Landepaukut Stadissa / Stadilaiset landella -kommelluksia

Kaveri tuli Helsinkiin junalla, ja koska oli kuuma kesäpäivä, hän päätti nauttia virvokkeita jahka sopiva baari löytyisi. Kaveri lähti rautatieasemalta tallustelemaan, meni Manskun yli ja jatkoi Simonkatua pitkin. Äijä löysikin baarin Simonkadun päästä ja painui muitta mutkitta sisään. Ovella totesi, että mahtaa olla jokin taiteilijapaikka, mutta eipä sillä väliä koska tiski löytyy ja sieltä saa kaljaa. Olutta särpiessä viereiselle jakkaralle työntyi vieras häiskä joka muitta mutkitta alkoi tekemään kaverin kanssa tuttavuutta. Kaveri vastaili kysymyksiin niitä näitä kunnes kyselijä uteli, että mitä kaveri tekee työkseen. Kaveri vastasi olevansa armeijassa, jolloin tämä toinen sälli hiukan äimistyi ja hetkisen tauon jälkeen kysyi: "ai, entä milloin sä sitten huomasit olevasi homo?" Nyt oli kaverin vuoro äimistyä, ja siihen kyselijä totesi "sä et sitten huomannutkaan että tämä on homobaari". Kaveri myönsi asian näin olevan, joi oluen loppuun ja poistui paikalta.

Jees, tämä tapahtui 7-8vuotta sitten, mutta onneksi nykyään DTM:ssä kehtaa heterotkin käydä ilman pelkoa leimaantumisesta :love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tengo sanoi:
Tuulipuku perheen poika Ison Omenan Prismassa:

"Ois pitäny ottaa kaikki rahat mukkoo ois voinu ostaa Gameboy Adavanssen!"

Kyllä noi maalaisetki vedättää stadilaisia. Olin Savossa töissä ja kyllä joskus olisi ollu savo-suomi sanakirja ihan paikallaan.

Savolaiset tietää itsekkin, että kun savolainen puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle.

Memento sanoi:
-kaveri2: Löytyyks teillä makkarasatsia, tai jotain semmosta?
-myyjä:siis mitä?

Jopas oli myyjä, varsinainen asiakaspalvelun kukkanen. Tässä se juntti on selvästi tarjoilija, mitä menisit itse tilaamaan burger kingistä? Bigmäkkiä? Entä jos hienossa ranskalaistyylisessä ravintolassa kysyisit tarjoilijalta viinisuositusta ja tarjoilija kysyisi: "siis mitä?"

D.Yates sanoi:
Jopas oli myyjä, varsinainen asiakaspalvelun kukkanen. Tässä se juntti on selvästi tarjoilija, mitä menisit itse tilaamaan burger kingistä? Bigmäkkiä? Entä jos hienossa ranskalaistyylisessä ravintolassa kysyisit tarjoilijalta viinisuositusta ja tarjoilija kysyisi: "siis mitä?"

No jos listalla on kaikki ruoat mitä mäkki myy niin enpä kyllä tiedä miksi pitäisi tilata joku makkarasatsi, mutta ehkäpä tuosta mäkissä käymisestä on saattanut tulla itsestäänselvyys vaikka harvemmin siellä tulee kuitenkaan käytyä.

aisman sanoi:
No jos listalla on kaikki ruoat mitä mäkki myy niin enpä kyllä tiedä miksi pitäisi tilata joku makkarasatsi
No jos joku kuitenkin päättää tilata makkarasatsin, niin enpä kyllä tiedä miksei myyjä voisi yrittää silti olla kohtelias. Mutta ehkä se olisi liian "maalaista" :)

D.Yates sanoi:
Jopas oli myyjä, varsinainen asiakaspalvelun kukkanen. Tässä se juntti on selvästi tarjoilija, mitä menisit itse tilaamaan burger kingistä? Bigmäkkiä?

No arvaa, miksi se on mäkkärissä kassana?

Taha sanoi:
No arvaa, miksi se on mäkkärissä kassana?
Teknillisestä korkeakoulusta valmistunut kysyy:
- Miten tämä toimii?
Filosofisesta tiedekunnasta valmistunut kysyy:
- Miksi tämä toimii?
Oikeustieteellisestä tiedekunnasta valmistunut kysyy:
- Jos tämä ei toimi, kenet kannattaa haastaa?
Kauppakorkeakoulusta valmistunut kysyy:
- Paljonko tämä maksaa?
Ammattikorkeakoulusta valmistunut kysyy:
- Ja hampurilaisen kanssa tulee iso kokis, vai?

Okei, ehkä vähän :david: -juttu.

lej sanoi:
Teknillisestä korkeakoulusta valmistunut kysyy:
- miten saan jonkun muun tekemään työni(toisinsanoen insinöörin) kun en itse osaa?
Filosofisesta tiedekunnasta valmistunut kysyy:
- voisinko jäädä suoraan eläkkeelle kun en töitä kumminkaan saa?
Oikeustieteellisestä tiedekunnasta valmistunut kysyy:
- vittuaks mua kiinnostaa kunhan saan rahaa!!!
Kauppakorkeakoulusta valmistunut kysyy:
- on se nyt kumma kun kaikki ammattikorkeatyypit vie työt ja saa nykyjään jo samaa palkkaakin?
Ammattikorkeakoulusta valmistunut kysyy:
- meillä työllistymisaste korkein kolulutusta vastaaviin töihin mistäköhän johtuu?
Okei, ehkä vähän :david: -juttu.

:rolleyes:

Kaverin tuttu pääsi stadiin töihin johonki pikkuliikkeeseen. Sitten eräänä päivänä tää mun kaveri kävi morjenstamassa tätä kaveriaan ja kysyi että missä sä oot töissä? Tuore stadilainen vastasi että "mä oon duunissa töissä".
--> luuli että paikan nimi oli duuni ku kaikki sano että mennään duuniin..
öhö öhö vähä matti nykänen juttu, mutta mikäpä siinä :david:

Nolona ja häpeillen kerron oman juntti-stadissa kokemukseni.. Ööh.. noin 16 vuotta sitten muutin nuorena jannuna Rovaniemeltä stadiin... No joo, siellä oli muitakin rollosta muuttaneita iso kööri ja tapana oli silloin tällöin kokoontua prunnissa (oliko se nyt tämän niminen baari? muistaakseni oli) No minä tuoreena maalaisena ihmettelin ku itse Simo Rantalainen oli narikassa.. No nuorelle juntillehan tässä riitti ihmettelemistä ja pikkupäissään ja asiasta innostuneena kailotin pöytäseurueelle että "näittekö! tuolla oli Simo Rantalainen narikassa!" --> tuli hiljaista ja yks totes säälittävällä näsä äänellä "ihanko totta?" ja päälle remakka nauru.. oli mulla vähän :david: olo mutta mitäkö sitä ei juntille tapahtuisi..

kävin tuossa viimeksi edellisenä kesänä moikkaamassa paria kaveria helsingissä.Kyllähän siellä välistä sai ihmeissään katsella meininkiä,mutta en onneksi päässyt mogailemaan pahemmin :D tosin yksi tapaus jäi mieleeni:odoteltiin siinä jossain pysäkillä dösää(niinku teillä on tapan sanoa :hyper: ),sitten kysäsin milloin tämä "dösä" oikeen saapuu?vastaukseksi sain noin 15min.hetken aikaa olin hiljaa ja kysyin uudestaan kuinka pitkä matka tästä pysäkiltä olisi päätepysäkillemme?matka oli kuulema vajaa 1,5km...siihen heitin sitten että mitäs me tässä sitten odotellaan..lähetään kävelemään.sain vähän tyhmiä katseita porukalta :rolleyes: reissun jälkeen minulle valkeni ettei stadilaiset kävele metriäkään jos ei ole pakko..sinänsä ihme juttu,kun täällä landella hilipastaan tuommoset matkat juoksujalakaa eikä jiähä mittään linkkua oottammaan.. :lol2: tuolla matkalla sain myös lisänimen antti tuisku murteeni puolesta :D herätin myös positiivista huomiota neitosten keskuudessa huolettomalla maalaispoika olemuksellani kun hietsus oltiin keitolla ;) varma pesä :rock:

Pari vuotta sitten oltiin menossa kavereiden kanssa Hietsuun ottamaan aurinkoa ja mukana oli yksi tyyppi Jyväskylän kupeesta. Tämä Jyväskylän poika halusi käydä jossain ennen rannalle suuntaamista ja sovittiinkin, että hän tulisi perässä Hietsuun. Me muut päästiin aika nopeasti rannalle, mutta tätä kaveria ei näkynyt eikä kuulunut pariin tuntiin. Kännykkään tämä tyyppi ei myöskään vastannut. Vihdoin tämä sankari saapui Hietsuun ja me sitten alettiin tenttaamaan missä hän oli viipynyt. Eipä me mitään saatu tästä tyypistä irti, mutta myöhemmin hän paljasti mikä viivytti. Hänelle ei ollut ihan täysin selvinnyt, että Hietsu on Hietaniemessä vaan hän luuli uimarannan olevan Hietalahdessa. Kaveri oli sitten kävellyt ristiin rastiin kaivarin ja Ruoholahden välimaastossa etsien uimarantaa. Sanoi vähän ihmetelleensä, että miten jossain telakoiden keskellä voisi olla uimaranta.

On se vaan saatanan kumma kun helsinkiläiset eivät osaa & pysty syömään mitään muuta kuin hiton hampurilaissoopaa.
Tapahtui tässä pari vuotta sitten kesäloma-aikaan Joensuussa.
Kadulla minut pysäytti n 35-v mies. Äijä huitoi käsillään tuulimyllymaisesti ja kailotti suuren ääneen. Kyseli että "mis tää o hesburgeri? Onx tää missää hesburgerii? Pitää päästä syämää, me o koko bäivä ajettu hesast tänne ja o hirvee nälgä!.
Hieman ihmetytti tämmöinen mölyäminen keskellä Kauppakatua. Vihjaisin ja viittasin kadun toiselle puolelle, missä onpi "mäkki". Se ei äijän pennuille kelvannut. Molemmat pikkupirut huusivät kilpaa "hese! hese! hese!".
En jaksanut enempää ohjastaa nälkäisiä stadilaisia. Kuolkoot nälkään saatanat!

Kun kerroin tapauksesta helsinkiläiselle opiskelijakaverilleni, niin tämä hiljeni hetkeksi, ja väitti sitten minun asioineen turkulaisten kanssa, jotka vain esittivät helsinkiläisiä.

En nyt ihan maalaisena mutta pienemmän kaupungin kasvattina odottelin bussia jossain päin Helsinkiä. Puoli tuntia pikkupakkasessa odoteltuani näin helpotuksekseni bussin tulevan. Seisoin katukiveyksellä toivorikkaana ja bussi lipui hiljalleen ohi. En ollut hoksannut ettei se riitä että seisoo pysäkillä jalkakäytävän reunassa odottavan näköisenä, vaan että pitää myös viittilöidä bussille. Onneksi seuraava bussi tuli pian.

Luonto tikanpojan puuhun ajaa.

Löre sanoi:
O Äijä huitoi käsillään tuulimyllymaisesti ja kailotti suuren ääneen. Kyseli että "mis tää o hesburgeri? Onx tää missää hesburgerii? Pitää päästä syämää, me o koko bäivä ajettu hesast tänne ja o hirvee nälgä!.

Kun kerroin tapauksesta helsinkiläiselle opiskelijakaverilleni, niin tämä hiljeni hetkeksi, ja väitti sitten minun asioineen turkulaisten kanssa, jotka vain esittivät helsinkiläisiä.

Murre ainakin viittaisi Turguseen.. jos tämä oli sarkasmia niin sille hymiö :)

Löre sanoi:
On se vaan saatanan - - nälkäisiä stadilaisia. Kuolkoot nälkään saatanat!

Kyl ne oli Turkulaissii :nolo:

En tiä kuuluisko tää postaus tähän thrediin, mutta pistänpä kuitenkin.
Suomessa kun oon tottunu, että bussille heilutellaan kättä, että se pysähtyis, ni tietysti saman tein Kanadassa ollessani. Heiluttelin kättäni oikein urakalla, ja kaikki katto kun vierasta sikaa. Myöhemmin selvis, että bussit pysähtyy aina, jos pysäkillä on porukkaa.

Ja toinen oli, kun istuin siä bussissa ja mietin, että miten tän saa pysähtyyn oikeella pysäkillä, kun ei missään näkyny STOP-nappuloita. Pari ekaa reissua meni panikoidessa, ennen kuin tajusin, että ikkunan vieressä kulkee vaijeri, jota vetämällä saa bussin pysähtyyn oikeella pysäkillä.

:nolo: blondi

joskus intissä oltiin leirillä ja hesalainen kaveri alkoi sytyttämään kaminaa. Hän otti yhden puukalikan käteensä, sytytti sytkärin toisellä kädellä ja pistin sen kalikan alle..
mä kysyin: -mitä teet?
kaveri vastasi: -miltä näyttää, sytytän kaminaa

Kymmenen vuotta sitten saavuin ensimmäistä kertaa yksin Helsinkiin - vain huomatakseni, etteivät sätkävehkeet, isosiskon vanhat farkut ja Leningrad Cowboys -paita olleet Assemblyillä aivan se _kuumin juttu_

Linja-autoaseman kahvilasta sain häädön vietyäni sinne vahingossa omaa limonadia. Myöhemmin keplottelin itseni takaisin sisälle ja nukahdin nurkkapöytään.

Reissun jälkeen oli todella mukavaa palata takaisin kotiin Savoon. Eräs mielenvikainen pedofiili oli poissaolessani polttanut paikallisen vanhustentalon. Liikutuin syvästi: "Tämä on kuitenkin minun kaupunkini..."

:jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom