langaton lähiverkko xp<-->vista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu
Auttakaa nyt perkele.

Oon 6tuntia säätäny noiden kanssa ja ei nyt loppu ideat.

Eli, tarkoitus on saada lamgaton lähiverkko mun pöytä koneen ja kannettavan välille. Kannettavassa vista ja pöytäkonessa xp

Oon saanu jopa netin toimimaan molemmissa, mutta en löydä koneita mitenkää toisen koneelta, eli verkkoympäristössä ei näy mitään muutaku oma kone, mulla Kone1, ja kannettavassa sitte kone2.

Oon koittanu usb tikulta asentaa ohjeiden mukaan, asentanu xp_hen ton lltd protokollan mut ei onnistu. tiedostojen ja tulostimien jako on käytössä, samat työympäristöt on.

zyxel modeemi on siis ja siinä dlink reititin.

Osaako kukaan? oon lukenu ja kuullu et vista-xp hommissa on ollu muillaki ongelmia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkas sattuikaan.. yritin tänään samaa. Kotikone xp ja läppäri on macbook.Modeemi telewell.Miten saan koneet ymmärtämään toisiaan? Yritin xp:stä asentaa kotiverkkoa ym. mutta ei mitää apua.
Mac kyllä löytää windows verkot töissä ja muutamassa paikassa muualla ja vielä liittyykin niihin ilman ongelmia.

Hieno juttu jos joku osais auttaa.

Ootkos kokeillu manuaalisen ip:n avulla? Eli meet nettiasetuksiin (vista) ja vaihat Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) kohdan asetuksista Use the following ip address ja IP kohtaan 192.0.0.69 vaikkapa. Sit vaan klikkailet subnet maskia ja siihen pitäs ilmestyä lukemia. Ja alin kohta anna olla niinkuin se on eli use the following dns server addresses. Sit vaan Ok:ta.

Toiselle koneelle (XP) teet saman homman mutta eri päätteellä, eli tuon 69 tilalle vaikka 99. Kokeiles toimiiko sitten ja näkeekö koneet toisensa. Lanihommissa tuo auttaa lähes aina. Ja tietojensiirtovälineenä DC++:ssaa johon teet oman hubin niin jo kulkee.

F-Secure jos on koneessa niin se aiheutti kerran iha vituttavan ongelman, ei auttanut vaikka sulki koko ohjelman, piti joku yksittäinen napukka käydä ruksimassa tjs... Ei siis päässyt lähiverkkoon se kone kun f-secure oli asennettu.
verkkokortti_vista2.jpg

Törmäsin sellaiseen F-securen ominaisuuteen, että jos on F-securen palomuuri käytössä Vista-koneessa, niin Xp-koneet ei näy Vista-koneeseen. Piti tehdä palomuuriin jotain omia sääntöjä, ennenkuin alkoi toimimaan, en kyllä enää muista mitä sääntöjä.

Samoin oli ongelmaa saada Macista yhteyttä Xp-koneeseen jossa oli F-secure. Kun kokeilin ottaa F-securen palomuurin pois päältä, alkoi yhteys heti toimimaan.

Tällä hetkellä toimii kotiverkko oikein hyvin, käytössä kaksi Vista-konetta ja kaksi XP-konetta joista toinen toimii digi-tv tallentimena jonka levyjakoihin pääsee muista koneista kiinni. Kahdessa koneessa on F-secure, yhdessä Norton ja yhdessä Comodo.
F-secure on ainoa joka on aiheuttanut ongelmia.

Siiis ei ssaatana. Nyt sain toimimaa jokseenki nää mut nyt bitcomet tai utorrent ei tomii enää kunnolla, valittaa palomuuri/reititin häiritsee verkkoliikenettä, tai siis kuunteluportti ei ole auki, osasin aukasta sen sillonku oli vaan tää pyötäkone, mut ilmeisest toi kannettava sekotti koko hommat. oon pistäny ipt pysyväksi yms.

Törmäsin sellaiseen F-securen ominaisuuteen, että jos on F-securen palomuuri käytössä Vista-koneessa, niin Xp-koneet ei näy Vista-koneeseen. Piti tehdä palomuuriin jotain omia sääntöjä, ennenkuin alkoi toimimaan, en kyllä enää muista mitä sääntöjä.

Samoin oli ongelmaa saada Macista yhteyttä Xp-koneeseen jossa oli F-secure. Kun kokeilin ottaa F-securen palomuurin pois päältä, alkoi yhteys heti toimimaan.

Tällä hetkellä toimii kotiverkko oikein hyvin, käytössä kaksi Vista-konetta ja kaksi XP-konetta joista toinen toimii digi-tv tallentimena jonka levyjakoihin pääsee muista koneista kiinni. Kahdessa koneessa on F-secure, yhdessä Norton ja yhdessä Comodo.
F-secure on ainoa joka on aiheuttanut ongelmia.

Mulla oli sama ongelma, mäkkiin en saanu vistasta yhteyttä F-Securen takia. Tässä on kuitenkin ohjeet siltä varalta, jos threadin aloittajalla on f-secure tai jos jollain muulla on samaa ongelmaa.

1. Tuplaklikatkaa F-securen logoa kellon vierestä, oikealla alhaalla.
2. Valitkaa pääsivulta kohta "Internet suojaus".
3. Klikatkaa "Lisäasetukset" sivun alakulmasta.
4. Klikkatkaa vasemmalla puolella olevasta listasta kohtaa "Palomuuri".
5. Valitkaa "Säännöt" -välilehti, ja sieltä valitkaa "Lisää".
6. Säännön tyypiksi valitkaa "Salli" ja nimeksi esim. Lähiverkko, valitkaa "Seuraava".
7. Valitse "Mukautettu" ja klikkaa "Muokkaa". Tyypiksi valitse IP-alue ja laittakaa
siihen lähiverkon IP-osoitteistus (yleensä esim. 192.168.0.1 - 192.168.0.254 /
selviää kun menee "Käynnistä" -> "Suorita" -> " CMD " ja ok -> " ipconfig " ja
enter), klikatkaa "Lisää" ja "OK". Valitkaa "Seuraava".
8. Sääntölistalta laittakaa valinta kohtiin "All IP Traffic". Klikatkaa ?-kohtaa
tietokone ja maapallo kuvakkeiden välissä kunnes se muuttuu kaksisuuntaiseksi
nuoleksi (<->). Valitkaa "Seuraava".
9. Säännölle ei ole tarpeellista luoda hälytyksiä, valitkaa "Seuraava".
10. Tarkistakaa että asetukset ovat oikein ja valitkaa "Valmis".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom