Lähteekö ketodietillä voimat?

Jeps, elikkä tilanne ois tämännäköinen: On edessä semmoinen reilunpuoleinen dietti, kun vaihdan sarjaa alemmas. Aikaa on kyllä hyvin varattuna ja ns."normaali" laihduttaminen hallussa, mutta oon nyt myös sitten pyöritellyt tuota ketodiettiä yhtenä vaihtoehtona.

Eli kysymys kuuluu, lähteekö ketodietillä voimat? Kaikki kokemukset ja mielipiteet on tervetulleita.

Ja huom.! Lihaksille ei ole väliä vaikka lähtisi kaikki, kunhan voimataso säilyy mahdollisimman hyvin.

Ei mulla ainakaan katoa voimat ketolla. Viimesestä parin viikon ketosetistä on jo useita viikkoja aikaa mutta edelleenkään en saa samoja sarjoja liikuteltua kuin tuolloin vaikka tässä on puputettu hiilareita usean kilon edestä.

Jos itse kilpailisin, käyttäisin ketodieettiä. Painoero on kuitenkin niin suuri.

Henkilökohtaiset kokemukset ketosta ovat positiivisia isolla p:llä! Aluksi arvelutti lähteä koko touhuun, mutta toimiva systeemi kun kaikki tekee niinkuin pitää, eikä sinne päin! Pari viikkoa tiputtelin pikku hiljaa hiilareita ja sitten lopulta päädyin 20-30g hiilari määrään päivässä! Tuohon asti olin tehnyt body tyyliin massa treeniä. toistot 6-12. ketolle siirtyessäni pääti, että tuskin ainakaan tulen samaan lisää lihaa ainakaan kuin nimeksi.päätin että pidetään edes voimatasot dieetillä. vaihdoin täysin voimaharjoitteluun, kuitenkin oheis liikkeissä tuli pumpattua vähän enemmän. n.1kk jälkeen painoni oli tippunut 2kg, juuri niin kuin olin suunnitellutkin, mutta yllätyksekseni voimat sen kuin kasvoivat ja tätä jatkui koko keton ajan. olo oli koko ajan vireä ja sellainen että treenit maistui dieetistä huolimatta. toisin kuin välillä perusdieetillä treeni into = 0! ketolla olin n. 3,5kk ja paino tuli alas 8kg, ja yhtenä esimerkkinä voimatasoista penkki nousi 10kg, kyykky 15kg ja mave 15kg. ens keväänää tarkoitus vetää sama setti uudelleen läpi. ja kerran viikossa pidin tankkaus päivän jolloin vedin 24h hiilareita, jopa hieman oluttakin!:worship: suosittelen kaikille lämpimästi jos ei toimi niin helposti voi siirtyä normaaliin dieettiin!eiks je...

Originally posted by Finntroll
Mahtaisikohan tuo kyseinen dieetti-muoto sopia diabeetikolle?
Vai onkohan kuinka rankka esim. munuaisille?

Muistaakseni Atkins kirjoitteli jotain siihen suuntaan että diabeetikoille olisi hyväksi mutta lääkärin valvonnan alaisena koko ajan.

Kiitokset kaikille jo tähän mennessä vastanneille. Ketodieetti alkaa hetki hetkeltä muuttua houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi. Tällä hetkellä on jo runsaasti karsinut hiilareita vähemmiksi ja yritän leikata niitä kokoajan vähemmiksi.

Kertoilkaapas hiukan, että millaisia painonpudotuksia olette ketolla saaneet ja missä ajassa?

Kertoilkaapas hiukan, että millaisia painonpudotuksia olette ketolla saaneet ja missä ajassa? [/B][/QUOTE]

n. 3.5kg viikossa... Kai ketolla jotain vaikutusta on ollut asiaan...
Vielä pitäis saada 1.5kg pois... Ja aikaa olis niinkin paljon kun kolme päivää :whip:

Kraftwerk n: en oikeastaan hirveästi tiedä näistä dieetti hommista kun ei ole omalle kohdalleni tullut vielä dieettiä..:D juu mut paljonko sitä painoa pitäisi saada alaspäin?

Originally posted by Kraftwerk n
Kertoilkaapas hiukan, että millaisia painonpudotuksia olette ketolla saaneet ja missä ajassa?
3kk, 10 kiloa, voimat kasvoi.

CKD-dieetti sopii voimailijoille. Voimatasojakin voit saada jopa nostettua ajoittamalla kovimmat nostot hiilaritankkauksen aikana/jälkeen.

Itse oon nyt ketoillut kuukauden päivät, ja täytyy sanoa että kovin mielekästä puuhaa se ei ole ollut. Vaatii aika paljon päätä pitää ne hiilarit alle 30g / vrk. Monasti vituttaa kun porukat safkailee leipää mun nenän alla. Ja muutenkin on tuottanut vaikeuksia vetää tismalleen niitä harvoja sallittuja ruokia päivästä päivään, munakkaan jätin kokonaan pois (laatta lensi juusto-kinkku-munakkaasta).

Ja hiilaripäivillä saattaa iskeä vitutus jos ei hiilarisafkat maistukkaan. Olokin voi heikentyä suuresta insuliinipiikistä. Ja ei se olo mikään ihana oo siinäkään vaiheessa kun siirrytään ekaa kertaa ketoosiin (yksilökohtaista).

Kai niitä muitakin toimivia dieettejä on.

Nytkun on menossa 15toiston sarjoja treeneissä niin ai että menee kivasti hapoille paikat kun vetää täysiä.

Muuten kyllä tähän mennässä toiminut paremmin kuin normi dietti.

nimim. 6päivää ketolla ja homma kulkee

Originally posted by mik99
juu mut paljonko sitä painoa pitäisi saada alaspäin?

Oiskohan semmoset 8kiloa mitä pitää pudottaa, joista semmoiset 3-4kg pitäisi kyllä lähteä nesteistä parin viimeisen viikon aikana. Eli pudotettavaa rasvoista olisi noin 4-5kg. Tällä hetkellä oon karsinut hiilareita etenkin iltapuolen syömisistä ja lisännyt aerobista.

itselläni oli ketossa mukana vahvasti aerobinen, eli heti herättyäni heittäydyin kuntopyörän päälle ja polkasin semmosen 45-60min yleensä.syke jossain 130-140!n.5-6krt vko:ssa.lasillinen vettä naamaan ja pari cofu tablettia ja pyöräilyn jälkeen kunnon aamianen.pekonia, munia, raejuustoa.ai ai ai.:thumbs: olis kyllä paljon mielekkäämpää lähteä ulos käpyttelemään pyöräilyn sijaan, mutta kun on perkele noi penikat vaivannu pienen ikää! maistuu meinaan välillä himppasen puulta tuo kuntopyöräily, mutta korvalaput korvissa senkin jaksaa! En tiedä miten paino tippuis viikossa jos ei olis aerobista mukana!kaipa se himppasen hitaampaa olis?

Onko moni saanut mielestään lihaa ketolla? musta se tuntuu aika sadulta!!! mutta täytyy sanoa että itselleni tuli sillainen olo että hieman jopa tuli papua!Tiedä sitten johtuiko vaan siitä että tuli tiukempi lookki kun rasva kärysi!:whip:

Originally posted by Ehk

Onko moni saanut mielestään lihaa ketolla? musta se tuntuu aika sadulta!!! mutta täytyy sanoa että itselleni tuli sillainen olo että hieman jopa tuli papua!

Teoriassahan kasvaminen ketodieetillä olisi mahdollista, jos vetää kalorit hiilaripäivinä plussalle, ja vetäsee kovan treenin just ennen tankkausta tms.

Nää on Tanitan rp-% vaa'alla mitattuja, joten joku tietysti ottaa palot sieraimeen, mutta mittaustilanne oli hyvin vakioitu ja kehitys oli tasaista:

Alku 91kg, 12,5%, lbm 79,3kg, "Loppu" 81kg, 6,3%, lbm 75,9kg. Otaksuisin että lihat pysyi käytännössä miltei kokonaan, sillä ketolla lähtee rutosti nestettä mikä selittänee melkein 100%sti tuon lbm:n pudotuksen.

Lainausmerkit tuossa on siksi että olen ollut vähähiilarisella dieetillä kohta vuoden, tämä oli vain aloitus, minkä jälkeen olen pitänyt painoa aika vakiona. Keto + juoksulenkit voittaa mitkä tahansa dieettivalmisteet sata-nolla. Jos illalla juoksee reipasta vauhtia reilut puoli tuntia niin aamulla peilistä näkyy tulokset.

Originally posted by Dopey
Nää on Tanitan rp-% vaa'alla mitattuja, joten joku tietysti ottaa palot sieraimeen, mutta mittaustilanne oli hyvin vakioitu ja kehitys oli tasaista:

Alku 91kg, 12,5%, lbm 79,3kg, "Loppu" 81kg, 6,3%, lbm 75,9kg. Otaksuisin että lihat pysyi käytännössä miltei kokonaan, sillä ketolla lähtee rutosti nestettä mikä selittänee melkein 100%sti tuon lbm:n pudotuksen.

Lainausmerkit tuossa on siksi että olen ollut vähähiilarisella dieetillä kohta vuoden, tämä oli vain aloitus, minkä jälkeen olen pitänyt painoa aika vakiona. Keto + juoksulenkit voittaa mitkä tahansa dieettivalmisteet sata-nolla. Jos illalla juoksee reipasta vauhtia reilut puoli tuntia niin aamulla peilistä näkyy tulokset.
Dopey, voisitko kertoa millaisella puntti- ja aerobisellä treenillä olet tuot ketoa pitänyt? Millaisilla kalorimäärillä ja millä safkoilla?

Dopey:

Oon kyllä sitä mieltä, että ei noi mittarit ehkä totuutta näytä, mutta jos mittausolosuhteet ovat samat niin on se tulos todennäkösesti vertailukelponen...

Ja tässä nyt itsekin punnitsen vaihtoehtoja kun aattelin tossa maalis-huhtikuun vaihteessa vetää kunnon dietin päälle ekaa kertaa älämässäni, ois se mukava olla ees suht kireenä kerran kun on jonkinverran tota lihaakin jo tarttunut...onhan tässä tätä massakautta jo kevääseen mennessä kertynyt kolmisen vuotta :lol2:

Originally posted by Ozzy
Dopey, voisitko kertoa millaisella puntti- ja aerobisellä treenillä olet tuot ketoa pitänyt? Millaisilla kalorimäärillä ja millä safkoilla?
P/H/R kalorit 45%/10%/45%, kaloreita päivässä 2400. Aamulla puuroa raejuustolla, päivällä vuoronperään proteiinidrinkkiä ja "salaattia", kumpaakin 2 annosta. Proteiinidrinksut on kaseiinia ja heraa, rypsiöljyä ja kuitujauhetta, paitsi treeniä ennen ja jälkeen se on pelkkää heraa ja kreatiinia. "Salaatti" on kananmunia, rypsiöljyä, vehnäleseitä, kananrintaa, raejuustoa, 1 pieni porkkana (salaatissa pitää olla vihanneksia :D ) ja mausteina milloin mitäkin, nykyään uppoaa kanelilla ja currylla. Siis sama safkahärdelli joka ikinen päivä poislukien toi yks protskudrinkki.

Tää on vähän alikalorinen systeemi mulle, mutta aina kun käydään kylässä tai pitää duunissa edustaa syön sitä mitä muutkin ja vaaka pomppaa pari kiloa ylemmäs (nestettä suurin osa). Mitään suunnitelmallisia hiilaritankkauksia en pidä, mutta kun oon esim. vanhempien luona niin syömiset menee joskus aika holtittomiksi...

Treeninä aloitin HST:llä ja Korten 3x3:lla (tältä ajalta noi tulokset), sitten muutama HST-sykkeli ja nyt on menossa Christian Thibadeaun voimanostosysteemi. HST:n kanssa tein juoksuvetoja tai pompin portaita ylös ja hakkasin säkkiä pari kertaa viikossa, nyt teen oikeastaan pelkkää voimatreeniä 4 krt viikossa ja 2 kertaa viikossa himassa voimapyörää, siltaa, leukoja ja piiiiitkät venyttelyt. Rasvat on vähän korkeammalla nyt kun ei huvita mennä lenkille vesisateeseen ja 20m/s tuuleen.

Jos lihoja säilyttävä dieetti on idiksenä niin HST on aivan ehdoton ohjelma.

Back
Ylös Bottom