Kysymys TV:n äänten liittämisestä stereoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pexi_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on telkkarin, jossa on Antenni- ja Scart -liitännät. Mulla on myös stereot, joissa on Aux -otto. Onko tässä tapauksessa mitenkään mahdollista saada tv:n äänet kuulumaan stereoista?

Scartkaapeleissa löytyy, esim. joko semmonen missä on toisessa päässä RCA:t tai sitten kaapeli ääniväliulos-otolla. Mars Biltemaan.

Jortsu sanoi:
Scartkaapeleissa löytyy, esim. joko semmonen missä on toisessa päässä RCA:t tai sitten kaapeli ääniväliulos-otolla. Mars Biltemaan.
No toi TV:n SCART lienee sisäänmeno, joten siitä ei ääniä vedellä ulos mitenkään. Ainoa vaihtoehto on tuoda TV:n SCARTtiin kuva ulkoisestä lähteestä (videot, digiboksi, jne) ja äänet samasta lähteestä stereoihin. Kunnon telkuissa on äänilähtö, mutta sun toosa ei taida kuulua tähän kategoriaan.

Dopey sanoi:
No toi TV:n SCART lienee sisäänmeno, joten siitä ei ääniä vedellä ulos mitenkään. Ainoa vaihtoehto on tuoda TV:n SCARTtiin kuva ulkoisestä lähteestä (videot, digiboksi, jne) ja äänet samasta lähteestä stereoihin. Kunnon telkuissa on äänilähtö, mutta sun toosa ei taida kuulua tähän kategoriaan.

sellanen piuha itellä, että toisessa päässä AUXit ja toinen menee TV:n kuulokeliitäntään, siis 3 liitintä...

Dopey sanoi:

AAARRRGGHH!

Väärin Väärin...

TV:Scart liitännöistä yleensä vähintään yksi (useissa tapauksissa Scart ykkönen) on molempiin suuntiin jolloin sitäkautta äänen siis saa ulos.

Hyvä vaihtoehto on johto joka on Scart--->Scart,Audio L+R, eli muuten normaali mutta TV:n päästä tulee myös ulos RCA-johto josta äänet saadaan vahvistimelle. Siis silloin tuollainen johto on hyvä jos on joku laite jo kytkettynä siihen Scarttiin joka on molempiin suuntiin.

Dopey sanoi:
No toi TV:n SCART lienee sisäänmeno, joten siitä ei ääniä vedellä ulos mitenkään.

Kylläpäs vedetään. Itsellä telkkarissa kiinni SCART-adapteri, jossa on in/out -valintakytkin. Siitä vedettynä RCA-piuhoilla stereoihin ja hyvin toimii. Lieneekö sitten töllökohtaista, siitä en mene takuuseen.

Dopey sanoi:

Juu ei mun telkussa mitään äänilähtöjä oo. Itellänikin kävi mielessä kokeilla jotenkin videoiden kautta laittaa nuo äänet. Pitää koittaa noilla pikkusiskon videoilla.

Eli videoiden scart-lähdöstä kuvapiuha tv:n scart -liitäntään ja äänipiuhat stereoiden aux-nupukoihin.

Edit. Vouvou, tännehän on tullu kolme uutta viestiä sillä aikaa, kun mä kirjotin tätä yhtä. Kuulokeliitäntää ei mun telkkarista löydy. Pitää myös harkita sellasen in/out -kytkimellä varustetun scart-adapterin hankkimista, jos se toimis mun tv:ssä.

Pexi_ sanoi:
Juu ei mun telkussa mitään äänilähtöjä oo. Itellänikin kävi mielessä kokeilla jotenkin videoiden kautta laittaa nuo äänet. Pitää koittaa noilla pikkusiskon videoilla.

Eli videoiden scart-lähdöstä kuvapiuha tv:n scart -liitäntään ja äänipiuhat stereoiden aux-nupukoihin.

Edit. Vouvou, tännehän on tullu kolme uutta viestiä sillä aikaa, kun mä kirjotin tätä yhtä. Kuulokeliitäntää ei mun telkkarista löydy. Pitää myös harkita sellasen in/out -kytkimellä varustetun scart-adapterin hankkimista, jos se toimis mun tv:ssä.

Haeppas hyvä mies tollanen piuha mistä puhuin tuossa ylempänä.
Ei mee ylimäärästä Scart paikkaa hukkaan ja maksaa samanverran kuin RCA:t+Adapteri.

EDIT: Biltemasta ei näköjään saa kuin johtoa jossa on typerästi naaras RCA:t.
Mutta löytyy vaikka Gigantista johtoa joka on SCART---->SCART,AUDIO OUT (RCA NAARAS).

Juu, eli pari vaihtoehtoa on. Itse kokeilisin tuota scarttia että onko se in/out, eli hommaa sellainen scarttikaapeli missä on in/out kytkin ja toisessa päässä rca-liittimet äänelle. Toinen vaihtoehto ja parempi ehkäpä on hommata digiboksi ja äänet sitten siitä vahvistimeen. gigantistahan saa diguboksin jo alta satasen käsittääkseni. ja vhs-videoita ei enää kannata ostaa tietenkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
metalman sanoi:
Juu, eli pari vaihtoehtoa on. Itse kokeilisin tuota scarttia että onko se in/out, eli hommaa sellainen scarttikaapeli missä on in/out kytkin ja toisessa päässä rca-liittimet äänelle. Toinen vaihtoehto ja parempi ehkäpä on hommata digiboksi ja äänet sitten siitä vahvistimeen. gigantistahan saa diguboksin jo alta satasen käsittääkseni. ja vhs-videoita ei enää kannata ostaa tietenkään.

Mit vv...

Ei tarvii ku vilkasta SCART liittimen vieressä olevaa kuvaa niin näkee onko molempiin suuntiin. Eli näkyykö siinä kuvakkeessa <---> vai onko vaan --->.
Ja on kyllä toudella harvinaista että ois vaan sisään.

Nyt se halvatun johto mistä oon kokoajan jauhanu niin ei tarvii ihmetellä.
Siitä tulee silloin kaikki mahdollinen ääni mitä vaan TV:lle syöttää. Eli Diggi poksin veehooässän ja minkävaan hilavitkuttimen mikä on siihen toosaan kytketty. ei tarvii ihmetellä että mikä sisääntulo on valittu vaffarista kun painaa vaan TV ja ääntä tulee vaikka kattelis mitä.

Unohtakaa nyt kerspele noi in/out adapterisitäsuntätä väännöt kun niistä ei oo mitään hyötyä. Aihoastaan haittaa kun syö sen Scart paikan kokonaan.
Varsinkin kun ajatellaan että se joka on 2 suuntanen on myös usein ainut joka ottaa RGB signaalin vastaan niin siinä on se deeveedee tai diggipoxi.

Fiddu mä oon vääntäny rautalangasta jo lähes kymmenen vuotta ihmisille näistä asioista ja silti aina tulee wanabii joka kehottaa laittamaan vaikeimman ja surkeimman kautta tietämättä yhtään mitään kyseisistä härveleistä. :wall:
:david:

Ja miks ei veehooässiä kannattais ostaa jos tarvitsee halvan aikakoneen kauniittenjarohkeitten takia.

make77 sanoi:
Ei tarvii ku vilkasta SCART liittimen vieressä olevaa kuvaa niin näkee onko molempiin suuntiin. Eli näkyykö siinä kuvakkeessa <---> vai onko vaan --->.

No tuostahan se selvis. Ei oo kun sisäänmeno mun scartissa.

:offtopic: mutta voisko joku pikasesti sanoa kuinkas tietokoneen onnistuu liittämään stereoihin? sais vähä paremmat äänet tästä. :evil:

make77 sanoi:
Unohtakaa nyt kerspele noi in/out adapterisitäsuntätä väännöt kun niistä ei oo mitään hyötyä. Aihoastaan haittaa kun syö sen Scart paikan kokonaan.
Varsinkin kun ajatellaan että se joka on 2 suuntanen on myös usein ainut joka ottaa RGB signaalin vastaan niin siinä on se deeveedee tai diggipoxi.
Jos TV:n ainoat plugit on IEC sisään ja SCART kuten alkuperäisellä kysyjällä, niin se SCART ei yleensä todellakaan tue muuta kuin kompos(iit)tivideota ja ääntä ja molempian vain yhteen suuntaan. Halpis mikä halpis, vanha mikä vanha tai molemmat.

Porkkanaraastin sanoi:
:offtopic: mutta voisko joku pikasesti sanoa kuinkas tietokoneen onnistuu liittämään stereoihin? sais vähä paremmat äänet tästä. :evil:
Kaapelilla äänikortin ulostulosta vahvarin sisäänmenoon.

Pexi_ sanoi:
Daewoo DMQ-20A1. Varmaan viis vuotta vanha töllö.

Pikaisella vilkuilulla en löytänyt tuosta härvelistä tarkempaa tietoa.
Mutta jos kiinnostusta löytyy niin aina voit hakea suosittelemani johdon, avata paketti nätisti ja jos ei toimi niin palauttaa ja pyytää rahat takas.
Kannattaa varmistaa että on palautus oikeus.

Niin tai mikäli löytyy videot niin jos ei TV:stä saa testauksen jälkeen ulos niin kääntää Scartin vaan toisinpäin niin saa ne äänet videoiden kautta.

Suositut

Back
Ylös Bottom