Laitteistot? Minkälaista jengillä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Jos runko ja lasi molemmat sääsuojattuja niin pitäisi sateen kestää...toisaalta mites semmonen kunnon kaatosade sitten jossain tropiikissa kun vettä tulee hetkessä aivan järkyttävä määrä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en tiedä onko 40D suojattu. Ykkössarja on ainakin ja se vaatii kaveriksi objektiivin jossa on tiiviste bajonetissa (tlp listasi ne muistaakseni tähän ketjuun) ja objektiivin nokalle pitää käsittääkseni lyödä lisäksi uv- tai joku muu suodin nokalle.

Eiköhän noi sateen kestä varsinkin jos hommaa sen virallisen sateensuojan eli kamera ja kuvaajan pää on hupun alla. Itse ajattelin etupäässä riskien minimoimiseksi moista komboa kun välillä tulee pyörittyä kameran kanssa sellaisissa tilanteissa että paskalla tuurilla se yksi vesipisara menee juuri väärään paikkaan ja kamera kuolee samantien.

Kaverilla oli muuten reissussa semmonen uusi olumpuksen pokkari jonka piti kestää sukellustakin oliko nyt 50m asti. No ekassa 'testissä' otti sillä kuvia vesiputouksen alta ja vesi sisään patteriluukusta ilmeisesti ja uus kamera heti paskaksi. Eli kaipa noissa pieni riski aina on kuitenkin...

en tiedä onko 40D suojattu. Ykkössarja on ainakin ja se vaatii kaveriksi objektiivin jossa on tiiviste bajonetissa (tlp listasi ne muistaakseni tähän ketjuun) ja objektiivin nokalle pitää käsittääkseni lyödä lisäksi uv- tai joku muu suodin nokalle.

Eiköhän noi sateen kestä varsinkin jos hommaa sen virallisen sateensuojan eli kamera ja kuvaajan pää on hupun alla. Itse ajattelin etupäässä riskien minimoimiseksi moista komboa kun välillä tulee pyörittyä kameran kanssa sellaisissa tilanteissa että paskalla tuurilla se yksi vesipisara menee juuri väärään paikkaan ja kamera kuolee samantien.

Tummennettu ei pidä millään tapaa paikkaansa sääsuojauksen kanssa. Kivisuojanakin kyseenalainen.

Mä oon kuvannut 1-sarjan rungoilla sellaisissa kaatosateissa, että jos siellä jotain vuotoja olisi ollut niin homma ois tyssännys siihen. Kovimmat kasteet on saanut 1DmkIIN ja 1DsmkII. Noukalla molemmissa tapauksissa 70-200 2,8L IS.

Kaverilla oli muuten reissussa semmonen uusi olumpuksen pokkari jonka piti kestää sukellustakin oliko nyt 50m asti. No ekassa 'testissä' otti sillä kuvia vesiputouksen alta ja vesi sisään patteriluukusta ilmeisesti ja uus kamera heti paskaksi. Eli kaipa noissa pieni riski aina on kuitenkin...
joo totta kai vedenpitävyys vaatii sen että tiivisteiden pitää olla 100% kunnossa ja mitään ei saa välissä olla jne... yksikin hius/karva saattaa riittää...

mistäköhän mä oon saanut päähäni että vaatisi suodattimen nokalle?!? njaahas hyvä kysymys..

Tuli vaihdettua Bronica S2A Canonin G10:iin.

Taitaa vielä olla melkoista haihattelua, kun ei tiedä mikä on tosi.
Heti kun ne tekee virallisen julkistuksen, niin uskon. Sitten kun ne vielä rampauttaa tuon jotenkin ohjelmallisesti, niin enemmän canontotuutta on tarjolla.

Nikon on kyllä ton homman hoitanut kunnolla, D300s/D700/D3/D3X käytännössä samat AF-ominaisuudet ja muutoinkin käytettävyydeltään hyvin yhdenkaltaisia. Tosin tietenkin kuvalaadussa on eroja ja siitä IMO voikin rahastaa (D3X vs muut). D3/D700 ja ainoa ero on runko ja 1fps nopeampi sarja, jolla ei siis ole paskankaan merkitystä. Joitakin namiskoita on paremmin D3:ssa, mutta tuokin lienee enemmän tottumus/säätökysymys.

[mod] Siirsin tästä tuonne 7D threadiin posteja, kun ei sitä kenelläkään vielä ole.
Sitten kun se jollain on, niin kuuluu tähän.[/mod]

31.8.07:
Canon EOS 400D + BG-E3
kittituhnu 18-55 + 70-200 F/4 L (Cokinin UV-suojalla)
isukin vanhasta kalustosta sosialisoitu Bauer E 528 AB
2x1GB muistikortit
Ianiron 800W punapää

Vähän kamat muutunu :D

Nikon D300 + akkukahva
Nikkor 50mm 1.4
Elinchrom Dlite 2-4 + 66cm softari, 44cm beauty dish + 3 varjoo
Skyportit

Reissaamista varten
Canon G10 + Canon fs200 (videokamera)

Vaihto Nikoniin loppupeleissä ergonomiakysymys. Tarpeeton, kallis ja virkistävä :D

Canon 500D + kittilasi 18-55mm IS + Canon EF 50mm f1.8 II
Seuraavaksi vissiin jonkinmoista laajakulmaa.
Järkkäriin olis pitäny siirtyä jo aikapäiviä sitten!

do diin nyt on kotona monopodi manfrotto 334B ja tilttipää 234RC. Helpottaa huomattavasti kun saa lisätukea. Aukon verran ainakin tuntuis voivan pidentää valotusaikaa järestään lyhyen kokeilun jälkeen. Alkaa 85mm f1.8 kräpissä 1/80 tai yli valoitusajalla olemaan melkoinen hämärähirmu.

Koskas pidetään Laitteisto-miitti?

Messissä.

Mut valot jää kyllä kotiin jos junalla pitää jonnekin puksuttaa...
Tai sit pitää ahtaa
polo.png
- magneetin takapenkeille tavarat.

Valaisuahan olis aina mahtava oppia ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom