Kysymys sykemittarin käyttäjille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Te jotka olette seurannut viikottaista liikuntakuormaa sykemittareilla osannette kertoa tuloksistanne. Ostin vasta vajaa pari viikkoa sitten mittarin ja ekan viikon tulokset on kaikki liikunta mukaan laskettuna 2200 kcal ja kokoa siis meikämannella 172cm / 83kg ja ikää 34.

Onko paljo vai vähän. Tuo sisältää siis punttitreenit+aerobiset. Ajattelin nostaa kulutuksen ensi viikolla 2500 kaloriin ja pikkuhiljaa hinata 3000 kcal ja pitää siinä pitäen ruokapuolen samana. Ruokamäärät n. 3000 kcal. Tällä kulutuksella ja syömisellä paino siis nousujohteinen, teen istumaduunia.

Onko muilla antaa viikkokulutusmääriä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veikkaisin, että sun painoinen ja pituinen ihminen kuluttaa keskimäärin tunnissa sellaisella keskitason kulutuksella noin 350-650kcal per liikuntakerta riippuen liikunnasta, sukupuolesta sekä ruumiinrakenteesta. Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän voisi kuvitella kuluttavan. Lenkkeily kuluttaa yleensä eniten. Eli mun mielestä toi vaikuttaa aika normaalilta kulutukselta. Olettaen, että liikuit tuon viikon aikana noin 3-5 kertaa. Jotta saisit kulutettua yhden kilon läskiä pelkällä liikunnalla, tulisi sinun liikkua 7000 kalorin edestä.

Onko muilla antaa viikkokulutusmääriä?

Viikkokulutukset treeneissä/kisoissa 2500-9000kcal. Tunteja 4-17/vko. 2500 on käytännössä lähes lepoviikko tai hyvin kevyt viikko, 9000 taas yleensä määräviikko suht kovalla rasitustasolla. Lajina näin kesäisin pyöräily, talvella mukana sitten muitakin lajeja. Pitemmissä kisoissa ja pitkillä pk-lenkeillä näyttäs menevän 3500-4500kcal kerralla.

Viikkokulutukset treeneissä/kisoissa 2500-9000kcal. Tunteja 4-17/vko. 2500 on käytännössä lähes lepoviikko tai hyvin kevyt viikko, 9000 taas yleensä määräviikko suht kovalla rasitustasolla. Lajina näin kesäisin pyöräily, talvella mukana sitten muitakin lajeja. Pitemmissä kisoissa ja pitkillä pk-lenkeillä näyttäs menevän 3500-4500kcal kerralla.

Ok kovia lukemia sulla. Arvelinkin heti alkuun, että voisi nostaa aerobisen määrää reippaastikin ilman että voisi kuvitella palautumisen kärsivän. Nostanpa tosiaan alkuun 3000 kcal ja pikkuhiljaa hinaan ylöspäin. treenimäärä 4,5h viikko. 6h viikko onnistuu melko helposti ilman että tarttee ruveta säätämään vapaa-ajan kanssa.

Kattelinkin vähän noita tuloksia kunnes totesin, että lajina on pyöräily. Juostessa meikä saa maratonilla menemään 3400 kaloria ja painan sen 79kg sykemittarissa. Jos juosten vetää pk-lenkeissä 3500-4500 kaloria niin saa olla kova vauhti, pitkä matka tai sitten helvetinmoinen läski.:worship:

Mulla kovat viikot on aika lähellä siellä 4000 kalorin viikkokulutusta mutta mä oonkin vaan kuntoilija enkä urheilija :)

Kattelinkin vähän noita tuloksia kunnes totesin, että lajina on pyöräily. Juostessa meikä saa maratonilla menemään 3400 kaloria ja painan sen 79kg sykemittarissa. Jos juosten vetää pk-lenkeissä 3500-4500 kaloria niin saa olla kova vauhti, pitkä matka tai sitten helvetinmoinen läski.:worship:

Mulla kovat viikot on aika lähellä siellä 4000 kalorin viikkokulutusta mutta mä oonkin vaan kuntoilija enkä urheilija :)

No siis itekin oon täysin retkeilijä, mutta yritystä kuitenkin on sen verran, että kisoissa mennään jossain 175-185 keskisykkeillä :D
Painoa on about 70-71kg, joten en oo varsinaisesti mikään supermassiivinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom