Laihis ilman airobista, muita?

Asiani koskee siis ton airobisen treenin määrää laihiksella enkä sitä nyt täysin ilman itsekkään tee otsikko vähän huono. Itse vetelen sellasia noin kuuden viikon massoja maltillisesti n +300 kcal ja sit pari viikkoa laihiksella yleensä. Tämmöstä sykliä on nyt pyöritetty viimesen vuoden ajan ja tulokset kasvaneet ihan kiitettävästi.

Pohdin vaan sitä että olikos siihen nyt jotain eriyisiä syitä miksi sitä lenkkiä pitäisi vetää niin saatanasti aamuin illoin, jos kerran laihduttaa voi ihan vaan syömällä alle kulutuksen. Ja siis teen airobista 1-2 krt viikossa reipas kävely, kevyt lenkki tms 45min ja lisäks salilla punttia 3krt eli silti tulee liikuttua huomattavasti enemmän ku normi sohvaperuna aka sohvis. Massakaudella treeniä tulee sitten 6pvä viikos joista yks suunnilleen airobinen.

Eli onko täällä muita joille laihis on reenin kannalta ikään kuin kevyempää jaksoa. Kuulun itse siihen ryhmään ihmisiä jotka on luonostaan yyberlaihoja (saatanallinen aineenvaihdunta) ja vaikka vähän on saanu lihasta reenillä ni se painon pudotus onnistuu ilman suurempia ongelmia eli mietityttää voisiko airobisen määrän nostaminen tuoda jotain lisää itselle.

Ohessa vielä linkki kaikille HIIT-fanaatikoille. Ja ei, itsellä ei ole mitään HIITtiä puolesta/vastaan kun en kerran sitä tee mutta ihan vaan keskustelun juureksi laitoin.

http://www.tohtori.fi/?page=4074915&id=4575715

No ei ainakaan mun kohdalla aamuaerobiset olleet mitenkään pakollisia laihduttaessa isojakin määriä... Lajitreenejä´tuli paljon mikä polttaa rasvaa hyvin (potkunyrkkeily+vapaaottelu) sekä itse puntti ja ylämäkijuoksuja.

aamulla on hyvä kun selviän töihin joten en perkele lähde juoksemaan klo 7

Kyllä se aerobinen treeni on mun mielestä tärkeää kelle tahansa siinä missä voimatreenikin, on paljon kivempi kun voi kävellä rappusia hengästymättä, veri kiertää, palautuu nopeammin sekä mieli lepää kun hikoilee murheet ja ressin pois ;)

Kyllä se aerobinen treeni on mun mielestä tärkeää kelle tahansa siinä missä voimatreenikin, on paljon kivempi kun voi kävellä rappusia hengästymättä, veri kiertää, palautuu nopeammin sekä mieli lepää kun hikoilee murheet ja ressin pois ;)

On, ja kuten sanoinkin niin kyllähän mä sitä airobista teen. Lisäks ennen punttiuran alkua vetelin airobista 1-2 krt päivässä muutaman vuoden ajan et kyllä se hengityselimistö pitäs olla ihan ok kunnossa vaikka tasot onkin vanhoista ajoista tippunu...

Lisätään vielä et onhan se airobinen jossain tilanteissa ihan perusteltua munki mielestä jos:
- on bodykisaaja eli rasvat koitetaan saaha alle luonnollisen tason
- mikäli peruskulutus on niin alhainen et liikumalla voi syödä normaalimmin/enemmän

Itse en ainakaan salin lisäksi muuta liikuntaa harrasta dieetillä, ja paino putoaa jopa nopeampaa kuin sen 0,5kg viikossa. Töissä tulee se 8-10 tuntia päivässä hieman-kohtalaisesti kuorimittavaa rasitusta, ja ennen treeniä nostetaan syke soutulaitteella. Aerobisella saavutettaisiin tässä tapauksessa vain isompi kulutus, joka mahdollistaisi esim. isomman proteiinin määrän syönnin ilman että kalori vaje jäisi vajaaksi.

Itse olen 100g-hiilaria-päivässä-dieetillä ja tämä ei ole ongelma, proteiinia tulee 250-300g päivässä.

Laihdutuskuuri onnistuu varmasti ilman näitä aamuaerobisia yms. Pelkät punttitreenit ei kuitenkaan paranna tai pidä loppuun asti kunnossa sitä tärkeintä eli sydäntä. Aerobiset treenit ja peruskunnon ylläpito auttaa myös jaksamaan puntilla. En suosittele jättämään näitä pois, vaikka se helpolta tuntuisikin. Joka päivä ei välttämättä ole tarvis, mutta 2-4krt ainakin? Tämä on siis oma mielipide.

Ohessa vielä linkki kaikille HIIT-fanaatikoille. Ja ei, itsellä ei ole mitään HIITtiä puolesta/vastaan kun en kerran sitä tee mutta ihan vaan keskustelun juureksi laitoin.

http://www.tohtori.fi/?page=4074915&id=4575715

Mhh. Tossa ei oltu ollenkaan kerrottu minkälaisen intensiteetin liikunnasta oli kyse, saati sitä breaking pointtia, kun lihasta alkaa palamaan rasvan tai hiilarivarastojen lisäksi. Ikäänkuin heti kun vähänki aamulla liikkuu niin lihakset alkais palaan. Näinhän se ei ole, eikä artikkelin mukaista täyttä aamiaista tartte syödä ennen aamutreenejä (eikä oo hyväksikään, jos tarkotuksena on polttaa rasvaa). Pelkästään prodet tai BCAA:t riittää.

T-nationin artikkelissa ainakin sanotaan, että se polttaa molempia, rasvaa ja lihasta [ur]http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/3_tricks_for_faster_fat_loss[/url]

Ja toinen artikkeli kestävyysliikunnasta ylipäätään, joka oli musta aika mielenkiintonen http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_best_damn_cardio_article_period

Noi oli ihan hyvii. Ja tossa ekassa linkissä sanotaankin, että mitä intensiivisempi se treeni on paaston aikana ni sitä enemmän se keho alkaa hajottamaan lihaksien proteiineja hyödykseen. Ja esim. juurikin HIIT:tiä ei tästä syystä kannata aamul tyhjin mahoin lähteä vääntämään. Alemmassa artikkelissa suositellaankin myös itse suosimaani kävelyä bodareitten pääsääntöiseksi aerobiseksi liikuntamuodoksi.

Kyllä dieetti ilman aerobista on ihan paskaa. Ainakin jos tekee lihastreenit vaan 2-3 kertaa viikossa. Jos haluaa laihtua ilman liikuntaa niin pitää syödä niin pirun vähän että kaikesta tekemisestä on sen takia veto pois jatkuvasti. Kun se miinusmerkki haetaan siihen kalorisaldoon aerobisen avulla, on olo ainakin mulla koko ajan paljon parempi.

Kuulostaa aika hassulta että pitäis syödä enempi ja sitte kuluttaa se ylimääräinen juoksemalla. Ite ainaki laihdutan vain syömällä ja hyvin on pelannu ja salilla on jaksanu.

A) kuka sanoi että "pitäisi"? Yritin tuossa sanoa että itselleni on ylivoimaisesti helpompaa saada kalorivaje siten.

B) Ei ainakaan minusta ole mikään ihan huono juttu jos aerobisessa kunnossa tapahtuu dieetillä kehitystä... Kun sitä ei kuitenkaan juuri voimissa tapahdu niin jossain edes.

Back
Ylös Bottom