Land Rover - Freelander 2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Lantikoista ei ole liiemmin keskusteltu kuin ohimennen. Avaan nyt threadin tälle huokeimmalle Freelanderille erikseen, koska painii täysin eri hintaluokassa Range Roverin ja Discoveryn kanssa.

En olisi moista autoa koskaan edes ajatellut ennenkuin suurin idolini Mike sitä mainosti jossain threadissä ja suositteli koittelemaan. Mitä enempi tuohon tutustuu, sitä enemmän se alkaa kiinnostamaan.

2011-Land-Rover-Freelander-2-Photo_3.webp

Upea auto! :kuola:

Foorumin mukaan tyyppivikoina olisi pitkälti samoja kuin Bemareissa ja Audeissa:
http://roverfriends.fi/foorumi/index.php

Mike voisi tuupata kuvan tai pari omasta hienon värisestä versiostaan.

Mitä kannattaa ottaa huomioon? Automaatti vai manuaali? Lasivakuutus ehdoton, tuulilasi samoissa hinnoissa Bemarin lasien kanssa, eli 1500 euroa.

Aika jonkinsortin sanallinen arvostelu josta ainakin selviää kivasti eri varustelutasot:
http://www.ajovalo.net/Koeajot/Freelander.html

Aika hurjat kehut saa ETUvetoinen versio tuosta:
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu/video/start-ensikoeajossa-etuvetoinen-land-rover

Tuossa hyvä arvostelu:
http://auto.fi.msn.com/page.php?page_id=6&td_id=200800014
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Videota:



Liekö tuo tottakaan? :kuola:
Toi on melkein kuin meidän mökkitie :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Varusteina on perushuttua, parkkitutkat, automaattiset sähköpeilit, tuplaxenonit, Alpinen hifit, hands free, puolinahat, sähköpenkit jne. Sähköpenkkien sijaan olis kyllä ollut kiva, että edellinen omistaja olis ottanut kattoluukun. Kattoluukku on aina plussaa. Mä pitkään olin kelannut joko Touareggia tai Freelanderia, yllätyin kyllä positiivisesti lantikasta, vaikka eipä olis perseelleen mennyt volkkarillakaan, se on upea auto.

Alpinen lisävarusteena saatavalla hifi-setillä ei popitella mitenkään mielettömästi. Vaikka siinä on 400 kaiutinta ja subbari, niin yleissoundin ollessa varsin hyvä, ei subissa riitä kuitenkaan potkua äänenpaineen osalta, vaan kompressointia tapahtuu kovasti kun pistää nupit kaakkoon. Olenkin miettinyt, mistä sais vaihdettua vahvistimen subille, se ei meinaan mikään iso ole tuolla perässä tällä hetkellä. iPhone meni nätisti Alpineen BT:llä ja hands free on laadukas kummassakin päässä.

Navista ei siis kannata maksaa, vaan iPadia vain konsoliin, on meinaan Navigonin softalla aika ylivoimainen perusnaveihin verrattuna + siellä on sitten spotifyt ja nettiyhteydet aina pelissä.

lantikka.webp

296986_10150368015412241_670657240_8073886_652955481_n.webp

285360_10150275473177241_670657240_7402372_1507271_n.webp
 
Sulla vaikuttas siis SE-mallilta. Käytettynä minä tommosta olen katsellut, alle 30ke pitää maksaa. Eli just joku -08 100tkm ajettu SE Automaagi vois sattua haarukkaan.
 
Enpäs muuten tiennyt, että Haldexilla nelari toteutettu, koska aikaisemmin Hondassa niin oli ja tämän neliveto on täysin eri planeetalta. En missään vaiheessa ole huomannut, että vain etupyörät vetäisivät kun Hondassa takapyörien mukaantulo oli selvästi havaittavissa. Tosin Hondan neliveto on kusetusta, se on käytännössä etuvetoinen jos luistonesto on päällä, takarenkaat kun lähtevät mukaan etupyörien sutiessa, mutta luistonesto estää sutimisen, joten takarenkaat eivät koskaan tule mukaan. Tämän huomaa aivan hullun helposti talvella lumella kun pistää kaasun pohjaan, siinä on parin sekunin viive kun takarenkaat alkaa rullaamaan ja sen huomaa miten auto kiihtyy sitten paljon nopeammin. Takarenkaiden pyöriminen tuntuu Hondassa pienenä tärinänä kun ne nappaa kiinni yhtäkkiä. Luistonesto päällä tuota ei tapahdu koskaan.

Lantikassa taas on ihan sama milloin lämän pistää pohjaan, välittömästi neljä pyörää vetää ja pienessäkin mutkassa kerkeää korjaamaan liikettä, jos korjaa yli, niin tekniikka heittää omat systeemit peliin ja oikaisee. Saa myös pois päältä jos pakko on.
 
Discoveryssä on ainakin todella hyvä automaatti, liekö sama seitenpykäläinen mitä bemareissa, että automaattia voi kyllä suositella varauksella jos freelandereissa on sama. Automaatti on ehdoton imo.
 
Kaverilla on -08-mallinen Friikku, jolla on nyt ajettu jo reilut 200 tkm. Siinä on ollut muutama isompi vika. Etupään pyörien ripustukset ja laakerit on laitettu uusiksi jo pari kertaa. Ekalla kerralla meni onneksi takuuseen, mut tokalla kerralla tuli reilu tonnin lasku. Pari kertaa on ollut ongelmia sähköjen kanssa, jolloin autoa ei ole saanut käyntiin, vaan se on pitänyt viedä hinurilla korjaamolle. Kaveri on kuitenkin ollut varsin tyytyväinen autoon.

Niin ja tossa -08 mallissa ainakin on 6-vaihteinen tomaatti.
 
Kuulostaa vähän first world problemilta tää Hupen auton osto. Niin paljon rahaa, ettei tiedä minkä auton ottais. ;)

Osta avensis.
 
Se edellisen korimallin Discovery oli kyllä niin paska, että sitä ei toivoisi kenellekään. Toivottavasti ovat kehittyneet aikojen saatossa...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heikki, hyvä esimerkki oivallisesta nelivedosta, vaikka kaikki pyörät sutii, hakee tekniikka kuitenkin akviitisesti pitoa / rengas. Toi osoittaa vain auton olevan ihan vitun hyvä pidoltaan. Saati sitten mihin noi kykenee maastossa.

[video=youtube_share;AEd4qdvN8_U]http://youtu.be/AEd4qdvN8_U[/video]

[video=youtube_share;STt7DmJeeVc]http://youtu.be/STt7DmJeeVc[/video]
 
Aika harva Suomalainen ostaa tuollasta uutta katumaasturia että sillä lähdettäis mettään mönkimään, kyllä siihen hommaan löytyy aivan eri vehkeet. Totuus taitaa olla että
paremmin maastossa menevän auton saa muutamalla tonnilla, jos kriteerinä oikeesti on maasto ominaisuudet.
 
Niin, nelivetosysteemi toimii kyllä oikein hyvin. Rengasvalinnalla on erittäin suuri merkitys maastossa etenemiseen. Slikesejä ei kannata näihin nelikkohin asennella (kuten lähettämässäni linkissä), jos meinaa vähänkin ajella hankalammissa paikoissa.
 
Aika harva Suomalainen ostaa tuollasta uutta katumaasturia että sillä lähdettäis mettään mönkimään, kyllä siihen hommaan löytyy aivan eri vehkeet. Totuus taitaa olla että
paremmin maastossa menevän auton saa muutamalla tonnilla, jos kriteerinä oikeesti on maasto ominaisuudet.

etenemiskyky sohjossa, lumessa ja mudassa + tila + maavara oli mun kriteerit kun ostin tojon. Metsään en kyllä viiti tuolla uudella autolla lähteä mönkimään ja metsästys hommia varten on toinen maasturi.
 
Mitenkähän varaosien saatavuus/hinnat näihin vehkeisiin? Ei taida ihan Fixukselta löytää osia jos jotain öljynsuodatinta kummoisempaa tarvitsee...
 
Mitenkähän varaosien saatavuus/hinnat näihin vehkeisiin? Ei taida ihan Fixukselta löytää osia jos jotain öljynsuodatinta kummoisempaa tarvitsee...
Mitäs kaikee meinaat ite alkaa vaihteleen? Kyllähän noi kannattaa jättää huoltoliikkeille kun niissä kilsahuolloissa vaihdetaan anyways sitä sun tätä.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom