Läppäriä hankkimassa

Noniin, eli nyt pitäisi hommata pöytäkoneelle korvaaja! Läppäri tulisi myös pelikäyttöön, eli tehoakin pitäisi jonkin verran olla. Olisiko esim tässä laitteessa hinta/laatu/teho kohdallaan? Kone pitäisi tosiaan lähteä alle tonnilla!
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000t3WDpH-A?ProductID=ttPD4QFHw3wAAAEcl78qHMLX&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Olisiko jollain heittää jotain vinkkiä asiaan liittyen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikäläisellä kans sama pulma.. läppäria olen hankkimassa ja haluaisin sillä myös pelailla jotain peruspelejä kuten pes, fifa, ehkä jopa cs: source. Mutta mites noi läppärit siihen soveltuu tehojen puolesta? Olen valmis maksamaan pikkasen enemmän jos vaan tehot riittää.

Itse tilasin eilen HP:n työläppäriksi.

HP 8710W
17" 1680x1050 matta
Intel Core 2 Duo T9300
nVidia Quadro FX 3600, 512 Mb DDR3 (vastaa 8800GTX)
2Gt muistia
200Gt kovo 7200rpm
Blu-Ray asema
XP Pro ja Vista Business käyttiksillä

Ensin luulin että hinnassa on joku virhe kun karvan yli 1400€ maksoi mutta kyllä kun tarkastelin monien kauppojen hintoja niin oikein tuo oli. Mielestäni melko edullinen noinkin tehokkaaksi työläppäriksi eli pitäisi riittää jo kohtuulliseen 3D hommaan CADilla. Muistia vaatii lisää heti mutta tuo en kovin vaikeaa pitäisi olla heittää toista 2Gigan settiä sisään.

Mitään käsitystä ei ole siitä miten tuollainen näyttis taipuu peleihin mutta -06 3D markit pitäisi pyöriä jossa 8000 pinnassa että kai ainakin jotain pyörittää.

Täytyy laittaa kokemuksia jahka kone rantautuu kotiin, toivottavasti pian.

Itekkin pitäs läppäri hankkia. Mitäs suosittelette jos käyttö on pääasiassa netin selausta, videoiden katsomista. Suht edullinen olisi myös hyvä ja näyttö vähintään 15" tai mieluiten 17".

Läppäri pitäs hommata tutulle. Apple ei käy, en ala selittelemään miksi.

Ajattelin Lenovon T400:sta:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=41047

Tai sitten tämä:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2761

3G pitää olla integroituna ja muutenkin laadukas peli. Eli ei mitään Aceria.

X-sarja kiinnostais mutta 12" on liian pieni näyttö ja 13" on liian arvokas kone.

Vaihtoehtona, voisiko edes kuvitella, olisi Sonyn Vaio? Eivät ole kyllä edes samassa sarjassa, mutta, nojoo. Ehkä kallistun Lenovoon, vai onko parempia ehdotuksia?

Käyttikselle on vain yksi vaihtoehto: Windows XP, koska tietyt sovellukset eivät toimi muissa käyttiksissä. Sarjaportti pitää saada koneeseen, eikös sen saa ihan toimivana PCMCIA-kortilla?

Ei nyt mitään Asusta. Siinä on paska kone isolla P:llä. Tietenkin jos tykkää lähetellä konetta takuuhuoltoon, niin varma valinta.

Oma kone(jolla nytkin kirjoittelen) on takuusta tullut uusi. Vanha kone lasahti, käynnistysnappi ei toiminut eikä kuulokeliitäntä. Huoltoon ja kuukauden päästä kone takas eikä liitäntä toiminut vieläkään. Uudestaan sinne ja taas kuukausi tai kaks ja tilalle uusi kone. Paljon paskempi kuin mitä alkuperäinen suorituskyvyltään, joku vanha malli. Taas takasin kone ja siihen taas kuukausi ja nyt on tilalle tullut tämä nykyinen. Vielä on toiminut... Tapahtuneen johdosta ko. firma lopetti Asuksen edustuksen. Tai näin sanottiin. Huoltomiehen mukaan Asuksesta kannata edes puhua konetta ostettaessa. Olen samaa mieltä.

Eli lainataanpas tätä trediä. oma pöytäkone alkaa vedellä viimeisiään, ja aika hommata läppäri. hintaluokkaa 700-1k€. mieluiten 17' näytöllä ja mieluiten 4gb muistia. mitä kattelin, niin noita läppäreitä niin http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=43941
tollanen pisti silmään. kokemuksia? oon kuullut haukkuja acerista. kannattaako hommata? mitä muita läppäreitä suosittelisitte ?

Eli lainataanpas tätä trediä. oma pöytäkone alkaa vedellä viimeisiään, ja aika hommata läppäri. hintaluokkaa 700-1k€. mieluiten 17' näytöllä ja mieluiten 4gb muistia. mitä kattelin, niin noita läppäreitä niin http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=43941
tollanen pisti silmään. kokemuksia? oon kuullut haukkuja acerista. kannattaako hommata? mitä muita läppäreitä suosittelisitte ?

No vikoja haettaessa ni ainaki tuo näyttis ja rossu ei oo mitenkään tykkiä tavaraa, että pelejä eikä HD:ta välttämättä hirveesti pyöritellä. Muistikin on hitaampaa luokkaa. Kone on varsin kookas ja painava.
Nettisurffailuun ja toimistotyöskentelyyn varsin pätevä laite.

No se vähän riippuu mitä varten se kone tulee. Pelaamiseen soveltuvia läpsyköitä ei tosta hintaluokasta löydy ja se on fakta. Siis kyllähän tollaki pelaa vanhempia pelejä ja joitakin uudempiaki, jos ei minimiasetukset ja pienin mahdollinen resoluutio haittaa.

Kun hankitte läppäriä niin älkää hankkiko amd:n prossulla olevia. Intel huomattavasti luotettavampi. Itse huollan läppäreitä työkseni ja amd:n kanssa paljon enemmän ongelmia.

No se vähän riippuu mitä varten se kone tulee. Pelaamiseen soveltuvia läpsyköitä ei tosta hintaluokasta löydy ja se on fakta. Siis kyllähän tollaki pelaa vanhempia pelejä ja joitakin uudempiaki, jos ei minimiasetukset ja pienin mahdollinen resoluutio haittaa.
no pelaamista ei pahemmin ole, paitsi sitten kun d3 tulee..eli jonkun verran pitäisi sitä tehoa löytyä myös koneesta. kone tulee periaatteessa perus surffailuun ymym. ja jonkun verran pelaamiseen.

Jos Diablo III meinaat pelata niin voi olla melko nihkeetä ton hintaluokan läppärillä. Saman hintaluokan pöytäkoneella no problemos.
E: Aiemmin pyydettiin suosituksia sinnepäin olevasta hintaluokasta. Luopumalla 2" näytönkoosta, suuremmasta max. resosta ostaisin mielummin tämän. Henk. koht. tilan vain salliessa ostaisin pöytäkoneen suosiolla, jos tarkoituksena on yhtään pelata tulevaisuudessa.

Nojoo, suunnitelmissa oli hommata nyt läppäri kun en pöytäkoneen kanssa jaksa alkaa enää säätämään. Tuo mainitsemasi läppäri vaikuttaa kyllä paljon paremmalta kun itse ehdottamani..saakohan tuota ilman windows 7:aa? tuo varmaan jonkun verran tohon hintaa lisää, ja kun itse saan tuon kuitenkin ilmaiseksi niin turhaa joutuisi siitä maksamaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom