Laji ehdotuksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
japani sanoi:
Kiva kun täältä löytyy "tietoa".. Ihan mielenkiinnosta, viitsitkö kertoa kuka Combatissa vapaaottelua opettaa?

No olisit itse heti oikaissut, kun tunnut paremmin olevan ajan tasalla... ;)

Eli Combatin lipun alla aikoinaan vapaaotellut ja ohjannut Tilles lähti sinne GB-Gymille muiden nättien poikain kanssa temuamaan.

Muuten, eikös tuo Combatin etusivulla monilukuisia mestaruusvöitään heiluttava thaikku ole itse Jomhod, joka ei myöskään enää Combatilla opeta?

jomhod ei mielestäni opeta enään combatilla mut ainaski opettaa kaapelitehtaal...

BigBucks sanoi:
jomhod ei mielestäni opeta enään combatilla mut ainaski opettaa kaapelitehtaal...
Juuh, tuli taasen Suomeen ja vetänyt tiistaista lähtien reenejä(seurahan on King of the Ring). Kyllä Anterokin hyvät treenit vetää, ei siinä mitään, mutta Jomppa vetää paremmat =)

Tulipa mieleen, että jujutsu vyökokeessa kun oli hokutoryu-ottelua, eli full contact matsia, ni kyllä pärjäsi suhteellisen hyvin voimakkailla alapotkuilla ja polvipotkuilla sekä nopsilla potkuilla päähän sellaisia kavereita vastaan jotka halusivat viedä matsin mattoon nopeasti. Toki saivat aina lopulta minut mattoon(ja silloin mua vietiin, kovin kevyt ja taitamaton kun olen). Ja vielä offtopiccina mainitsisin, että tommonen hokutoryu matsi on kyllä kivaa puuhaa =)

reino sanoi:
Välillä tuntuu että näissä keskusteluissa mattolajien taktiikka nähdään melko yksioikoisena, eli "otan kiinni ja vien maahan".

Kyllä ne vääntölajien jätkätkin on usein varsin vikkeläjalkaisia, ja monissa mattolajeissa painotetaan paljon myös pystypainiosuutta.

Juu, varmasti pitää paikkansa. Itsekin tulee turhan helposti niputettua mattolajit pelkästään mattolajeiksi. Itse asiassa aika harva laji taitaa keskittyä vain yhteen osa-alueeseen (ainakaan jos tarkoituksena on opettaa itsepuolustusta urheilun sijaan).

Kysymys kannattaa ehkä asettaa niin, että mikä laji tarjoaa hyvän paketin, eli sisältää kaikkea tarpeellista ja painottaa asioita oikeissa suhteissa. Vääntämistä ei toki pidä jättää vaille huomiota, mutta mielestäni on paha virhe pitää vääntämistä ensisijaisena itsepuolustusstrategiana. Mielestäni esim. mattotekniikoita kannattaa opetella lähinnä siinä mielessä että pystyy irroittautumaan otteesta ja nousemaan takaisin ylös (jos tilanne on mennyt maahan).

YJT sanoi:
Mielestäni esim. mattotekniikoita kannattaa opetella lähinnä siinä mielessä että pystyy irroittautumaan otteesta ja nousemaan takaisin ylös (jos tilanne on mennyt maahan).

Joo, miksei. Ja jalkojen käyttöä suojaukseen ja vastustajan sitomiseen jos on sattunut itse pyllähtämään maahan. Siinä kai ne itsepuolustuksen kannalta tärkeimmät.

Ja toisaalta mattovääntäjille tekee hyvää välillä treenata sitä miten kamppailu (ja vastustaja) pidetään siellä maassa, eli sparrata vähän siihen malliin että toinen ei mitään muuta halua kuin nousta takaisin pystyyn. Voi äkkiä yllättäen tuntua hankalalta, jos on tottunut siihen että molemmat haluaa myllätä matossa vaan.

Mutta niinkuin tuossa ylempänä sanoit, niin tärkeintä on että itse pidät lajistasi ja lajisi pitää sinusta (=tukee omia vahvuuksiasi). Treenaamalla (mitä tahansa) kehittyy kuitenkin niin paljon paremmin kuin kansainvälisissä tietoverkoissa roikkumalla. ;)

Babushka sanoi:
Tulipa mieleen, että jujutsu vyökokeessa kun oli hokutoryu-ottelua, eli full contact matsia, ni kyllä pärjäsi suhteellisen hyvin voimakkailla alapotkuilla ja polvipotkuilla sekä nopsilla potkuilla päähän sellaisia kavereita vastaan jotka halusivat viedä matsin mattoon nopeasti.

Veditkö oikein polvea päähän kans? Jos vedit, niin sinua ei tainnut sen vyökokeen jälkeen pitää kivana kaverina muut kuin Ave. ;)

Siinä käy kuule hyvin äkkiä niin että seuraavassa vyökokeessa sua odottaa legendaarinen Takedown-Siivooja!!1! :D

Voi kevät, että on hölmöjä juttuja. Missään ei ole mitään järkeä sillä joku voi käydä jalkoihin. "Ajattelin aloittaa bodauksen. No siinä ei ole mitään järkeä, ajattele jos joku yrittää takedownia, mitäs sitte teet?" "Mä lähen tästä lenkille, nähään huomen. Hullu, ajattele, jos joku vie mattoon!" Onko se nyt niin, ettei kusellakaan voi käydä ilman, että on vaarana että joku vie mattoon? Missä maailmassa te elätte? Mua ei ole koskaan kadulla, baarissa taikka kavereiden luona viety mattoon, eikä sen puoleen ole tarvinnu "vetää pystyäkään". Äijät markkinoin lajejaan, niinku ulkona odottas gracien veljekset git päällä tai ainakin säätiedotuksessa olis luvassa ajoittaista turpaanvetoa. Paras vitsi minkä tiedän on nää kurssit "näin kohtaat pistoolihyökkääjän", just selvä, anteeksi mut mää nauran. Mulla jos on pistooli ja mä haluan tappaa sut, sä olet kuollut jo, ei tullu kurssimaksuille katetta ei.

Ja mä väitän, että teidän kaikki valmentajat on paskahousuja ja pelkureita. Ai eivät vai ole? No menkää hyppäämään sit Lahden suurmäestä suksilla. Mut ainahan voi mäkihyppääjän mattoon viedä hyppytornissa, niin kuka sitten nauraa?

Eugen sanoi:
Voi kevät, että on hölmöjä juttuja. Missään ei ole mitään järkeä sillä joku voi käydä jalkoihin. "Ajattelin aloittaa bodauksen. No siinä ei ole mitään järkeä, ajattele jos joku yrittää takedownia, mitäs sitte teet?" "Mä lähen tästä lenkille, nähään huomen. Hullu, ajattele, jos joku vie mattoon!" Onko se nyt niin, ettei kusellakaan voi käydä ilman, että on vaarana että joku vie mattoon? Missä maailmassa te elätte? Mua ei ole koskaan kadulla, baarissa taikka kavereiden luona viety mattoon, eikä sen puoleen ole tarvinnu "vetää pystyäkään". Äijät markkinoin lajejaan, niinku ulkona odottas gracien veljekset git päällä tai ainakin säätiedotuksessa olis luvassa ajoittaista turpaanvetoa. Paras vitsi minkä tiedän on nää kurssit "näin kohtaat pistoolihyökkääjän", just selvä, anteeksi mut mää nauran. Mulla jos on pistooli ja mä haluan tappaa sut, sä olet kuollut jo, ei tullu kurssimaksuille katetta ei.

Ja mä väitän, että teidän kaikki valmentajat on paskahousuja ja pelkureita. Ai eivät vai ole? No menkää hyppäämään sit Lahden suurmäestä suksilla. Mut ainahan voi mäkihyppääjän mattoon viedä hyppytornissa, niin kuka sitten nauraa?

??? :worship: ???

Eugen sanoi:
Voi kevät, että on hölmöjä juttuja. ... Mua ei ole koskaan kadulla, baarissa taikka kavereiden luona viety mattoon...

Ei ehkä vielä. :jahas:

Mutta siellä lähi-Siwan hyllyn takana saattaa hyvinkin väijyä Takedown-Siivooja.

Kyllä näitä kannattaa hei vähän miettiä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen kehittämässä uusia tuulia kamppailun maailmaan. Uhka ulkoavaruudesta on todellinen ja se voi iskeä milloin tahansa, jopa vahvimmatkin taipuvat sieppaussäteen vaikutuksesta. Tässäpä meidän kurssiesite. Kaikki kurssit maksaa ihan saatanasti, mutta rahalle saa vastinetta plus tiku ja taku jääkaappimagneetin tai mitä nyt muropaketin pohjalta löytyykään.

