Kyynärpään nivelrikko

Ikää olisi lähemmäksi 50v. Olen aina tykännyt urheilla ja käydä salilla. 2,5 vuotta sitten hauisjänne katkesi alapäästä ja leikkauksessa kiinnitettiin kahdella ankkurilla. Ankkurit kiinnitettiin väärin, ja käsi tulehtui minkä seurauksena aiheutti kyynärpäähän nivelrikon. Uusintaleikkauksessa toinen ankkuri poistettiin, toista ei saatu pois.

Koko tämän 2,5 vuotta olen yrittänyt kuntouttaa kättä, mutta kivut vaan pahenevat. Kävin juuri kuvissa ja ”viimeisellä tuomiolla” eri ortopedillä, mitään ei kuulemma voi tehdä. Tekoniveltä ei voi laittaa, koska molemmat luun päät liian kuluneet. Kivut ”ehkä” joskus helpottaa. Käsi kuitenkin kipuilee viikko viikolta enemmän, ja kaikki päivittäinen on vaikeaa. Kahvikupin nosto sattuu, hampaiden pesu sattuu, ratin kääntäminen sattuu yms yms ja tämä on päivittäistä. Myös öisin vaivaa, käsi tulee yöllä kipeimmäksi.

Onko kohtalotovereita, pitääkö tässä tosiaan luovuttava toivosta että edes kivuista pääsisi eroon ilman lääkkeitä lopun ikää?

Voi jeesus mikä keissi, eikö ne nyt olisi velvollisia tekemään kaikkensa kun kerran hoitovirhe? Ja ei kai tossa oikein ole mitään tehtävissä jos on rakenteellinen vaiva eikä tosiaankaan ole hyvä idea kiskoa 247 kipulääkkeitä, siinä saa kroonisia ongelmia aikaan. Vittu miten perseestä tuo kun kuvailit, jos noin pienet kuormattomat liikkeet aiheuttaa kipua, on se invalidisoivaa, eihän mistään tuu mitään jos kaikki sattuu. Kuinka pahasti se sattuu esim päivittäisissä hommissa, että olisko se kestettävissä esim jatkuvalla lämpösiteellä ja pienellä määrällä kipulääkkeitä samalla koittaen tehdä lihastyötä ettei se surkastu kokonaan?

Lämpösidettä en ole kokeillut. Koitan tehdä monenlaisia arkiaskareita, ymmärsin että liike kuitenkin hyväksi. Ei kipu parhaimmillaan sietämätöntä ole, mutta joka hetkessä muistuttaa. Meinaa vaan käydä mielen päälle tekemisistä luopuminen. Olen n. kk sitten jättänyt kaiken rasittavan, ajattelin jos lepo vähentäisi kipuja. Toistaiseksi ei ole vähentänyt mutta olisikin hieno kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia ja kuinka kauan kivut mahdollisesti kestävät.

Suositut

Back
Ylös Bottom