L-Glutamiinin mausta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: L-Glutamiinin mausta

Originally posted by janne321
kuinka paljo on suositus tota glutamiinia päivässä?

Quotea pakkiksen verkkokaupasta:

Käyttöohje: 1 tasainen mitta jauhetta (5 g) sekoitettuna veteen. Yksi annos 30 minuuttia ennen harjoitusta ja 30 minuuttia sen jälkeen. Muina päivinä 1 annos aamiaisen yhteydessä ja 1 annos ennen nukkumaan menoa.

Itse olen vedellyt noin tuplamääriä tohon nähden, en tiedä onko hyötyä mutta onpahan placebo-vaikutus suurempi :) Paljonkohan teelusikallinen glutaa painaa?

Re: Re: L-Glutamiinin mausta

Originally posted by janne321
kuinka paljo on suositus tota glutamiinia päivässä?

Mä oon ottanu 5grammaa ennen treeniä ja palautumisjuomaan 5 grammaa. Jossain oli juttua että joku vetäis 60 grammaa päivässä mutta ei näillä palkoilla...

Purkissa lukee että 5 grammaa 1-4 kertaa päivässä

Re: Re: Re: L-Glutamiinin mausta

Paljonkohan teelusikallinen glutaa painaa?

Tietääkseni kukkurallinen teelusikallinen on sen 5 grammaa

Glutamiinista

Kyllä, kukkurallinen teelusikallinen glutamiinia painaa noin 5 grammaa. Samoin muuten puhdas (CreaPure = esim. Evo ja Prolab) kreatiini.

Maku: Puhdas glutamiini ja kreatiini ovat lähes mauttomia. Mitään pistävää makua niissä ei ole. Tomin kuvaus "ei maistu lähes miltään" osuu nappiin.

Jaahas. Itsellä oli juuri laatikko FASTin L-Glutamiinia ja kyllä se suuhun raakana laitettuna maistui aika pahalle. Taidan siirtyä ainakin kreatiinissä ja glutamiinissä Evolutionin tuotteisiin.

Originally posted by gotto
Mistäköhän tota löytyy?
Menisi ilmeisesti Pakkiksen kilpailijan mainostukseksi, mutta jonkun aikaa palstalla pyörineenä olet varmasti kuullut paikasta (vinkki, vinkki). Siinä Allstarsin glutassa on mausteena lievästi sitruunaa, en muista onko tästä mainittu.

Originally posted by Haukka
Tai kokeile Allstarsia. Se menee ainakin mulla hymyssä suin :D alas.
Ei millään hyvällä, mutta tuossa All Starsin L-Glutamine Drinkissä(tarkoitit ilmeisesti tätä) on puolet hiilareita ja vain puolet glutamiinia. Nuo hiilarit rajoittavat aika pahasti sitten sen hyötykäyttöä. Ainakaan itse en ennen treeniä haluaisi ottaa dekstroosia ja maltodekstriiniä pieniäkään määriä. Ja toisekseen tuo on aika kallistakin. Eli puhdasta glutamiiniakin saa samaan hintaan/halvemmalla, niin miksi maksaa kamalasti maltosta ja dekstroosista, jotka ovat käytännössä puoli-ilmaisia.

Tuotekuvaus(suora lainaus erään kilpailevan nettikaupan sivuilta):
ALL STARS L-GLUTAMINE DRINK 400 g
L-GLUTAMINE DRINK on antikatabolinen urheilujuoma. Se sisältää glutamiinia ja B-vitamiineja tarkkaan harkittuna yhdistelmänä. Glutamiini on tärkeä aminohappo voimaharjoittelua harrastavalle koska se ehkäisee lihasten purkua ja tehostaa proteiinisynteesiä (rakentumista) lihaksessa. B-vitamiinit puolestaan parantavat proteiinien ja hiilihydraatin hyväksikäyttöä sekä tehostavat muitakin aineenvaihdunnan toimintoja. L-GLUTAMINE DRINK antaa todellisen lisäpotkun sekoitettuna palautumisjuomaan ja se on hyödyllistä otettuna myös ennen harjoitusta. Raikas sitruunan maku. Käyttötarkoitus: Proteiinivalmiste urheilijoille ja kuntoilijoille.Käyttöohje: 1-4 annosta päivässä. Yksi annos 10 g (1 mitta) sekoitetaan 200 ml:n vettä. Energiasisältö/100g: Energiaa 1668 kj / 393 kcal, proteiinia 50g, hiilihydraattia 45g, rasvaa 0g, vitamiinit. Valmistusaineet: L-glutamiini, dekstroosi, maltodekstriini, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), aromi, makeutusaine (aspartaami), C-vitamiini, nikotiiniamidi, E-vitamiini, kalsium-d-pantotenaatti, B6-vitamiini, B2-vitamiini, B1-vitamiini, foolihappo, biotiini, B12-vitamiini. Sisältää fenyylialaniininlähteen.

Originally posted by Jylli81
L-GLUTAMINE DRINK antaa todellisen lisäpotkun sekoitettuna palautumisjuomaan ja se on hyödyllistä otettuna myös ennen harjoitusta.
Itse käytän sitä juuri palautumisjuomassa ja hyvin on ainakin sillälailla käytettynä toiminut. Hintaa en osaa kauheasti kommentoida, mutta toisaalta maksan mielummin hieman enemmän kuin "irvistelen":urjo: juomiani nauttiessani.

Jouni Virtamo sanoi:
Kyllä, kukkurallinen teelusikallinen glutamiinia painaa noin 5 grammaa. Samoin muuten puhdas (CreaPure = esim. Evo ja Prolab) kreatiini.
Vanhaa tavaraa, mutta tulipa eilen punnattua glutaa ensimmäistä kertaa pienissä erissä (normaalisti sekoittelen palautusjuoman 20-30 satsin läjissä ja pussitan valmiiksi) ja hämmästyin kyllä aikalailla. Koitin siis viittä grammaa saada lasiin ja kun varovasti aloitti niin tuntui siltä että sai mättää ja mättää ja mättää. Kolmannen teelusikallisen (käytän siis mittaa) lopetin ja aloin ihan punnata sitä. Lopputulos oli se että tasainen ruokalusikallinen (edelleen mitta) on jotakuinkin 5g. Kyseessä siis Leaderin L-Gluta.. Hassua. Kyseinen tavara on muuten äärimmäisen paakkuista, ei todellakaan pölyä mitenkään esim. tomusokerin lailla.

Saman valmistajan kreatiini painaa sen 1,5 tasateelusikanmittaa / 5g.

Suositut

Back
Ylös Bottom