Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli todellisuudessa saattaisin julkisella operaatioon päästä mikäli olisin vuosia saikulla ja sittenkin vain ehkä? Osaatko TJJ lekurina vastata seuraaviin kysymyksiin:Toki lättäjalkoja hoidetaan leikkaamalla julkisella. Mutta kyseessä on aika rajut operaatiot, eikä ole koskaan vaihtoehto nro 1.
Vika on matalassa holvikaaressa. Sen tarkemmin en osaa sanoa. Osaatko suositella PK-seudulta tuollaista ns. "huippuosaajaa" ? Tai jos täällä ei ole niin kauempaakin?1. Riippuu missä on vikaa ja korjattavaa. (alkaen pohkeen pidennyksestä -> -> -> puolen jalkaterän luuduttamisesta yhdeksi pökkelöksi)
2. Riippuu mitä tehdään. Alkaen pari kuukautta.
3. Ei mitään hajua.
Jalkateräkivuissa suosittelen hakeutumaan tavalla tai toisella osaavan jalkaterä asioihin perehtyneen ortopedin puheille. Yllättävän usein vastaus ei ole leikkaus.
edit: Itse olen katsellut jalkateräpotilaita tuollaiset 3 vuotta jalkakirurgin ohjauksessa. Sinä aikana olen oppinut ymmärtämään ehkä 10% asiasta. Sen kumminkin tiedän, että kun puhutaan otsikolla "jalkateräkipu", niin A) usein vastaus ei ole leikkaus, vaan oikea kuntoutus (ja kyllä, oikea kuntoutus jopa tehoaa), B) tukipohjallisilla tarvitaan erittäin harvoin, C) "modernin jalkakirurgian" osaajia on tässä maassa todella vähän. D) Leikkauksiin, varsinkin eriasteisiin luudutuksiin liittyy aina omat riskinsä, pitkittyneistä luutumisajoista lähtien, keskisuuriin infektiokatastrofeihin missä menetetään akilles tai enemmänkin.
Mitäs noi operaatiot ylipäätään noin suurinpiirtein yksityisellä kustantaa? Eli osaako joku edes jotain hintahaarukkaa antaa. 10 tonttua? 20 tonttua?
Tampereella on käsittääkseni ainakin pari ihan yleisesti arvostettua ortopedia jotka on noihin jalkaterän ja nilkan vaivoihin erikoistunu.Vika on matalassa holvikaaressa. Sen tarkemmin en osaa sanoa. Osaatko suositella PK-seudulta tuollaista ns. "huippuosaajaa" ? Tai jos täällä ei ole niin kauempaakin?
Vika on matalassa holvikaaressa. Sen tarkemmin en osaa sanoa. Osaatko suositella PK-seudulta tuollaista ns. "huippuosaajaa" ? Tai jos täällä ei ole niin kauempaakin?
Mitäs noi operaatiot ylipäätään noin suurinpiirtein yksityisellä kustantaa? Eli osaako joku edes jotain hintahaarukkaa antaa. 10 tonttua? 20 tonttua?