Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No toi TV:n SCART lienee sisäänmeno, joten siitä ei ääniä vedellä ulos mitenkään. Ainoa vaihtoehto on tuoda TV:n SCARTtiin kuva ulkoisestä lähteestä (videot, digiboksi, jne) ja äänet samasta lähteestä stereoihin. Kunnon telkuissa on äänilähtö, mutta sun toosa ei taida kuulua tähän kategoriaan.Jortsu sanoi:Scartkaapeleissa löytyy, esim. joko semmonen missä on toisessa päässä RCA:t tai sitten kaapeli ääniväliulos-otolla. Mars Biltemaan.
Dopey sanoi:No toi TV:n SCART lienee sisäänmeno, joten siitä ei ääniä vedellä ulos mitenkään. Ainoa vaihtoehto on tuoda TV:n SCARTtiin kuva ulkoisestä lähteestä (videot, digiboksi, jne) ja äänet samasta lähteestä stereoihin. Kunnon telkuissa on äänilähtö, mutta sun toosa ei taida kuulua tähän kategoriaan.
Dopey sanoi:No toi TV:n SCART lienee sisäänmeno, joten siitä ei ääniä vedellä ulos mitenkään. Ainoa vaihtoehto on tuoda TV:n SCARTtiin kuva ulkoisestä lähteestä (videot, digiboksi, jne) ja äänet samasta lähteestä stereoihin. Kunnon telkuissa on äänilähtö, mutta sun toosa ei taida kuulua tähän kategoriaan.
Dopey sanoi:No toi TV:n SCART lienee sisäänmeno, joten siitä ei ääniä vedellä ulos mitenkään.
Pexi_ sanoi:Juu ei mun telkussa mitään äänilähtöjä oo. Itellänikin kävi mielessä kokeilla jotenkin videoiden kautta laittaa nuo äänet. Pitää koittaa noilla pikkusiskon videoilla.
Eli videoiden scart-lähdöstä kuvapiuha tv:n scart -liitäntään ja äänipiuhat stereoiden aux-nupukoihin.
Edit. Vouvou, tännehän on tullu kolme uutta viestiä sillä aikaa, kun mä kirjotin tätä yhtä. Kuulokeliitäntää ei mun telkkarista löydy. Pitää myös harkita sellasen in/out -kytkimellä varustetun scart-adapterin hankkimista, jos se toimis mun tv:ssä.
metalman sanoi:Juu, eli pari vaihtoehtoa on. Itse kokeilisin tuota scarttia että onko se in/out, eli hommaa sellainen scarttikaapeli missä on in/out kytkin ja toisessa päässä rca-liittimet äänelle. Toinen vaihtoehto ja parempi ehkäpä on hommata digiboksi ja äänet sitten siitä vahvistimeen. gigantistahan saa diguboksin jo alta satasen käsittääkseni. ja vhs-videoita ei enää kannata ostaa tietenkään.
make77 sanoi:Ei tarvii ku vilkasta SCART liittimen vieressä olevaa kuvaa niin näkee onko molempiin suuntiin. Eli näkyykö siinä kuvakkeessa <---> vai onko vaan --->.
Jos TV:n ainoat plugit on IEC sisään ja SCART kuten alkuperäisellä kysyjällä, niin se SCART ei yleensä todellakaan tue muuta kuin kompos(iit)tivideota ja ääntä ja molempian vain yhteen suuntaan. Halpis mikä halpis, vanha mikä vanha tai molemmat.make77 sanoi:Unohtakaa nyt kerspele noi in/out adapterisitäsuntätä väännöt kun niistä ei oo mitään hyötyä. Aihoastaan haittaa kun syö sen Scart paikan kokonaan.
Varsinkin kun ajatellaan että se joka on 2 suuntanen on myös usein ainut joka ottaa RGB signaalin vastaan niin siinä on se deeveedee tai diggipoxi.
Kaapelilla äänikortin ulostulosta vahvarin sisäänmenoon.Porkkanaraastin sanoi:mutta voisko joku pikasesti sanoa kuinkas tietokoneen onnistuu liittämään stereoihin? sais vähä paremmat äänet tästä. :evil:
Pexi_ sanoi:No tuostahan se selvis. Ei oo kun sisäänmeno mun scartissa.
Dopey sanoi:Kaapelilla äänikortin ulostulosta vahvarin sisäänmenoon.
Porkkanaraastin sanoi:ei oo vahvistinta. stereoiden takapaneelissa ei oo edes mitään sisäänmenoa. :lol2:
Pexi_ sanoi:Daewoo DMQ-20A1. Varmaan viis vuotta vanha töllö.