Langattomat kuulokkeet ja häiriöt

Mulla on uudet Philipsin kuulokkeet ja pari ekaa viikkoa ne toimivat ihan hyvin.

Kuulokkeissa on kaksi taajuusvaihtoehtoa ja kakkosella ne toimivat pari ekaa viikkoa ihan hyvin.

Nyt viime viikolla ilmeni sellainen vika, että kun kuulokkeet laittaa päälle niin hetki menee ihan hyvin. Pian alkaa kuitenkin kuulumaan voimistuvaa kohinaa joka tulee todella kovaksi, kunnes kuuluu poks ja sitten ei kuulu mitään.

Jos kuulokkeet laittaa uudestaan päälle niin taas ne toimivat hetken kunnes taas sanovat poks. Joka kertaa ne toimivat lyhyemmän aikaa kunnes lopulta virran pois ja päälle laittokaan ei auta.

Paristot olen vaihtanut, mutta ei auta, eikä ekojakaan oltu todellakaan käytetty kuin pari tuntia. Mitään häiriölähteitä en osaa nimetä. Ei ole meillä uusia sähkölaitteita tai mikään vempain uudessa paikassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on Sonyn langattomat ja tutulta kuullostaa. Eli jostain syystä jos kuulokkeiden oma volyyminsäätö on hiljaisella, niin kohinan kautta poikkaisee yhteyden. Itse olen tehnyt niin, että käännän kuulokkeiden äänet täysille ja säädään voimakkuutta tv:n kautta. Johtuneeko jostain signaalin heikkoudesta tms.

Sattuuko joku tietämään mistä johtuu helvetinmoinen pääkipu aina kun langattomilla kuulokkeilla kuuntelee? Joku 10 min menee hyvin mutta sitten iskee pääkipu. Sonyn kuulokkeet kyseessä. Volyymit pidän aina kohtuullisen pienellä, eikä nuo kyllä puristakkaan mistään kohti vaikka mulla iso pää onkin. Voiko tuo signaali olla niin voimakas että aiheuttaa pääkivun?
Eihän tässä uskalla kuunnella enää noilla kun iskee pian aivohalvaus!

Paljon noissa sun kuulokkeissa on ilmoitettu tehoiksi? Tuskin se yli 10mW on ja vielä 100mW:täkään ei pitäisi tuollaista aiheuttaa.

Itse aiheesta. Jos mahdollista niin kannattaa testata noita kuulokkeita vaikka jossain kaverin luona. Pari tapausta tiedän jossa esim. kerrotalon ikkunan vieressä oleva katuvalo/muuntaja aiheuttaa häiriöt noihin langattomiin kuulokkeisiin. Pahimmassa tapauksessa kodin loisteputketkin voivat aiheuttaa ongelma mutta yleensä vaaditaan järeämpiä putkia kyllä siihen.

Kuulostaa niin tutulta ja on todella ärsyttävä "ominaisuus". Aina säpsähtää kun tekee tuon ja muu ei auta kuin käyttää johtoja irti. Itsellä on ollut käytössä kahdetkin (Sony ja Sennheiser) kuulokkeet ja molemmat tekee tuota samaa. Ja ainakin kahdessa eri asunnossakin olen noita käyttänyt ja samalla lailla toimii molemmissa paikoissa. Ensi kerralla ostan varmasti langalliset kuulokkeet, sillä hermot menee noissa langattomissa.

Suurin ongelma on tuo taajuusalue jota nuo käyttävät. Samalla vapaalla alueella kun on kännykät, bluetooth, langattomat hiiret, WLAN:it ja jopa mikroaaltouunit... Ja muuntajat sun muut antaa lisäbuustia häiriöön. Eihän tukiasema ole ihan tv:ssä tai jossain muuntajassa kiinni?

Suurin ongelma on tuo taajuusalue jota nuo käyttävät. Samalla vapaalla alueella kun on kännykät, bluetooth, langattomat hiiret, WLAN:it ja jopa mikroaaltouunit... Ja muuntajat sun muut antaa lisäbuustia häiriöön. Eihän tukiasema ole ihan tv:ssä tai jossain muuntajassa kiinni?
Ei ole missään kovin lähellä. En ole nyt ehtinyt edes kokeilemaan vaikuttaako tuo äänenvoimakkuuden säätäminen.

Vaikuttaako tuo Bluetooth jo ihan niin, jos jokin laite on päällä, ilman, että sitä sinäsä käyttäisi?

Onko langattomista kuulottimista yleensäkään mihinkään, siis laadun puolesta. Pitäisi hankkia uudet kuulokkeet, lähinnä pelikäyttöön, niin onko ainoa järkevä vaihtoehto ihan normaalit johdolliset kuulokkeet?

Hifistelijöistä en tiedä, mutta omaan pelikäyttöön riittävän hyvät ja leffatkin katsoo. Jos nuo siis toimisi, sen puolesta puhuisi johdolliset. Ihan jotkut 50 euron markettikuulokkeet on mulla ainakin.

Alkuperäisellä kysyjällä vetelee patterit/akut viimeisiään.

Langattomat luurit soveltuu langattomaan käyttöön. :) Esim tietsikan ääressä päivystäessä ei luulisi johtojen paljon häiritsevän. Äänenlaatu noissa ei tod ole sama kuin langallisissa, vaikka olisi mitkä sennheiserit. Mulla on clas ohlsonista ostetut halpikset ja soveltuvat satunnaiseen tv:n kuunteluun ihan ok. Tosin naksuva mekaniikka vähän häiritsee.

Langattomat luurit soveltuu langattomaan käyttöön. :) Esim tietsikan ääressä päivystäessä ei luulisi johtojen paljon häiritsevän.

Tämäpä tämä, pelkästään tietokonekäyttöön tulisi varmasti hankittua kunnon johdolliset, mutta kun tarkoituksena olisi myös tuolla olohuoneen puolella pelailla, on johdot vähän ongelmallisia.

Alkuperäisellä kysyjällä vetelee patterit/akut viimeisiään.

Langattomat luurit soveltuu langattomaan käyttöön. :) Esim tietsikan ääressä päivystäessä ei luulisi johtojen paljon häiritsevän. Äänenlaatu noissa ei tod ole sama kuin langallisissa, vaikka olisi mitkä sennheiserit. Mulla on clas ohlsonista ostetut halpikset ja soveltuvat satunnaiseen tv:n kuunteluun ihan ok. Tosin naksuva mekaniikka vähän häiritsee.
Ekasta viestistä: Paristot olen vaihtanut, mutta ei auta

Ja tuskin 3 tunnin käyttö pienellä volyymillä vielä paristoja tyhjentää.

Monien langattomien kuulokkeiden lähetin sammuu automaattisesti. Se siis katkaisee virran silloin kun signaalia äänilähteestä ei ole tullut esim. minuuttiin.
Jos äänilähteen (esim.tietokone) äänenvoimakkuuden laittaa hiljaiselle, niin lähetin tod.näköisesti sammuu vähän ajan päästä ja kuulokkeista kuuluu pelkkää kohinaa. Kuulokkeiden laittaminen pois päältä ja uudestaan päälle puolestaan nollaa koko homman, ja käynnistää lähettimen uudelleen.

Itse omistan monia kuulokkeita, ja ihan tyytyväinen olen vivancon langattominn tv-käytössä. Ainoa häiritsevä tekijä ovat satunnaiset radiotaajuksien häiriöäänet, esim pieni kohina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom