Lapset talentissa ym. tositv-ohjelmissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manni
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, mutta toisaalta kaupungistumisen yms. myötä harva edes tajuaa kuinka vapaata vapaa-aika parhaillaan voi olla. Jos lapsi diggaa jotain sporttia niin treenit varmaan tosi jees, mutta täysin ohjausta vailla oleva omaehtoinen touhuilu on kuitenkin kaikkein oleellisinta. Itse vartuin todella pienessä kylässä, ja täytyy sanoa että ei parempia puitteita voinut lapselle olla. En käynyt kertaakaan missään urheiluharkoissa, en millään leirillä, en missään ohjatuissa kuvioissa. Riitti, että on muutama lehmänpaskalta käryävä kaveri ja koskematonta lääniä niin maan pirusti. Eikä tää johda mihinkään junttiuteen, koska ei mikään estä myös lukemasta kirjoja ja keskustelemasta iskän kanssa planeetoista. Kannatan monimuotoista toimintaa, mutta en tajua ohjauksen tarvetta. Jotkut tyypit kävivät välillä jotain futista reenaamassa ja ilmeisesti ihan mukavaa hommaa, mutta eiköhän balanssi kannata pitää lapsilähtöisessä touhussa niin tulee monenmoista kehitystä - ei pelkästään yhteistyötaidossa vaan myös luovuudessa. Vieläkin ihmettelen niitä ala-asteen sällejä, jotka eivät koskaan itse keksineet mitään tekemistä. Tiedä sitten, onliko syy perimässä vai kasvuolosuhteissa.

Lapsia ei koskaan teeveeseen, saatana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, ei saatana. Minua on aina toisinaan ihmetyttänyt tämä porukka joka kiusaa itseään katsomalla talentteja sun muita tositeeveitä. Jos se on kerta sellaista hirveää paskaa niin eikö löydy voimia kääntää kanavaa tai vaikka siirtyä lukemaan Tex Willeriä. Mitä ihmettä te olette tehneet, että rankaisette itseänne katsomalla kerta toisensa jälkeen jo etukäteen hirveäksi kuraksi tietämänne ohjelman?
Kyseessä on melkein sama asia, jos väännätte ihan helvetin pahan hajuisen pyyttönin kaukaloon, niin kutsutteko kaikki kaikki kaverit ja kylän miehet siihen todistamaan, että onhan ihan vitun pahan hajuinen paska. Häh?
Teidän kannattaa nyt tehdä kuten me fiksut ja filmaattiset, katsotaan sieltä telkkarista vain niitä ohjelmia, mistä itse pidetään. Annetaan paremmasta tietämättömien apinoitten katsoa sitä talenttia ja muuta sontaa.

Nykyisin on esim. HBO:lla niin monta laatusarjaa ettei ehdi katsoa. Tartte enaa hukata aikaansa turhaan skeidaan. Eipa ole "telkkaria" tullut katsottua vuosiin, verkon yli vaan ne jutut mita haluaa tsekata milloin haluaa.

Teidän kannattaa nyt tehdä kuten me fiksut ja filmaattiset, katsotaan sieltä telkkarista vain niitä ohjelmia, mistä itse pidetään. Annetaan paremmasta tietämättömien apinoitten katsoa sitä talenttia ja muuta sontaa.

Tykkäsin sarkasmin takia. Kai se sitä oli?

Hieman ot-puolelle, mutta...

Hieman ihmetyttää, miksi erottelet täysin vapaa-ajan ja treeneissä käymisen? Miksei treenaminen voisi olla vapaa-ajan viettämistä? Omasta kokemuksestani penskana urheileminen kavereiden kanssa oli parasta vapaa-aikaa mitä voi vain olla.Tuskin noin nuorella treenit ovat sitä, että valmentaja karjuu vieressä naama punaisena samalla kun skidit läähättäen viimeisillä voimilla tekevät sadannen punnerruksen, jonka jälkeen vielä tuhat lämäriä maaliin ennen kuin saavat painella kotia kohti.

Nykyään on ilmeisesti olevinaan sellainen muoti-ilmiö, että vapaa-ajaksi määritellään vain telkkarin katsominen tai pleikkarin peluu kotona.

On se vapaa-aikaa toki. Mutta pitäisi sitä olla muutakin kuin vain toi urheilu. Itse olin pienenä kilpaurheilija, joten tiedän kuinka kivaa se toki oli mutta tuossa iässä treenejä ei ollut joka ilta. Lähinnä sitä yritin tuoda esille.. että tuntuu vaan tosi rankalta kun 8-vuotiaalla on treenejä joka ilta ja viikonloppuisin pelejä.. no kunhan kummastelen.

Aika "sairasta" tuo on. Tunnen minäkin suurta ylpeyttä kun meidän nelivuoias heittää trampoliinilla voltteja. No sensijaan että pistäisin sen johonki vitun talettiin, niin kerron siitä Isien ketjussa toisille Iseille. Ei sen kummempaa. Jotkut oppii jonkun temput ja toiset taas toisen, ei niitä nyt helvetissä minnekään telkkariohjelmaan tungeta.

Lapselle riittää että iskä on ylpeä, kehuu lastaan ja ottaa vaikka pari valokuvaa jota näytetään mummoille ja papoille.

Nyt joku näitä puolustava voisi oikeasti tulla avautumaan tänne. Vaikka voi saada vähähän paskamyrskyä mutta täällä voi sen tehdä lähes anonyymisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom