Kyykkyohjelmaa

Meta title: 💥 Kyykkyohjelmaa – Brutaali rautamylly joka pakottaa jalat kasvamaan ja voiman nousemaan

Meta description: Rakenna jalkoihin voimaa ja massaa kovilla, nousujohteisilla kyykkysarjoilla ilman turhaa kikkailua.

Millasta kyykky-ohjelmaa kokeneemmat suosittelis jos kyykkyä tehdään kerran viikossa ja maksimi on 130kg? :)

Itse olen soveltanut kyykyssä miken 2x6 penkkiohjelmaa. Hyvin toimii ainakin mulla. Vedän 2x6 tiukat sarjat ja siihen päälle vielä +10-15kg niin monta toistoa kuin jaksan :)

mulle on hieman epäselvää että miten siinä jto:n kyykky/penkki/veto-ohjelmassa suoritetaan ne vetopäivät.

esim. 5 viikon b-päivänäkö tehdään mave omanvalinnan mukaan JOKO 2x3x75 ja 2x2x85 TAI sitten 3x4x65 ja 3x3x70. vai onko näistä prosenteista toiset kyykylle ja toiset vedolle.

jos joku tästä selvän sai niin vastatkaa. ja tuo alla oleva 1vko:n treeni on siis kopio siitä jto:n ohjelmasta.

5a 6*4*80
5b veto 2*3*75, 2*2*85/3*4*65, 3*3*70
5c 4*5*85

Ei tule mitään tuosta JTO:n ohjelmasta. Aurinko paistaa ja hiki virtaa. Salille jaksaa mennä max. kerran viikossa. Salillakin on liian kuuma. Penkki menee vielä suht ok mutta kyykyn kohdalla jalat vapisevat ja vatsa möyrii. Olen nyt tehnyt kolme kertaa pelkästään 1a kohdan, joka kerta 5kg pois edellisistä painoista :D Ruokapuoli koostuu pääasiassa light limpparista ja suklaabanaanijäätelöstä. Olen siis keksinyt reverse voimaohjelman. Syksyllä penkkaillaan 40kg maksimia :D

esim. näin:
veto 2*3*75, 2*2*85 tai kyykky 3*4*65, 3*3*70

Jääkuningas sanoi:
Millasta kyykky-ohjelmaa kokeneemmat suosittelis jos kyykkyä tehdään kerran viikossa ja maksimi on 130kg? :)

Sakari Selkäinahon Jalkakyykky ABC voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Siinähän on "vapaaehtoinen" kevyt kyykkypäivä varsinaisen raskaan päivän lisäksi, mutta tuon voi jättää poiskin. Tai tehdä jonkin toisen lihasryhmän ohella, kuten artikkelissakin ehdotetaan.

Joo kiitti mmalli 78, mutta kun on koneen käyttö vähän hakusessa niin viittisikkö postata sen tänne? :)

Olisin laittanut suoran linkin jo alunperin, mutta se ei onnistunut, koska osoite on kilpailevan yrityksen sivustoilla ja siten bannissa pakkotoiston foorumeissa.

Mutta jos tuosta:

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=jalkakyykky+abc&meta=

klikkaat, niin ekan hakutuloksen pitäisi viedä suoraan tarkoittamaani artikkeliin. Alkupään linkeistä pitäisi löytyä myös Saken Jalkakyykky ABC vol.2, joka on suunnattu erityisesti vähän kyykänneille. Sinun tapauksessa veikkaisin tuon ensimmäisen olevan kuitenkin oikea, jos kerran 130kg nousee jo (olettaen, että myös tekniikka on kohtuudella hanskassa).

Toivottavasti en nyt rikkonut sääntöjä tietämättäni, kun tuon linkin postasin noin... :nolo:

Mulle tää kyykky 3 kertaa viikossa on kuin luotu. Kokeilin joulun alla sitä 6 viikon ryssäohjelmaa ja toimi sen 20 kilon verran, vaikka ennen maksimia iski 2 viikon lentsu ja antipioottikuuri. Nyt olen toisella viikolla tekemässä tätä jto:n kyykkyohjelmaa ja raportoin mahdollisesta kehityksestä. Lähtötaso on n.230kg RAW:na.

No niin, neljäs viikko lähtee tuolla JTO:n ohjelmalla. Entäs elämä sen jälkeen? Ilmeisesti joku suurempien painojen kausi? Pistäkääs joku samanlainen ohjelma sitä varten niin kokeillaan mitä tapahtuu.

Nyt olen tehnyt joka treenissä samat liikkeet. Eli sotilaspenkki ja kyykky tuon ohjelman mukaan, ja sarjojen välissä leukoja. Jälkimmäisiä tulee treeneissä yleensä 5-8 sarjaa. Treenin lopuksi pari sarjaa voimapyörää (tai siis tanko + 2.5kg puntit päissä ja lattialle makaamaan ;) )

peruskauden jälkeen piikkailu. kakkosilla pikkuhiljaa ylös 2-4 vkoa ja sitten ykkösillä. kovat/kevyet viikot 2/1.

:offtopic:

Näin pätkän nba-pelaajan kyykystä ja hän käytti siinä ketjuja. Siis niin, että tangon molemmilta puolilta roikkui sen pitkä ketju, että "yläasennossa" ketju juuri ja juuri osui maahan. Mikäs pointti siinä on?

jaki_ sanoi:
:offtopic:

Näin pätkän nba-pelaajan kyykystä ja hän käytti siinä ketjuja. Siis niin, että tangon molemmilta puolilta roikkui sen pitkä ketju, että "yläasennossa" ketju juuri ja juuri osui maahan. Mikäs pointti siinä on?
yläasennossa enemmän vastusta.

jto sanoi:
peruskauden jälkeen piikkailu. kakkosilla pikkuhiljaa ylös 2-4 vkoa ja sitten ykkösillä. kovat/kevyet viikot 2/1.

Ok. En ole ikinä ennet kokeillut tämmöistä systeemiä, niin siksi kysymyksiä on ainakin miljoona. Pyydän kärsivällisyyttä :nolo: Tuota piikkausta jatketaan niin kauan ettei ykkönen enää nouse?

Jos esim. ennen sotilaspenkki max oli 105kg, niin lähden piikkaukseen vaikkapa 90kg painoilla. Eka viikolla 3x2x90kg, sitten 3x2x95, 3x2x100, 3x2x105 jne. kunnes ei enää nouse. Merkataan viimeinen tulos muistiin ja aloitetaan pienen tauon jälkeen perusvoimakausi uudestaan, mutta uuden ykkösen kanssa? Kuinka monta kertaa viikossa noita ykkösiä/kakkosia nostetaan, oletan että vain kerran? Sarjojen määrä? Yksi, kolme, 10 vai 100? :D

Ei nääs viitsisi useamman kuukauden treeniohjelmaa pilata tupeloimalla loppumetreillä kaikki vetämällä ylikuntoa tai jättämällä potentiaalit käyttämättä.

lähde piikkaamaan sellasesta painosta, joka on pikkusen suurempi kuin mihin pääsit peruskauden femmoilla tms. esim. jos saat useemman vitosen 90kg:lla, kokeiles tätä:
1. 3*2*100, 4*90
2. 3*2*105, 4*95
3. 2*100, 105, 110... (tiukka kakkonen, mutta pitää tulla ylös omilla.), 4*100
4. 3*2*90
5. 3*1*115, 3*105
6. 1*110, 120, 2*110
7. 2*2*90, 3*1*95
8. 1*100, 115, 125...

voit tehdä treenit kerran viikossa, jos teet toisen treenin kevyesti ja räväkästi tyyliin 4*2*70%. toinen vaihtoehto on tehdä ekat 4 vkoa viiden päivän välein ja jatkossa harventaa hieman. jotain räväkkää jumppaa kannattaa tehdä paria kolmea päivää ennen maksimipäivää herättelyksi, jos kovin harvaan menee.

ilmotteles miten meni.

Eilen oli 6c päivä, eli 6x5x85%. Herra-mun-jee kun alkaa käymään raskaaksi. Viimeinen toisto penkillä meni melkein soutamalla, oikea käsi tahtoo jättää ja kyynärpäät hakee pahasti. Diagnoosini on vika ruokavaliossa. Pitänee vain koittaa syödä enemmän, että jaksaa :D Muuten on kaikki sarjat saatu tehtyä.

Otin leuat mukaan alusta asti. Ensin tein joka treenissä leukoja tyyliin 5x3, sitten 8x3, 5x4, 6x4 jne. Nykyään otin lisäpainot mukaan. 3x3x10kg, 3x3x11.25kg jne. Kesän alussa sain leukoja 5, nyt lenkillä ollessani huvikseni tempaisin ja sain 12. Mielestäni suht. ok 94kg painolla ja varmasti yli 20% ihroilla. Paino btw. pysynyt 92-94kg välissä koko ohjelman ajan.

kuulostaa ihan hyvältä. 12 leukaa alkaa olla jo ihan hyvä lukema, ettei tarvi pimeessä vaan liikkua :)

älä tapa ittees niissä sarjoissa. kevennä hetkeksi, niin alkaa taas kulkeen. liika junnaaminen vie tehot.

Eilen meni 8x5x85%, meni paremmin mitä se aikaisempi 6x5. Kyykkyä ei ehtinyt enää tekemään kun meni penkkiin yksi about tunti :)

Onko joku huomannut salilla olevat kyräilijät? Jos teet penkkiä pidempään, niin ne parveilevat penkin ympärillä. Ne nojaavat laitteisiin ja tekevät lämpimikseen jotain habakääntöjä 10kg puntilla. Kyyläävät että eikö tuo prkl tajua lähteä menemään siitä penkiltä. Sitten joku tulee suoraan pukuhuoneesta kysymään että voiko tehdä välissä. "Joo toki saa." Ja voi sitä vitutuksen ilmettä kyräilijöiden naamalla, joku satan meni etuilemaan. Ja taas istuskellaan taljakoneessa ja kyylätään vihaisena peilin kautta. Kyräillään myös toisia kyräilijöitä, koska kun penkki vapautuu niin nopeat syövät hitaat.

Tuli vain mieleen. Jatketaan ;)

Oon huomannu saman. Ehkä enemmän naurattaa ku v*tuttaa. Niillä on heti päivä pilalla jos ei saa penkata. No sitte tehään tuplamäärä haukkareita :evil:

Nostanpa tätä silläkin uhalla että JTO on vastaillut tähän muualla:

Jto: Kun tässä kuitenkin on kyykky pääosassa, niin voiko tätä alkaa takomaan kuten normaali 5x5sta, eli kolmella liikkeellä samat sarjat ja progressio?

Toisin sanoen: Oon kahden vaiheilla. Tämä ohjelma toimii varmasti ihan sairaan hyvin, mutta tuliskohan Madcown 5x5sella paremmin lihasta? Sori jos kuulostan nyypältä, mutta tällä osa-alueella oon aika totaalisen hukassa.

Back
Ylös Bottom