Langattoman Airport verkon ihmeellinen maailma... PC ei suostu kiinni verkkoon...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Eli, Ostin aiport Expressin with airtunes. Macbookin kanssa palikka käyttöön ja langaton netti päälle Welhosta. Pc kyllä löytää verkon, ja kun yhdistän niin jotain dataa likkuu sisään ja ulos, mutta nettiin koneella ei pääse... Kun ostin Airportin juuri sen takia että saan myös Macbookin kiinni nettiin kotona niin on aika iso ketutus jos tämä ei kuitenkaan toimi. Käyttis PC:ssä siis XP ja SP2 on haettu... Aiportin hallintatyökalu ilmoitti kun yritin konfiguroida verkkoa pc:llä, virhekoodin -6753...

Auttakee

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mikä salaus airportissa? ja mitä salauksia pcn wlani tukee?

eka tulee mieleen jos esim airportissa on wpa2 ja pc:n wlanissa ei tukea sille...wpa2 tullut käsittääkseni suht hiljattain (nintendo wiissä moisen tuki jo on)

Mulla on ainakin Airportissa 128 bittinen WEP-salaus ja salasana on asetettu vielä 5 merkkiä pitkäksi eli pitäis olla täydellinen yhteensopivuus. PC:n kortti myös tukee sitä. Jos mulla on salaus päällä niin PC kyllä löytää ton langattoman verkon ja pystyy yhdistämään siihen, mutta netti ei silti toimi. Se ei pysty vastaanottamaan yhtään pakettia vaan kaikissa on joku CRC-Error. Yhellä kaverilla on myös sama ongelma joten et taida olla ihan yksin ongelmasi kanssa Tape. Eipä taida sittenkään olla tää Applen Airport Express ihan niin PC-yhteensopiva mitä ne väittää... :rolleyes:

joo eipä olis yhtään ihme että ei oliskaan niin yhteensopivia mitä väittää...

mutta sinäänsä tosi outoa koska ainakin olen käsittänyt että 802.11b/g/n on standardi ja kaikkien vehkeiden tulis toimia just niinkuin standardissa sanotaan... eli hyvin todennäköisesti vika on siinä valkosen lootan puolella...

joo eipä olis yhtään ihme että ei oliskaan niin yhteensopivia mitä väittää...

mutta sinäänsä tosi outoa koska ainakin olen käsittänyt että 802.11b/g/n on standardi ja kaikkien vehkeiden tulis toimia just niinkuin standardissa sanotaan... eli hyvin todennäköisesti vika on siinä valkosen lootan puolella...

Muistaakseni tuo Applen Airport on Wi-Fi certifioitu mutta onko tuo PC-kortti sitten sitä? Sehän ei tosiaan takaa vielä yhteensopivuutta vaikka b/g-standardia noudattaisi. Wi-Fi certifoitu tuote takaa sitten paremman yhteensopivuuden vaikka ei sekään 100% varmuutta tuo.

Ihan alkuun kannattaa koittaa ilman salausta saada tuo yhteys toimimaan. Lisäksi kannattaa vähän vaihdella sieltä AP:n päästä kanavaa jos se auttaisi.

edit: WPA2 on Wi-Fi tuotteissa ollut pakollinen maaliskuusta 2006 asti.

Mulla on ollut vähän vastaava ongelma iMacin kytkemisessä LinkSysin purkkin WLANiin WEP-salausta käyttäen. Itse en ongelmaa ratkaissut, koska käytännössä pöytäkone on kuitenkin parempi pitää langallisessa verkossa. Olen myös kavereilta kuullut vastaavaa. Toisilla toimii toisilla ei.

Tuli mieleen että voisikohan kyse olla koneen ja langattoman purkin välisestä merkistöerosta. Jos esim. WLAN-purkissa ja koneessa on käytössä eri merkistöenkoodaus (esim. ASCII vs Unicode) voisi periaatteessa salasanasta laskettu Hash-koodi (tai vastaava) erota. Vaikka merkit ovat samat niiden binääriesitys on eri... Tämä vain ajatuksena enkä todellakaan ole varmistanut tuota millään tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom