Kysymys sparraamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mj1992
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mj1992

Banned
Hei kaikille. Mulla on nyt ollu semmone vähä outo ongelma. Oon harrastellu thaiboxingii n.4kk ja sparraillu parisenvuot ja harjotellu lyöntei ja potkui omakohtasesti aika paljo. En oo siis mikää paras läheskään mut mul o ongelman se et ainaku otan jtn vastaa joka ei oo ikin harrastanu tämmöst nii otan sparrii nii mun lyönnit ei oikee osu mitekää niihi ku ne heiluu siel ja pomppii 3m pääst iskuetäisyydelt ja ne lyö sparris täysii yms. sitku otan harrastaneemman kans onnistuu heti . Olis kiva jos sais neuvoi tähä ku aika kiusallisii tommoset tilanteet. esim yht kaverii vastaa pystyin potkii helpolla mut yritin lyöntii nii aina se pää on jossai selässä ku niil o niit outoi tekniikoit. Pitääkö se vittu itekki alkaa sit hyökkää täydel tehol et osuu?

Eigu mee ega äikän tuntsalle.

Edit. Anteeksi asiaton kommentti, mutta koska sinulla on jonkinlainen ongelma/kysymys ja haluat siihen vastauksen. Niin kunnioita sen verran mahdollista vastaajaa tai auttajaa, että kirjoitat kysymyksen edes jotenkin ymmärrettävään muotoon.

Mahdollisesti saat myös enemmän vastauksia, koska itse en ainakaan jaksanut lukea koko viestiäsi. Koska siitä ei saa mitään selvää.

Joko tää on trolli tai sitten sua vastaan tosiaan sparrataan vähän liian kovaa...

Ei ainakaan kannata lintsata koulusta jotta pääsee thaiboxaamaan :thumbs:

Ja luin kunnolla, mutta en silti tajua hevon helvettiä mitä tarkoitat.

tämäkö on äidinkielen opetuksen taso nykyään?

Puuduttavaa luettavaa sekä harvinaisen huono otsikko, joka ei hirveästi innosta vastaamaan.

Mutta täysillä lyöminen loppuu puhumalla, kolmen metrin etäisyys karttuu liikkumalla ja osuminen taittuu tähtäämällä.

Ilmeisesti olet Turusta kun ei tuottanut mitään ongelmaa mulle. Tai sitten mun äidinkielen taso on samaa luokkaa, jota 98% suomen kansasta ei ymmärrä. OT: On eri asia kirjoittaa Suomen kielellä kuin kirjoittaa turuksi. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Asiaan. Ilmeisesti kyseessä on jonkin sortin eli asteen ongelma ulottuvuudessa. Sinuun osutaan, mutta sinä et osu?
Jos näin on, niin kysy omalta valmentajalta neuvoa, koska ilman sen enempää tietoa tasostasi on vaikea alkaa neuvomaan. Kyseessä voi olla, että sinun liike on huonompi kuin sparrikaverisi. Kun kaveri liikkuu niin sinä jäät paikalleen ja kun lyöt niin kaveri liikkuu pois alta...?
Toinen voisi olla, että et lyö kättäsi suoraksi asti. Tuntuu ehkä hölmöltä, mutta sillä on merkitystä sekä ulottuvuudessa että voimassa.

En tiedä oletko lyhyt tai pitkä, laiha tai lihoissasi, yleisesti ketterä vai kameli ja niin edelleen, mutta jos olet lyhyt mutta ketterä, hakeudu lähelle ja kysele valmentajaltasi (jos olet tosiaan turusta niin TTBC:llä on loistavia valmentajia jotka mielellään neuvoo sinua) neuvoja joilla ratkaiset tuon niin sanotun ongelmasi.

Ja pienenä vinkkinä, jos et osu päähän niin hae vartaloa jos kaveri niiaa taakse päin yläkropalla. Silloin on myös otollinen paikka rokottaa alapotkulla. Eikä sen päähän kohdistuneen lyönnin tarvitse olla sen kummoisempi (erikoisempi), kunhan saa sen kaverin liikkeelle ja saa hänet huonoon asentoon josta sinun on hyvä potkaista häntä, esimerkiksi alapotkulla. Myös hämääminen, tahdin vaihtaminen ja kropan liike vaikuttavat osumiisi..sekä sinun että sparrikaverisi.

Kyllä se siitä, kunnon treenillä ja hyvällä valmennuksella.

Hehe, mä luulen ymmärtäneeni ton kysymyksen. Ehkä se munki durgulais verii paistt läppitt. (joo, sori - en osaa oikeesti durggusemurret).

Mutta tosiaan, ne kokemattomat kaverit kun ei osaa vielä sparrata niin ne lähte karkuun. Eihän se oo kivaa ku sua lyödään. Kyllä ne siitä oppii ottelemaan muuta kun pakittamalla ensimmäisen minuutin vain tehdäkseen nopean vastahyökkäyksen täydellä voimalla ja heti rupee sit taas pakittelemaan. Se nyt vaan on tommosta monella alussa, erityisesti jos joku on erehtyny alkuun vähä muksimaan kavereita. Ei ne tiedä että siihen kaikkeen tottuu vain ja ainostaan sparraamalla silleen että ollaan samassa piirikunnassa ;)

Ilmeisesti olet Turusta kun ei tuottanut mitään ongelmaa mulle. Tai sitten mun äidinkielen taso on samaa luokkaa,

:offtopic: Hahahaaa miettisin aivan samaa äsken. Meinaan itsekkin ymmärsin täysin, mutta silti en osaa autaa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mj1992: -Hmmm... eli tässähän on kyseessä vähän sama asia kuin joillain pokerinpelaajilla kuulema on harrastuksen vaikeutena. Ollaan siis niin hyviä, ettei huonompien kansa pelaamien (tässä tapauksessa sparri) onnistu, koska heidän muuvinsa ovat niin päättömiä, ettei niitä voi lukea mitenkään. Ja heti kun vastaan sattuu kokeneempi pelaaja, jonka pelissä on "selvät säännöt", niin pelaaminen onnistuu taas. Hullu yhtälö :D

"En oo siis mikää paras läheskään mut mul o ongelman se et ainaku otan jtn vastaa joka ei oo ikin harrastanu tämmöst nii otan sparrii nii mun lyönnit ei oikee osu mitekää niihi ku ne heiluu siel ja pomppii 3m pääst iskuetäisyydelt ja ne lyö sparris täysii yms. sitku otan harrastaneemman kans onnistuu heti."

Ps. Lopetetaan pokeriin vertaus ja vihjeeksi annetaan, jotta ota askel pari lähemmäksi sitä 3 metrissä pomppivaa kaveria kohtaan. Kyllä ne kehän laidat vastaan tulevat sparrisakin, eli ei huolta että tuollainen etäisyys onnistuu jatkuvasti säilyttämään.

Ja vielä tärkeämpi vinkki. Jos sparraa kaveria vastaan, joka ei ole tottunut ottamaan osumaa nokkaansa, niin kannattaa se kontakti pitää niin kevyenä, että se kaverikin huomaa ettei se pieni kopsaus nokan päässä olekaan kuolemaksi eikä hajota naamaa. Löytyy hetkisessä kummasti lisempää uksallusta olla lähempänäkin, kun ei tarvi joka osumaa pelätä. Kyllä se siitä pikkuhiljaa sparria alkaa sitten muistuttamaankin. Niin, pätee siis molempiin suuntiin. Eli sille kaverillekkin voi mainita, ettei joka iskua tai potkua tarvi heittää sillä voimalla, että sen pitäisi irroittaa pää, vaan hallittuja iskuja hyvistä asennoista ja liikkeessä.

...ja kohta tulee Andy jä käskee kysymään valmentajalta miten Suomea kirjoitetaan ja miten vastustajiin osutaan ;)

Pää sääntönä lienee se että asiat paranee harjoittelemalla. Etäisyys ja liikuminen kuntoon josko ne lyönnit löytäis paremmin maalinsa.

Mun mielestä tää on aika söpö ketju: "mikä avuksi, kun selvästi huonommat vastustajat heiluu ja väistelee liikaa eikä niihin osu".

Mun mielestä olis kohtuullista, että joku ohjeistais sun vastustajia pysymään paikallaan kun lyöt niitä.

Tässähän on nyt selvästi ongelmana se, että aivan aloittelijoilla on tapana sparrata niin, että he pitävät isoa etäisyyttä ja sitten syöksähtävät hyökkäykseen. Keskustelun avaaja on ilmeisesti jo päässyt tästä vaiheesta, muttei ole vielä niin hyvä, että osaisi kunnolla kontrata.

Lähtisin purkamaan ongelmaa siten, että tulisin rauhallisesti itse eteenpäin koko ajan odottaen, että toinen syöksähtää. Kun se tapahtuu, leuka rintaan ja takasuora vastaan. Kun toinen on pari kertaa juossut vastapalloon, hänelle voi vihjaista, että ryntääminen ei välttämättä ole kuningastaktiikka. Useimmat uskovat.

Jos vastustaja ei syöksy, hän peruuttelee kunnes kehän/maton laita tulee vastaan. Sivuliikkeellä estetään pakeneminen ja mieluiten tämä ahdistaminen tehdään kulmaa kohti. Kun toinen on reunassa ja alkaa ihmetellä, mitäs nyt pitäisi tehdä, onkin aika tehdä omia hyökkäyksiä. Mieluummin mahdollisimman puhtailla tekniikoilla.

Huonomman kanssa sparratessa on täerkeää, ettei anna toisen tartuttaa omaa huonouttaan ja hosumistaan itseensä, vaan pyrkii pitämään oman pelin.

Ai niin. Kysy neuvoa valmentajaltasi.

Ei oo mitää turunmurretta toi:DDD. Ok äikkäni ei ole vahvuuteni mutta kyllä tost tekstist pitäis tajuu jos lukee sen kunnolla. Ps. kiitos neuvoista, tänään otin taas tuttavani kanssa sparria ja en miettinyt kokoajan että vittuku osuis vaa rauhallisesti meni niin heti vein:D

Suositut

Back
Ylös Bottom