Läppärin akussa(?) vikaa

Eli kone on Acer Aspire 8920. Noin 16 kuukautta vanha laitos.

Akku latautuu vain kun tuo laturinjohto on tietyssä asennossa. Sitten jos sen ottaa pois niin akku
tyhjenee tosi nopeasti (5min). Sitten jos tuo johto on väärässä asennossa, niin tuo sininen valo "rätisee", eli
vilkkuu tosi nopeasti, kun taasen silloin kun se on oikeassa asennossa ja akku latautuu niin valo palaa tasaisesti. Akku tyhjenee melko nopeasti (20min) valon rätistessä.

Toisella laturinjohdolla tullut testattua, mutta samat ongelmat silläkin.

Helvetin kalliita tuntuu nuo uudet akut olevan.

E. Siis onko vika akussa vai onko jokin kosketusvika tuossa reiässä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuollaista kosketushäiriötä on aika hankala todeta muuta kuin paikan päällä, mutta

a) Mun mielestä ei ole mitenkään tavatonta, että pari vuotta vanha läppärin akku ei kestä 20min enempää. Varsinkin jos on kaikki pelit ja rensselit päällä. Wlan, näytön kirkkaus 100%, jne.

b) Kun puhut "tuo sininen" valo, niin osaatko sanoa onko se siis latauksen merkkivalo vai joku muu? Mitä mä olen acereita nähnyt niin vilkkuva valo (yleensä etupaneelissa) on merkinnyt wlan/bluetooth yhteyttä ja sen vilkkuminen jollain logiikalla esittää verkkoliikennettä. Paljon liikennettä näkyy hillittömänä vilkkumisena.

Miksi se sitten alkaa ladatessa vilkkumaan, voi johtua siitä että "akku-profiileissa" (acer ePowerManagement ainakin joissain malleissa) on saatettu määritellä että wlan/bt ei ole oletuksena päällä akulla käytettäessä, mutta on verkkovirralla. Sitten kun lataat, kone siirtyy käyttämään verkkovirtaa ja kytkee ne laitteet päälle ja alkaa vilkuttaan valoja.

Lisäksi mua ihmetyttää tuo sun kertoma, että akku tyhjenee 5 tai 20 minuutissa latauksen jälkeen riippuen johdon asennosta. Lataat siis täyteen kummassakin tapauksessa?

En tiedä oliko tästä nyt apua, mutta tuskin mä nyt pahasti sekotinkaan.

Joo siis laturin merkkivaloa tarkoitin, että se vilkkuu.
Vähän kun koneen asentoa muuttaa, niin alkaa vilkkumaan ja akku tyhjenee.

Niin ja kun akku on ladattu täyteen ja johdon ottaa pois niin tyhjenee tosi nopeasti.

Virranhallintaohjelmana ollut tuo Tasapainotettu.

Ärsyttää kyllä, jos pitää uusi akku ostaa, kun piti laittaa tämä myyntiin tai vaihtaa pöytäkoneeseen.

Muutenkin on näppäimistö niin paska tässä, ei voi kun yhtä nappia painaa kerrallaan. Jos yrittää nopeasti kirjoittaa niin jää monta kirjainta aina välistä, ja jos jotain yrittää pelata niin on turha ohjailla nuolilla ja painaa spacea samaan aikaan. 15 euron näppäimistökin on parempi. Luulis että vähän parempia komponentteja käytetty 1500 euron läppärissä. :curs:

Niin ja vielä offtopicina, että mitähän tällaisesta kehtaisi pyytää.

Jotain 1300 euron pintaan maksoi silloin viime heinäkuussa.

Alla vielä speksit .

* Intel Core 2 Duo T5750 prosessori
* 4GB (2x2GB) DDR2 667MHz keskusmuisti
* 320GB 5400rpm SATA kiintolevy
* 18.4" FULL HD WUXGA 1920x1080 näyttö, 250 cd/m2 kirkkaus
* 16:9 kuvasuhde
* Blu-ray lukeva / DVD-RW polttava asema
* NVIDIA GeForce 9500M GS 512MB näytönohjain
* Dolby-sertifioidut 5.1 surround-äänet
* Integroitu 6-in-1 muistikortinlukija
* Acer Bio-Protection sormenjälkilukija
* Gigabit Ethernet, WLAN, Bluetooth