääsuunnitelmana. Armeijan jälkeen haen kadettikouluun ja toivotaan että pääsen!

Juu elikkäs mulla toi liikunnannumero on lukiossa ollut 10 enkä kyllä mielestäni hirveesti ole nähnyt sen eteen vaivaa... Sillon tällöin kehuu jotai ihan paskaa, että olipas hyvä syöttö ja on aina täysillä mukana niin kyllä se 10 sieltä napsahtaa...

Viimeksi muokattu:
Nii ja sellasta vielä, että kuulin eräältä isäni kaverilta, että hänen veljensä ei päässyt LJK:hon koska meni testeihin liian pitkissä hiuksissa :S Siellä oli joku joka niitä testejä veti sanonut että tänne ei mitään hippisivareita oteta :/ Luulin ensin itse tornariksi kun iskä kerto, mutta pakkohan se on uskoa kun se iskän kaveri kerto sen mulle :P

Katsovatko oikeasti yläasteen liikunnan numeroa, jos hakupapereissa on ne vaadittavat coopperit yms? Aika ihmeellistä.

Ja siihen lappuunhan täytetään viimeisimmän koulutodistuksen numerot eli juurikin yläasteen numerot? Rait? :) <--- hymiö

niin..mäkin oon miettiny että onko se lukion/amiksen joku jaksotodistus vai yläasteen päättötodistus se 'viimeisin' koulutodistus :/
Vois olla mieluummin yläasteen kun keskiarvo oli vielä 8 ku nykyää on vissii alle 7 :S (se on se motivaatio lukioon -.- )

Itellä oli ainakin hippisivaritukka testeissä ja pääsin sisään, niin ja sitten toi että sotilaslaskuvarjohyppy vastaa 5m vapaapudotusta, se vasta tornari onkin :D

Mik3 voisi mennä vaikka uimahalliin sinne viiden metrin torniin ja todeta että ei se alastulo vastaa viiden metrin vapaapudotusta. Taas veijoa näissä jutuissa.

Se hyppy sillä sotilaslaskuvarjolla vastaa 5 metrin pudosta vapaasti. Eli varjo on suunniteltu ja testattu tuota varten,, on laskettu että se on maksimi nopeus millä vältetään loukkaantumisia.

Juujuu tietenkään ei tule loukkaantumisia jos hyppy vastaa 5 metrin vapaapudotusta....
Sitten se on tosiaan 2.0 jos näkee kaiken siitä terkkarin E-taulusta, itse näin myös ne pienimmät.
Juueei... riippuu ihan taulusta, meidän koulun E-taulusta voi maksimissaan nähdä 1.4, jos näkee kaikki merkit.

Ja tuolla liikunnannumerolla on jotain väliä, sillä tuttuni jolla yläasteella oli liikunnan numero 7 motivaation takia ei päässyt edes testeihin!
tietenkin ne katsoo sitä viimeisintä liikuntanumeroa siitä lukion todistuksesta jos sitä vain löytyy

Juu elikkäs mulla toi liikunnannumero on lukiossa ollut 10 enkä kyllä mielestäni hirveesti ole nähnyt sen eteen vaivaa... Sillon tällöin kehuu jotai ihan paskaa, että olipas hyvä syöttö ja on aina täysillä mukana niin kyllä se 10 sieltä napsahtaa...

Ei todellakaan, ihan opettajakohtaista. Kaveri repäsee kympin tekemättä paljon mitään, kun taas joissain kouluissa tyylin yksi luokasta saa kympin...

Sillon tällöin kehuu jotai ihan paskaa, että olipas hyvä syöttö ja on aina täysillä mukana niin kyllä se 10 sieltä napsahtaa...

tarkoitinkin mitä meidän liikunnanopettaja vaatii, en vissiin missään vaiheessa väittänyt, ettei muualla olisi erilailla???? :S:SS:S

Juueei... riippuu ihan taulusta, meidän koulun E-taulusta voi maksimissaan nähdä 1.4, jos näkee kaikki merkit

Ööö...kysyin tästä meidän terkalta ja sanoi, että ei ole mihinkään terveystarkastukseen pätevä jos on E-taulu noin suppea :/ ??

Juujuu tietenkään ei tule loukkaantumisia jos hyppy vastaa 5 metrin vapaapudotusta....

No ei jos on uskominen ilmavoimien kaveriin, joka kävi koulullamme esittäytymässä viime vuonna ja kertomassa hieman armeijasta.. Hän väitti asian olevan noin, hän ei tietenkään asiasta varmaan parhaiten tiedä kun ei ljk:ssa palvele, mutta siitä on minua turhaa huomauttaa ja moittia :S

...Ja jos joku sanoo tuon 5metrin pudotuksen olevan liian suuri en sitten tiedä mikä on uskominen Discoveryn tekemään dokumenttiin navysealseista. Siinä kaverit kiipesivät 5 m korkeaan torniiin ja tuli alas niin että hupsista ja se näytti aika helpolta kun sen tekivät, ne ketkä sen osaa...

ja tuosta liikunnan numerosta vielä: Tiedän jopa niin ankaran opettajan että hän ei ole antanut elämänsä aikana liikunnasta kuin yhden 10 :S Ja sekin oli Veli-Mati Lindström...

5m hyppy kovalle maalle vetää jalat paskaksi aika sukkelaan. Tarkotit hyppyä 5 metristä veteen? Ei sillä, että ko. asialla mitään väliä olisi :)

Hyppy vastaa suurimmilla sallituilla tuulilla n.3,5m vapaapudotusta. Päävarjon vajoamisnopeus on 5m/1s joten älkää sekoittako asioita
T: 2 tänään laskuvarjojääkäriksi nimettyä

eiku ihan hiekalle sellaselle pehmeelle ranta hiekalle ne siin videos hyppäs ne jannut .. ja kierähti sillee iha oudosti siin maas.. :S

Käyn nyt 10. luokkaa, eli lukion jälkeen palvelukseenastuminen ajoittuisi vuoteen 2010. Onko turhan aikaista alkaa treenaamaan pääsykokeita varten jo nyt? Niin kauan, kun mulla on ollut tieto siitä että isänmaata(kuulostaapa juhlalliselta) pitää aseellisesti palvella, on ollut itestäänselvyys että se tehdään jotenkin muuten kuin menemällä matallimman riman alta. 12-vuotiaana sotilaan käsikirjan kannesta kanteen lukeneena nassikkana, tämä haave sitten kristallisoitui aikeeksi päästä utin jääkärirykmenttiin. Myös muita unelmia sotilasurasta oli, mutta ne ovat aikalailla haudattu.

Vain tämä jäi elämään, enkä näe vaihtoehdoissa muuta liikkumavaraa. Kuten kysyttyä, onko liioiteltua aloittaa harjoitteleminen jo nyt?

IMO koskaan ei ole liian aikaista aloittaa ja ko. tapainen päämäärä jota pitää oikeasti tärkeänä on parhaita kannustimia mitä löytyy. Kannattaa kuitenkin muistaa, että 2010 on vielä suht. pitkä aika ja vältellä kaikenmaailman loukkaantumisia ym. mitä joskus liian kova treenaaminen saattaa aiheuttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom