Laajaa keskustelua musiikkimauista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tigre
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
14.12.2008
Viestejä
4 126
Ikä
34
Kaupunki
Mikkeli
Laajaa keskustelua musiikkimausta (minkä tyylisistä genreistä ja biiseistä tykkäät ja sit voi mm myös musavideoista voi laittaa mietteitä musavideon yhdeydestä musiikkiin et miksi toimivat yhdessä)
Tein tällaisen ketjun, koska mua kiinnostaa todella paljon tietää, että minkä tyylisestä musiikista porukka tykkää. Onhan tuolla tuo levyraati ketju mut ei se täyttää kuvaa mielestäni anna ihmisten musamausta. Itselle uppoaa lähes kaikenlainen musa, mut jos pitäis sanoa millaisista genreistä ja biiseistä tykkään eniten, niin tosi selvät suosikit on olemassa.

Itselläni nykyään ehdottomasti näiden kolmen esimerkin tyylinen musiikki uppoaa kaikista parhaiten ja tää eka on noussut mun suosikkikappaleeksi. Itse en tiedä mikä ton genren nimi on, mutta sanat kaunis, rauhallinen, eeppinen, mahtipontinen, sodan/tarunhohtoinen ja musikaalinen tulee mulle mieleen.



Samantyylisestä musiikista niin tää on varmaan ylläolevan jälkeen mun suosikki. Jotain todella kaunista, rauhallista ja mukanaan vievää tossa kappaleessa.


Tää on top 3. Musta paras versio tosta Skyrimin upeasta kappaleesta


Ylläolevien kaltainen musiikki on tosiaan eniten mun mieleen, mutta toiseksi eniten tykkään genrenä konemusasta ja tarkemmin trancesta ja vielä tarkemmin happy hardcoresta.:LOL: Alla top 3 Sitä en tiedä kuka on keksinyt laittaa tähän genreen joka biisin noita anime kuvia, kun mielestäni ne ei liity millään tavalla musaan.

1.


2.


3. Erotical trance:LOL:


Sit trancen tasolle yltää jaetulle kakkosijalle suosikkimusiikistani Haloo Helsinki! Tykkään pirusti Ellin äänestä ja bändin biiseistä sanoituksineen. Tästäkin top 3

Tää on kyllä mun mielestä bändin paras biisi. Kunnon elämä hymyilee fiilis tulee tuosta.
1.

Tää on itelleni sellainen tehokas voimabiisi kun tulee paskoja elämäntilanteita "suljet silmäsi ja hengität, kyllä kaikesta sä vielä selviät"
2.

3.

Mitäs muuta. No raskaasta musiikista niin Rammstein on melkein ainoa raskas musa josta oikeasti todella tykkään ja tulee kuunneltua sitä usein treenimusiikkina. Tää' menee kolmannelle sijalle lempimusiikeistani.

Suosikkikappaleeni Rammsteinilta on nykään Moskau ja helvetin siistin videon joku on duunannut sopien tosi hyvin musiikkiin mun mielestä.

1.

Muita biisejä en osaa laittaa järjestykseen, kaikki tosi hyviä, mut se pitää sanoa et niihin vanhempiin kappaleisiin kuten sonne tai vaikka mutter niin oon vähän kyllästynyt koska oon nuoruudessani kuunnellut liikaa niitä menettäen tehonsa.

Sit jos haluan kunnolla rauhoittua niin muutama suosikkia





 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paras kaikistahan on Circle.


Punk on lähellä sydäntä myös. Suomen kovimmat punkbändit ovat Nyrkkitappelu ja Wasted:




Nousussa Grillijono K.O.


Tässä jotain muita


















ja Eläkeläisiä ei sovi unohtaa!
 
Malukah:ia kuunnellu ennenkin(youtube artisti?). Toi kyseinen versio oli kyllä uusi, ja kova!

Tätä kuunnellu aina välillä:heart:



Muuten menee musamaku fiiliksen mukaan, ihan laidasta-laitaan. Death Metallia ja Melodista, räppiä, Klassista ym.. Venäläistä aika paljon (y)


View: https://youtu.be/4O_VmN1oQK4



View: https://youtu.be/9QnZPlaHlJo



View: https://youtu.be/_eKCkAu7xYU



View: https://youtu.be/t8sn4hMxIoM



View: https://youtu.be/fvHJnqJKPAs



View: https://youtu.be/8TfeCAJEZeA



View: https://youtu.be/flMl5iocfcQ
 
Mulla on vissiin todella laaja musiikkimaku. Tykkään paljon 50-60 luvun musiikista, ysäristä, myös kasarista, oon oppinut kuuntelemaan jotain 70-lukuakin jota inhosin ennen. Sitten tykkään scooterista, rammsteinista, volbeatista, glam rockista, jostain elektronisesta musiikista, tykkään esimerkiksi Pentti Hietasesta ja Marstiosta ja muista vahvoista miesäänistä, blues on ihan ok ja seuraan joitain yhtyeitä siltä saralta, oikeastaan helpompaa sanoa mistä en tykkää, eli örinä hevistä tai hevistä yleensä. Oikeastaan tykkään melodisesta ja nopeahkotempoisesta musiikista.
 
Pistän joskus itsekin Olavi Virtaa soimaan toisinaan In flamesia, että laaja maku löytyy täältäkin. Räppikin menee paitsi nämä Lil Pumpit ja mitä niitä on, muuten aika laaja maku, eniten räpin kohdalla tykkään suomiräpistä ja ennenkaikkea räpissä kiehtoo lyriikat ja kielellä "leikittely"

Joskus ihan fiiliksen mukaan valiutuu genre. Toisinaan saatan jammailla Boney M:n tahdissa, toisinaan Olavi Virtaa ja toisinaan heviä.
 
Musamaku on jännä asia. Eikös siitä ole ihan tutkimusnäyttöäkin, että jotkut ihmiset kokevat musiikin limbisen järjestelmän kautta hyvin vahvana ja on sen takia niin tärkeä osa elämää. Maku myös kehittyy, tai paremminkin avartuu, iän mukana.

Itselle menee kaikki musiikki, mikä on hyvää :LOL: Tosi paljon riippuu vuodenajasta ja elämäntilanteesta, että mitä siellä levylautasella pyörii.

Viime aikoina on tullut kuunneltua enemmän klassisen puolen tuotantoa pop-vivahteella. Kate Bush, Tori Amos, John Williams, Johann Johansson, Thomas Newman, Patrick Cassidy yms.

Räppipuoli on kuitenkin se ikiaikainen rakkaus ja siinä mennään tottakai jenkkilään ja coast to coast. Grandmaster Flash, Big Daddy Kane, Tupac, Snoop, Notorious, Gangstarr, Geto Boys... Suomiräpissä mennään enemmän sinne asennepuolelle Davon, Loost Koosin, Kemmurun ja Tuomio ja Koneen mukana. Suomiräppiä ei käytännössä enää ole, kun kaikki on sitä samaa purkkaa nykyään.

Konepuolella 90-luvun trance ja house, sit tottakai kaikki legendat, kuten Jarre (isä ja poika), Kraftwerk, Air, Daft Punk yms.

Metallipuolelta alottelin nu-metallilla, kuten Deftonesilla ja Kornilla. Siitä sit tuonne metalcoren maailmaan ja hevin kautta progeen ja industrialiin. Kyllähän joku Opeth, Between the buried and me ja alkuaikojen Mudvayne potkii vieläkin ku tuhat volttia.

Tän hetken ykköset on folk-henkiset Bon Iver ja Bibio. Springsteen ja Zeppelin on myös ahkerassa kuuntelussa, samoin jotkut Burt Baccharachin hienoimmat B. J. Thomasin laulamana. Aretha Franklin ja MJ samoin.

No tätä voisi jatkaa ikuisesti. Piru ku on niin vähän aikaa nykyään kuunnella musiikkia oikein antaumuksella, pitää luurit päässä aina nukahtaa :LOL:
 
Musamaku on jännä asia. Eikös siitä ole ihan tutkimusnäyttöäkin, että jotkut ihmiset kokevat musiikin limbisen järjestelmän kautta hyvin vahvana ja on sen takia niin tärkeä osa elämää. Maku myös kehittyy, tai paremminkin avartuu, iän mukana.


Viime aikoina on tullut kuunneltua enemmän klassisen puolen tuotantoa pop-vivahteella. Kate Bush, Tori Amos, John Williams, Johann Johansson, Thomas Newman, Patrick Cassidy yms.

Räppipuoli on kuitenkin se ikiaikainen rakkaus ja siinä mennään tottakai jenkkilään ja coast to coast. Grandmaster Flash, Big Daddy Kane, Tupac, Snoop, Notorious, Gangstarr, Geto Boys.

Springsteen ja Zeppelin on myös ahkerassa kuuntelussa, samoin jotkut Burt Baccharachin hienoimmat B. J. Thomasin laulamana. Aretha Franklin ja MJ samoin.

Näihin voi samaistua itsekkin, tummennetut ja alle viivattu lähinnä sydäntä. Tonne voisi pistää vielä niin paljon artisteja, 70 luvun lopun ja 80 -luvun hip hop pioneereista idästä aina länsirannikkon syntyyn sekä syvään etelään. Pienestä pojasta aikuiseksi mieheksi tämän tyylisen musiikin mukana kasvanut, soulia sekä tiukkaa funkkia. Disko myös mukana menossa.
 
Tykkään kyllä kaikenlaisesta musasta, mutta black metal, klassinen musiikki ja iskelmä ei oikein nappaa.

Bruce Springsteen on kautta linjan ollut hyvä. Rouhevaa, tunteikasta ja aitoa menoa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=aQMqWAiWPMs


Musagenreistä ysäridance on ihan huippua! Ice MC:n oon nähnyt livenäkin Imatran Go 90's festareilla.


View: https://www.youtube.com/watch?v=3C8bvYlqy9A


Koko Love Records levy-yhtiön tuotanto on todella nostalgista menoa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=dsat-3PpYBc


Siinä nyt joitain mitä tykkään kuunnella. Onhan noita paljon muitakin mutta siinä ehkä tärkeimmät.
 
Menee ihan fiiliksen mukaan, että millä tuulella on.
Saatan jostakin artistista tai genrestä innostua, niin että kuuntelen pitkään samoja suosikkeja ja sitten ne painuvat jonnekin unholaan.

Sitten on myös sellaisia, mitä tykkään kuunnella jos sattuu jossain radiossa tulemaan tai kaveri kuuntelee autossa,
niin on ihan jees, mutta ikinä en oma-aloitteisesti laita soimaan 😁

Ja sitten on niitäkin, joita en pysty kuuntelemaan yhtään tai tulen huonotuuliseksi...

Tämän hetken suosikki kotona puuhasteluun: Rae Sremmurd








Tai Ozuna :heart:


Vanhaa Nova Y Jorya joskus



Ja sitten kun en tee mitään, vaan olen ja chillailen itsekseni niin usein soi Henry Purcell




(tämä olis varmaan mahtava karaokeveto :LOL:)

Johann Sebastian Bach (mielellään cembalolla)
 
Mä olen viime aikoina kuunnellut James Bluntia, Calum Scottia ja Ed Sheerania.
Kaikki aivan mielettömiä ja James Bluntin uusi kappale "Monsters" on yksi parhaita biisejä pitkään aikaan.

90-luvun räppiä ikävöin aina, ja tanssimusana sitten taas tykkään lattareista.
 
kirjoitin youtubeen female vocal trance, niin jumaliste mitä löytöjä sieltä kun tunnin pituisista videoista on kirjoitettu kuvaukseen kaikkien biisien nimet. Ite oon tykästynyt täysin tällaiseen musaan, jossa tosiaan nainen laulaa konemusan seasta.







 
Musiikki! Se ainoa aihe, josta jaksaisin puhua loputtomiin. Oon huomannut, että metalli- ja rokkipiireissä musiikkia arvostetaan ihan eri tavalla kuin muissa genreissä ja musiikista puhutaan paljon syvällisemmin. Mistä tuo johtuu, en tiedä. Minä olen kuitenkin ollut rock/metallityyppi ihan siitä asti kun musiikkia aloin tosissani kuunnella. Garbage oli ensimmäinen bändi josta oikeasti tykkäsin. Olin silloin 13v. Seuraavaksi löytyi HIM, Nightwish ja Sentenced. Sen jälkeen olikin jo menoa eikä mikään sitä hillinnyt. Nykyään kuuntelen eniten aivan himmeää underground black metallia, jota harva ymmärtää. Kissanraiskausta kuulemma. Mutta on mulla kuitenkin hyvin laaja musiikkimaku, periaattesta joka genrestä löytyy joku hyvä biisi. Parhaimmat genret tällä hetkellä kuitenkin on black metal, neofolk ja oldschool rock. Kukaan ei täällä varmaan biisilinkkejä avaa, mutta laitan tähän silti minulle tärkeimmät biisit jokaisesta noista kolmesta genrestä.

Se himmeä black metal




Neofolk




Oldschool rock

 
Sentencedista muistui mieleen, että aikoinaan tuli aina siivousmusiikkina kuunneltua metallia tai muuta räyhäkämpää.







