Tilanne on se, että lihoin 2kk aikana tasan 15kg. Vanhat vaatteet eivät mahdu päälleni ja liikkuminen on hankalaa. Olen mies ja painoindeksi on nyt 30.
Lihominen johtuu 2kk sairasjaksosta, jonka aikana olen syönyt lihomista aiheuttavan lääkekuurin. En ole liikkunut ollenkaan ja söin yli kulutukseni.
Suunnittelin mahdollisimman tehokkaan dieetin. Onkohan tämä hyvä? Mikä liikuntaohjema olisi sopivin painonpudotuksen kannalta? Mitä lisään ruokavalioon, jos liikun paljon? Onko laihdutusvalmisteista hyötyä? Mitä suosittelisitte?
KUURI (12vk)
Ruokavalio:
1. Juon älyttömästi vettä
2. Syön (Pihvejä/kebabia/rahkaa/kananmunia/raejuustoa/salaattia) ja välipalaksi (appelsiineja/omenia/luumuja) =hiilareita alle 50g/päivä
3. Paastopäiviä riippuen motivaatiosta (light mehukeittoa)
4. Kun joudun syömään ulkona, syön salaatin.
Liikunta:
1. Kävely 1-4h 3x/vk (aloitan juoksemisen heti, kun vointini sen sallii)
2. Sali 1-2h 3x/vk
Lihominen johtuu 2kk sairasjaksosta, jonka aikana olen syönyt lihomista aiheuttavan lääkekuurin. En ole liikkunut ollenkaan ja söin yli kulutukseni.
Suunnittelin mahdollisimman tehokkaan dieetin. Onkohan tämä hyvä? Mikä liikuntaohjema olisi sopivin painonpudotuksen kannalta? Mitä lisään ruokavalioon, jos liikun paljon? Onko laihdutusvalmisteista hyötyä? Mitä suosittelisitte?
KUURI (12vk)
Ruokavalio:
1. Juon älyttömästi vettä
2. Syön (Pihvejä/kebabia/rahkaa/kananmunia/raejuustoa/salaattia) ja välipalaksi (appelsiineja/omenia/luumuja) =hiilareita alle 50g/päivä
3. Paastopäiviä riippuen motivaatiosta (light mehukeittoa)
4. Kun joudun syömään ulkona, syön salaatin.
Liikunta:
1. Kävely 1-4h 3x/vk (aloitan juoksemisen heti, kun vointini sen sallii)
2. Sali 1-2h 3x/vk