Uhka ulkoavaruudesta ykkönen: Anaalisondit ja kaltevan tason abduktiopuolustus
- "- kakkonen: Radiolähettimen hampaasta poisto ja foliopuolustus aivosäteille
- " - kolmonen: lasermiekkailun perusteet ja voiman pimeä puoli.

Totuus on tuolla ulkona.

(team hollolan innoittamia juttuja nämä kaikki...)

Eugenin postaus on ihan hauska, mutta se ei nyt oikein aukene meikäläiselle. Threadin aloittajaahan kiinnostaa lähinnä vapaaotteleminen, joten on aivan perusteltua spekuloida millainen ottelutyyli tai niiden kombinaatio olisi paras. Itsepuolustuksestahan kysyjä ei ainakaan toistaiseksi ole sanonut mitään, joten sitä ei välttämättä pitäisi tässä käsitellä millään muotoa. Jos joku taas haluaa opetella lasermiekkailua, niin kannattaa varmasti ruveta harrastamaan sitä :)

Willie sanoi:
Threadin aloittajaahan kiinnostaa lähinnä vapaaotteleminen, joten on aivan perusteltua spekuloida millainen ottelutyyli tai niiden kombinaatio olisi paras. Itsepuolustuksestahan kysyjä ei ainakaan toistaiseksi ole sanonut mitään, joten sitä ei välttämättä pitäisi tässä käsitellä millään muotoa.

Kai ne puukkotekniikat sentään kuuluvat itsepuolustukseen. Ja muutenkin threadissa on käsitelty lähinnä itsepuolustusta. Ottelutyyleistä sen sijaan ole juurikaan keskusteltu, vaan eri lajien soveltuvuudesta vapaaotteluun. Mikä sikäli on turhaa koska paras laji vapaaotteluun on vapaaottelu.

Koukkari sanoi:
Kai ne puukkotekniikat sentään kuuluvat itsepuolustukseen. Ja muutenkin threadissa on käsitelty lähinnä itsepuolustusta. Ottelutyyleistä sen sijaan ole juurikaan keskusteltu, vaan eri lajien soveltuvuudesta vapaaotteluun. Mikä sikäli on turhaa koska paras laji vapaaotteluun on vapaaottelu.

Eivät nekään välttämättä kuulu itsepuolustuslajiin, vaan kyseessä voi olla myös taistelulaji, päämäärät ovat silloin jossain aivan muualla kuin itsepuolustuksessa. BigBucks selventäköön itse tarkemmin. Ottelutyylillä tarkoitin tässä lähinnä eri lajeille tyypillisiä lähestymistapoja kamppailuun.

Koukkari sanoi:

[nus]
Vapaaottelu ei kai vieläkään ole varsinaisesti laji, vaan ottelumuoto tms.
Puukkotekniikoita mun on vaikea nähdä itsepuolustuksen osana. No, torjunnat ehkä, mutta ne onkin aivan huuhaa hommaa. ;) Mutta siinä vaiheessa kun aletaan pyöritellä keklulla kahdeksikkoa, ei ole enää kyse itsepuolustuksesta.
[nus]

Piti oikein mennä erikseen katsomaan ensimmäisestä viestistä, että mistä tässä threadissa pitikään keskustella. ;) No sieltähän se selvisi että kamppailulaji on hakusessa. Ja mieluusti puukon kera. Ja koska kukaan muu ei ole vielä lyönyt pöytään Kaspin-korttia, niin minun täytyy se tehdä, koska puukostahan tulee heti ensimmäiseksi mieleen suomalaiskansallinen Kaspin! :D

http://kotisivu.dnainternet.net/sutemi/kaspin.html

Eipä ole vielä kukaan maininnut myöskään filippiiniläisiä lajeja. Esimerkiksi Pekiti Tirsia Kali täyttää hyvinkin nuo vaatimukset. Tietysti mainitsematta jäi mikä on pääasiallinen näkökulma treenaukseen. Jos se on kamppailu-urheilu, niin sitten ei PTK varmaankaan ole se oikea. Mutta jos se on taistelutaitojen opettelu niin sitten se on yksi varteenotettava. Treenaus alkaa aseellisista tekniikoista (kepit ja veitsi), aseettomat tulevat mukaan myöhemmässä vaiheessa. Täällä läjä linkkejä joista voi etsiä lisää tietoa lajista. Treenata voi Kontulassa, Helsingissä.

- Marko

Suositut

Back
Ylös Bottom