Nykyisin kuuntelen harvoin tämän tyyppistä, siivousmusatkin on vaihtuneet.
Harmonian tarve kasvanut vai mikä lie 😄
 
Sentencedista muistui mieleen, että aikoinaan tuli aina siivousmusiikkina kuunneltua metallia tai muuta räyhäkämpää.

Tää on jännä! Tosi moni "epämetallisti" sanoo, että metalli toimii siivousmusiikkina. Antaa niille kuulemma energiaa ja vauhtia hommaan 😁 Minulle metalli toimii aivan päinvastoin. Se rauhoittaa silloin kun on agressiivinen fiilis jne. Toki tosi agressiivinen äärimetalli toimii mulle tunnelmannostattajana kun on bileet tai muuta vastaavaa. Mutta samalla se rentouttaa, kun se tavallaan vastaa sitä fiilistä mikä mun pään sisällä on. Käsittelen sitä fiilistä musiikin kautta ja se rentouttaa ja auttaa pääsemään sen ahdistavan fiiliksen yli.
 
Tuo onkin hieno juttu musiikissa, kun on niin paljon genrejä ja erilaisia artisteja, että löytyy itse kullekin eri fiiliksiin sopivaa musiikkia.

Olen huomannut, että tuon klassisen kanssakin on välillä niin, että jopa Mozart tuntuu liian levottomalta ja silloin valikoituu rauhallisempaa settiä soimaan.
Sitten taas on niitä hetkiä, kun kaipaa jotain vähän energisempää piristeeksi 😄

Siivousmusiikin muistelu johdatteli nostalgisoimaan lisää. 😁










 
Viimeksi muokattu:
 

qRqSQ3b.jpg




Lisää jo edesmenneitä lahjakkuuksia, Jessye Norman.
Hieman synkkää, mutta kaunista Purcellia.




Tässä Jessye on Kathleen Battlen kanssa laulamassa Vangelista, kuin kaksi enkeliä.
Olis ollut mahtavaa katsoa tämä konsertti livenä Ateenassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on jännä! Tosi moni "epämetallisti" sanoo, että metalli toimii siivousmusiikkina. Antaa niille kuulemma energiaa ja vauhtia hommaan 😁 Minulle metalli toimii aivan päinvastoin. Se rauhoittaa silloin kun on agressiivinen fiilis jne. Toki tosi agressiivinen äärimetalli toimii mulle tunnelmannostattajana kun on bileet tai muuta vastaavaa. Mutta samalla se rentouttaa, kun se tavallaan vastaa sitä fiilistä mikä mun pään sisällä on. Käsittelen sitä fiilistä musiikin kautta ja se rentouttaa ja auttaa pääsemään sen ahdistavan fiiliksen yli.

Ei kaikki toimi itselläni siivousmusiikkina, siivousmusiikkina toimii itselläni esimerkiksi five finger death punch (uusin tuotos on tosin vessansiivous musaa.)

Mutta sitten löytyy kyllä metallia jonka tahdissa tulee lähinnä fiilisteltyä machine head, amon amarth, in flames jne..

Genre pitää sisällään paljon erilaista josta on varaa valita mistä kukin tykkää. Olen alkanut kyllä alkanut laajentaa musiikin kuuntelua metallin ulkopuoleltakin, kyllä voisin empiirisen havannointini perusteella sanoa, että hyvää musiikkia muissakin tyylilajeissa on tehty. Olen valtavasti tykästynyt vanhoihin suomi iskelmämusiikin klassikoihin kuten Olavi Virran, Reino Helismaan ja Tapio Rautavaaran tuotantoihin.
 
Ei kaikki toimi itselläni siivousmusiikkina, siivousmusiikkina toimii itselläni esimerkiksi five finger death punch (uusin tuotos on tosin vessansiivous musaa.)

Pitääkin otta käyttöön tuo vessansiivousmusa-termi, sopii hyvin monenlaiseen musiikkiin :LOL: Metalli on kyllä sellainen ala, josta löytyy laajan musiikkimaun omaavia tyyppejä ja toisaalta myös sellaisia puristeja joille ei uppoa mikään muu kuin "se oikea" metalli. Itse olen jo niin vanha, että kehtaan tunnustaa kuuntelevani sujuvasti vaikka turkkilaista poppia. Ja nyt kun mainitsit Suomi-iskelmän, niin löytyy siitäkin paljon hyvää. Osaisin esimerkiksi tehdä soittolistan mummin juhliin niin että mummikin tykkäisi 💪
 
Back
Ylös Bottom