Lapsinero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jansku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep! Niin se vaan on toisille annetaan lapiolla ja toisille lusikalla! :itku:

Mulle ei järkeä annettu ja se näkyy, niin näissä meikäläisen vastauksissakin kuin tosi elämässäkin.
:D

Pitääkö tonne iltalehden sivuille rekisteröityy vai voiko ton jutskan kiertää jotenkin? kun ei pääse kattomaan tota juttua.

Originally posted by Tomba
Pitääkö tonne iltalehden sivuille rekisteröityy vai voiko ton jutskan kiertää jotenkin? kun ei pääse kattomaan tota juttua.

Pitää rekisteröityä mutta lysti on täysin ilmaista.

Pitää rekata, mutta se ei maksa mitään :)

PS. ei ihan tyhmä jätkä toi siinä jutussa, HUH

Hän teki gradunsa otsikolla Algebrallisen käyrän Jacobin monisto.

Nii-in...:itku:

Tyttöystävälle ei olisi aikaa. Minulla on ollut aika kiire näiden opintojen kanssa ja vakavampi seurustelu veisi monta tuntia päivässä.

Ei jeesus... en mä kyllä tommonenkaa pinko tahtois olla, mut jokainen valitsee omat polkunsa... Tuskin ees tietää mikä tötterö se siellä haarojen välissä on :lol2:

Mutta silti pitää nostaa hattua :thumbs:

Originally posted by Toraks
Tyttöystävälle ei olisi aikaa. Minulla on ollut aika kiire näiden opintojen kanssa ja vakavampi seurustelu veisi monta tuntia päivässä.

Ei jeesus... en mä kyllä tommonenkaa pinko tahtois olla, mut jokainen valitsee omat polkunsa... Tuskin ees tietää mikä tötterö se siellä haarojen välissä on :lol2:

Mutta silti pitää nostaa hattua :thumbs:

oon samaa mieltä, vaikka tyhmä en ookkaan:)

Nuorin tohtoriksi väitellyt taitaa olla 21-vuotias. Mukavaa tietysti että saadaan nuoria tutkijoita yliopistojen palkkalistoille mutta mitalin toinen puoli on sitten se että eihän nää kaverit osaa opettaa. On sen verran kokemusta akateemisista ympyröistä että tähän mennessä kaikki vähänkään hyvät opettajat ovat olleet lähemmäs 30-vuotiaita. Tutkijankammio ei anna riittäviä pedagogisia valmiuksia opetustoimintaan. Kuitenkin harmittavan monet yliopistojen opettajista ovat näitä ei-päteviä.

Joka tapauksessa hatunnoston arvoinen suoritus ja varmaan hieno akateeminen ura edessä!

:kippis1:

Tuskin tämän tyypin juurikaan tarvitsee "alentua" luennoimaan yliopistokursseja. Saanee tehdä omaa huipputason tutkimustaan vaikkapa akatemiatutkijana, yksityisessä firmassa, tms.. Näin ainakin minun mielestäni pitäisi olla, sillä opetukseen kykeneviä henkilöitä on paljon enemmän kuin tällaisia neropatteja.

Originally posted by protsku
Tutkijankammio ei anna riittäviä pedagogisia valmiuksia opetustoimintaan. Kuitenkin harmittavan monet yliopistojen opettajista ovat näitä ei-päteviä.

Tämä oli minullekin alussa melkoinen shokki kaupallisissa ympyröissä joillakin kursseilla oltuani/kursseja järjestettyäni ennen korkeakouluopintojani että miten orpoja luennoitsijoita korkeakouluista oikein voikaan olla.

Pahimmillaan joku flegmaatikko-narkoleptikko monotonisesti mumisee jostakin opuksesta itselleen kopioimansa luntit läpi samalla kenkiinsä tuijotellen ja suttaa kasan sotkuisia kalvoja tussilla muminan kylkiäiseksi.

Ei puhettakaan että olisi valmisteltu oikeasti kunnolla materiaalit etukäteen itselle tai osanottajille. Jos jotakin matskua löytyy niin se on yleensä jonkin kollegan 6 vuotta sitten laatima tiedoiltaan vanhentunut nippu, johon oma panos on ollut nimen vaihtaminen copyrightiin.

Vastaavalla menolla olisi yksityisellä koulutussektorilla saanut virsua hanuriin jo moneen kertaan. Täytyy toki muistaa mainita että positiivisiakin poikkeuksia on, mutta nämä innostavat luennoitsijat ovat surullisen harvassa joten mielummin melkein lukee asiat itse suoraan kirjasta.

Originally posted by Kime76
"Itse oppinut on ainut oppinut, muut ovat opetettuja" tulkitsen himo lukijankin opetetuksi.

Entäpä sellaiset lajit kuin klassinen musiikki tai vaikkapa lentäminen?

:D :D :D

Niin miten ne muuttaa tilanteen? Toiset osaa, toiset ei.

Itseoppinut lentäjä? Itseoppinut maailmanluokan kapellimestari? Come on, eiköhän näissä lajeissa mennä sen mestarin luo oppipojaksi vai tarttuisitko kylmiltään Boieng 747 puikkoihin? Pointtini oli siinä että aika monessa ammatissa pitää mennä sen koulutusjärjestelmän läpi ennen kuin voi alkaa hiomaan itsestään mestaria.

:)

Niin miten ne muuttaa tilanteen? Toiset ossaa, toiset ei...

No perhana, tämähän on hienoa. Kun olisin tiennyt että kaikki ihmisen taidot tulevat sisäsyntyisinä niin olisin skipannut kaikki koulut seurakunnan päiväkerhosta lähtien ja alkanut vaikka astronautiksi tai aivokirurgiksi suoraan kun muut menivät ekalle luokalle. :D Täytyy tosin sivuhuomautuksena mainita että jos tulee tarvetta vaikka kirurgin operaatiolla niin mielummin ehkä sittenkin menisin ihan opiskelleelle versiolle kuin itseoppineelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom