Laajaa keskustelua musiikkimauista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tigre
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
---Itse olen jo niin vanha, että kehtaan tunnustaa kuuntelevani sujuvasti vaikka turkkilaista poppia. Ja nyt kun mainitsit Suomi-iskelmän, niin löytyy siitäkin paljon hyvää. Osaisin esimerkiksi tehdä soittolistan mummin juhliin niin että mummikin tykkäisi 💪

Suomi-iskelmä menee kyllä esim. työpaikan pikkujouluissa ja ihan kivalta se noissa yhteyksissä kuulostaa.

Turkkilaista ei taida olla soittolistallani tai ei nyt ainakaan muistu yhtään artistia mieleen.
Kreikan ja Kyproksen lomilta on mukaan tarttunut Giannis Ploutarxoksen tunnelmallista iskelmää.

Meitsi digauttelee eniten tota metallipuolta (dödistä ehkä eniten). Ja just niitä bändejä jotka monet luokittelee sinne kissanraiskaus-osioon, niinkun esim
Adorior, Repugnant, Crown, Desaster, Sacrilegious Impalement, Deströyer666, Deathspell Omega, Shining, Rotten Sound...
Mutta myös muuta metallia menee; Opeth, The Devils Blood, Sentenced, Testament, Morbid Angel, Jex Thoth, Manowar...
Festareilla on tullu ravattua enempivähempi.

Löytyy myös aiiivan muista genreistä sit lemppareita niinkun Sefa, Greazy Pussy Fuckers, OG Ulla-Maija ja Mariska(!?).

View: https://www.youtube.com/watch?v=rPlU_4fyxM8

View: https://www.youtube.com/watch?v=jBiPoh6An7A&list=PLX2TeS-irwUhg3bZVGBMQMN8pFRqWsq2M

Ja tää GPF on vaan niin hävytön et sen takia niin hyvä :D Onneks näkee tän menon livenä ensvuoden puolella, hah.

View: https://www.youtube.com/watch?v=1O2dJ23367A

Meitsi digauttelee eniten tota metallipuolta (dödistä ehkä eniten). Ja just niitä bändejä jotka monet luokittelee sinne kissanraiskaus-osioon, niinkun esim
Adorior, Repugnant, Crown, Desaster, Sacrilegious Impalement, Deströyer666, Deathspell Omega, Shining, Rotten Sound...
Mutta myös muuta metallia menee; Opeth, The Devils Blood, Sentenced, Testament, Morbid Angel, Jex Thoth, Manowar...
Festareilla on tullu ravattua enempivähempi.

No siinähän niitä! Muutama noista (Deathspell Omega, The Devil's Blood, Sentenced, Jex Thoth) omallakin soittolistalla hyvin aktiivisesti. Taidat olla Steelfest-porukkaa sinäkin?

Turkkilaista ei taida olla soittolistallani tai ei nyt ainakaan muistu yhtään artistia mieleen.
Kreikan ja Kyproksen lomilta on mukaan tarttunut Giannis Ploutarxoksen tunnelmallista iskelmää.

Oli pakko kuunnella, sillä olen kreikankieltä tainnut kuulla ainoastaan kreikkalaisten metallibändien biiseissä. Kuulosti "hieman" erilaiselta kieli näin puhtaasti laulettuna 😁

Tämä on niin lähellä kreikankieltä kuin vaan olen ollut. En ymmärrä yhtään mitään tuosta enkä osaa seurata lyriikoita edes silloin kun on sanoitukset nenän edessä :LOL:

Turkinkieli taas on minulle helppo. Ymmärrän paljon, luen sujuvasti ja osaan kuunnellessa erottaa sanat. Tästäkin pystyisin kirjoittamaan lähes kaiken sanoituksen paperille vaikken sanoituksia ihan täysin ymmärräkään. Mutta on tätä kieltä ihana kuunnella! Turkkilaista rokkia 😁

Oli pakko kuunnella, sillä olen kreikankieltä tainnut kuulla ainoastaan kreikkalaisten metallibändien biiseissä. Kuulosti "hieman" erilaiselta kieli näin puhtaasti laulettuna 😁

Juu, uskon, tuo Gianniksen biisi on sen verran rauhallista settiä, että sieltä saattaa jopa tunnistaa muutaman sanan, vaikka ei kreikkaa osaiskaan.

...Anavo tsigaro / Ανάβω τσιγάρο...
1574295263795.jpeg

...Pino to viski / πίνω το ουίσκι...
7690_qvb3.jpg

😆

Tämä on niin lähellä kreikankieltä kuin vaan olen ollut. En ymmärrä yhtään mitään tuosta enkä osaa seurata lyriikoita edes silloin kun on sanoitukset nenän edessä :LOL:

Tunnistin vain yhden sanan pragmatiki πραγματικοι ja senkin varmaan siksi, kun se lauletaan siinä lopussa vähän hitaammin kuin muut.
Kun googletin lyriikat, niin sitten pysyy paremmin matkassa, mutta nämä etenki menee niin vauhdilla, että ei meinaa saada eroteltua sanoja Αθανατοι εστε οι.
Ja en siis sisällöstä ymmärrä yhtään mitään kuuntelemalla ja lyriikoita tuijottamallakin vain yksittäisen sanan sieltä ja toisen täältä.
Eli täytyis kääntää koko teksti, että hiffaa mistä biisissä on kyse.

Turkinkieli taas on minulle helppo. Ymmärrän paljon, luen sujuvasti ja osaan kuunnellessa erottaa sanat. Tästäkin pystyisin kirjoittamaan lähes kaiken sanoituksen paperille vaikken sanoituksia ihan täysin ymmärräkään. Mutta on tätä kieltä ihana kuunnella! Turkkilaista rokkia 😁

Tästä en ymmärrä mitään, mutta kaunis ja melodinen biisi kyllä. 👍

Viimeksi muokattu:
Tämä osuu juurikin keskelle meikäläisen tykkäysaluetta:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos meikäläisen musiikkimakua koittaa jotenkin summata, niin pidän hyvistä melodioista musiikkityylistä riippumatta. Hyvät melodiat tekevät hyvän biisin. On koko bändin kanssa vedettäessä toki muitakin aseita saada biisistä kiinnostava, mutta kyllä niitä biisejä, joihin minä palaan uudestaan ja uudestaan, yhdistää hyvät melodiat.

Tässä muutama esimerkki vähän eri genreistä:

Gareth Emery - Kingdom United (jonkin sortin vocal trancea)
Tommy Emmanuel - Morning Aire (kitarainstrumentaali)
Scar Symmetry - Neohuman (progedödistä tjsp.)
The Hooters - Satellite (Rockia, pienellä irkkutyylisellä twistillä)
Devin Townsend - Life (Metallin alle Devinin kama suurimmaksi osaksi kai putoaa, vaikka muutakin sorttia löytyy paljon)
Skid Row - In A Darkened Room (Hard Rockia)
John Mayer - Slow Dancing In A Burning Room (Bluesahtavaa rockia)

Vaikka esim. ruotsidödiksestä aika harva todennäköisesti lähtee etsimään hyviä melodioita, niin Scar Symmetry on saanut tuon kyseisen levyn täyteen niitä ja levy toimiikin itselle ihan satasella. Pelkkä örinä ja paahto jaksaa normaalisti kiinnostaa ehkä biisin verran, jonka jälkeen tulisi vaihdettua levyä, mutta tuolla kyseisellä levyllä lauletaan myös puhtaasti ja kitaristilla on paljon hienoja melodiajuttuja pitkin biisejä, niin homma kantaa paljon paremmin.

Toinen mikä tuosta listasta lienee aika helposti luettavissa, on se että hyvät soittajat ja laulajat toimivat. Laulajista Sebastian Bach ja Devin Townsend ovat listalta luettavissa ja ehkä tyylillisesti juuri tuollaiset korkealta ja kovaa -tyyppiset laulajat putoavat parhaiten.

Soittajista Tommy Emmanuel kannattaa tsekata jokaisen kitaristeista kiinnostuneen. Miehellä on ihan käsittämätön taito kirjoittaa hyviä melodioita ja on toki teknisestikin ihan mieletön fingerstyle-osastolla. Jo mainitun Scar Symmetryn Per Nilsson on itselle yksi kovimmista nykypäivän metallikitaristeista. Toki nuorempana tuli kuunneltua Yngwiet, Vait, Satrianit, Petruccit, Gilbertit jne. ja kyllä näidenkin musaa tulee pyöriteltyä säännöllisen epäsäännöllisesti.

Tätä vois purkaa niin monesta näkökulmasta, että viestin pituus vaan kasvaisi ja kasvaisi, mutta tuossa nyt jotain ketjun aiheeseen.

Viimeksi muokattu:
Tänään menee näköjään samoissa merkeissä kuin eilenkin... ja Emr3ygulin miksit tuntuvat tänäänkin varsin nautinnollisilta.

Olen tämänkin päivän viettänyt korvahieronnan merkeissä.
En yhtään osaa arvoida jääkö mulla jotain kuulematta nykyisillä kuulokkeilla, kun nämä ostettu nettikokoustarpeeseen, mutta musiikkikäytössäkin vaikuttaa toimivan ihan ok.
Tuossa Angetenarissa etenkin kikkaillaan niin paljon, että tuo hieroo varmaan aivojakin, vaikka ei kuuntele edes kovalla volyymillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom